Nedräkning och dagsplanering fram till jul.

Tänkte göra en "to do" lista fram till jul, ser att det har figurerat på en del andra bloggar. Tycker att det var en bra idé. Dels för att jag har en lista att följa och för att vi kan påminna varandra om det är något vi glömt att skriva upp. Ska försöka "stryka" så fort jag gjort något så jag vet vad jag har kvar.

Så här kommer nerdäkningslista för julen 2005:

Måndag, 19 Dec
Jobb:
- Göra färdigt kompetensprojektet eftersom det ska lämnas över imorgon.
- Öppna lucka 19 i sas julkalender (kl 0800) för att se om det är något bra erbjudande. (paris 1299 tor, inte så bra...)
- 0900, Hålla i andragångsintervjuen för rekrytering av nyckelperson.
- Sortera pärmen till kompetensprojektet.
- Avsluta och skriva i koder till skyddsklädersprojektet.
- Avsluta och länka ihop kvalitet-personalprojektet.
- Prata med datakillen om lån av dator.
- Sortera papper, slänga, packa ner det jag ska ha med mig. (inför flytten till Oslo)
- Kopiera över filer som jag har arbetat med, men som behöver vara kvar här.
- Förbereda för överlämning av allt.
- Ring in recept till apoteket så att jag har det i eftermiddag.

Hemma:
- Gå stavgång 8 km, om det inte snöat för mycket.
- Tvätta klart allt, inklusive handdukar,
- Sortera strumpor.
- Packa klart alla kläder, inkusive snowboard, träningskläder, skor och täcke inför flytten.
- Slå in sista presenten till brorsdotter.
- Se om jag har tillräckligt med lådor och påsar för att packa allt.
- Hämta recept.

Tisdag, 20 Dec
Jobb:
- 0700, lämna över och instruera efterträdare om kompetensprojektet.
- Öppna lucka 20 i sas julkalender (kl 0800) för att se om det är något bra erbjudande,
Det var det, peking 3300kr tor. det var otroligt billigt, men man måste resa innan 31/3 och det är kalt där då..
- Organiser a julklappsutskick till 300 pers. Sortera, skicka m posten osv.
- Övrigt från listan ovan om jag hinner.
- Njut av att lönen kommit!
- Skaffa fler lådor om nödvändigt.
- Slå  in den sista julklappen som jag hittade till mamma.
- Fixa presentkort till Älsklingen.
- Ringa bror och fixa presentkort till syrran.

Hemma:
- Gå stavgång 8 km om vädret tillåter.
- Packa stavmixer, ljus, porslin, tavlor odyl. Slå in i skyddande papper och packa.
- Tvätta det sista, vik och packa det torra.
- Sy på knapp i väst.

Onsdag, 21 Dec
Jobb:
- Öppna lucka 21 i sas julkalender (kl 0800) för att se om det är något bra erbjudande. Barcelona ca 1300-nja...sådär.
- Gör så mycket som möjligt av måndagslistan som inte är färdigt.
- Skriv fraktsedel för det du ska sända.
- Ring budfirman som ska sända och avtala hämt/lämn tid.
- Se om det är någon som kan öppna för mig torsdag-kväll så att jag kan ställa in sändgrejerna.
- Börja säga hejdå till folk.

Hemma:
- Gå stavgång 8 km, om vädret tillåter.
- Fråga om storbil/flak som kan köra grejerna till lagret där de ska hämtas.
- Tvätta träningskläderna.
- Packa det sista, gå en runda för att se om allt är med.
- Packa de toalettsaker som ska till Oslo.
- Packa de accesoarer, smycken, bälten osv som ska till Oslo.
- Kontrollera att jag har alla viktiga saker som , pass, piller, linser osv med mig.
- Slå in presentkorten.

Torsdag, 22 dec. Sista dagen på jobbet!!
Jobb:
- Öppna lucka 22 i sas julkalender (kl 0800) för att se om det är något bra erbjudande. Milano 1280...mmm inte illa, men fel tid jan-mars.
- Gör färdigt allt.
- Organisera och lämna över allt.
- Rensa datorn, vad ska vara kvar, slängas, sparas på nytt ställe?
- Se till att jag säger hej då till alla!
- Boka flygbiljett till Oslo från Bergen 1 jan.
- Kontrollera att flyget på fredag går som det ska.

Hemma:
- Packa för jul i Sverige.
- Köra ner det som ska sändas till lagret.
- Sätta på fraktbrev/adress/telnummer och numrera.
- Packa ner julklapparna, ta det ömtåliga i handbagaget.
- Gå en total kontrollrunda för att se om allt är med.
- När allt är klart: slappna av m äpple/kanel te m honung och lussebulle.

Fredag, 23 dec.
- Öppna lucka 23 i sas julkalender (kl 0800) för att se om det är något bra erbjudande.
- Åka hem till Stockholm med älsklingen!!! (hoppas flygen går som de ska!!)
- Klä granen.
- Pröva julmaten.

Lördag, 24 dec.
- Julafton!!!!
- Öppna lucka 24 i sas julkalender (kl 0800) för att se om det är något bra erbjudande.

Söndag, 25 dec.
- Morgonrocksmys hela dagen.

Måndag, 26 dec.
- Jag fyller år!!!
- Middag.
- Utgång i Stockholm.

Kommentarer:
Postat av: Linda

Jösses vilken lista!

Postat av: sandi

eller hur??? det gäller att hålla tungan rätt i mun...hoppas jag klarar det, eller rättare sagt - jag måste klara det!

2005-12-21 @ 08:07:09
Postat av: Mimo

Grattis på födelsedagen! Rapport om presenter, tack! (-:

www.mimostyle.webblogg.se

2005-12-26 @ 10:54:15

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits