Nya underbara klänningar från Net a porter

Net a porter har fått in två fantastiska klänningar.

Denna är så mycket carrie/SJP-sex and the city att jag lurar lite på om hon till och med haft på sig en likadan. Är den inte uuuuuunderbar så säg. Det är Anna Sui och den kostar (bara) 470$. Det är mycket pengar, men jag tycker faktiskt inte att det är så farligt, med tanke på hur "avancerad" den är och hur mycket arbete som är nerlaggt på den. Hade jag haft en nyårsfest el liknande att gå på skulle jag köpt den - lätt! Även om jag inte tycker om axelbandslöst. Den är helt enkelt en dröm!

13603-140


Den här påminner lite om de som Matthew Williamson gör. Fantastisk i sommar! Den är gjord av en av mina verkliga favvo designers, som har gjort kappan, bältet och kjolen jag köpte i NYC, nämligen Alberta Feretti och kostar 1695$, lite saftigare pris kanske...

13603-143

Kommentarer:
Postat av: Fancydesire

Sandi: Självklart skall du köpa klänningen! Den är alldeles underbar, blir väldigt sugen själv!
Ja, Carrie hade en liknande, men mycket "större" klänning av märket Versace.
Ang. priser tycker jag att det låter väldigt överkomligt, då det är ett otroligt hantverk plus att det är Anna Sui.
Lycka till nu.
Fancy Desire

Postat av: sandi

problemet är bara att den säljs i pund och då är det helt plötsligt dyrare? varför då? 4000 är den fortfarande värd det? Här är priserna från hemsidan, är det inte konstigt?

365 Pounds = 4279NOK
533 Euro = 4238NOK
470 Dollar = 3109NOK (!!!!!)

2005-12-15 @ 13:53:04
Postat av: Sofie

Hej Sandi!! Klänningen är underbar. Perfekt längd och supersöt. Slå till. Den är klassisk, inte ubertrendig så att du tröttnar utan kommer hålla a lifetime. Jag förstår dilemmat med pengarna, kan du inte köpa den i dollar!? SEK blir det ca. 3600 kr. Men 4000 är inte heller HELA världen men visst är det dyrt. But hey... Det är Anna Sui!!! ;-)

2005-12-15 @ 16:52:48
URL: http://sofiesdagar.webblogg.se
Postat av: engla

Det har med tullen att göra. I euron så är tullen inräknad så vi från Sverige får utgå från den summan.

Och du: KÖP!!!! Jag är så kär i den klänningen, och även den svart/vita med spets som både du och jag (as always hihi) har bloggat om!

2005-12-15 @ 19:08:49
URL: http://annamirjamaria.blogg.se
Postat av: sandi

engla - ojojoj, tycker du verkligen det...4000nok, det är mycket pengar för en klänning som jag inte ens vet när jag ska ha. och jag gillar ju inte axelbandslöst, men jag äääääälskar den här klänningen!!! Kanske jag kan ha den dagen efter mitt bröllop, på brunchen, men då känns säkert grått lite mörkt och trist (29 juli)?

Norge är ju inte m i EU, har vi samma tull/skatt ändå. Är lite sur på netaporter, har skrivit 4 mail idag och ringt. De sa att de skulle ringa upp så fort som möjligt, då var klockan 14...hmmm inge vidare service...men de har säkert massa att göra, m jul och allt.

Jag får den innan jul om jag beställer innan den 21..

ska jag verkligen köpa den?! jag är ju kär i den!

2005-12-15 @ 19:22:02
Postat av: engla

Ja köp den, hade jag haft råd skulle jag inte tveka. Du kan väl ha den på nyår? Eller på vilken tillställning som helst i vår. Och absolut dagen efter bröllopet. Med snygga accessoarer och skor blir det rätt även i juli. Kanske silversandlar och ett silverhalsband, eller guldskor och guldarmband! Och du, den kommer ju att vara snygg i många många år framöver! Kram!

2005-12-15 @ 19:51:11
URL: http://annamirjamaria.blogg.se
Postat av: Weronica

Klänningen är superfin! Jag har inte användning för den klädtypen, men om så vore... Jag tycker dock fortfarande att det med spets är så fin. Om du vill ha argument mot att köpa, så läs Ebba von Sydows bogg. Jag har för mig att du inte är så förtjust i henne och nu är hon förälskad i klänningen också. Och kom i håg det där med att dra upp klänningen hela tiden :-). Det kommer att strömma in nya kläder nu, men om du känner att den är helt rätt så slå till! Intressant det där med priserna. Är det inte så att pundet är det rätta priser och att sedan dollarn och euron är uträknat efter hur pundet står i förhållande till de valutorna? Tull betalar vi väl ingen till SB? Skriv gärna vad de svarar sedan!

2005-12-15 @ 20:49:43
Postat av: sandi

är det sant??!!! Har hon också hängt upp sig i den?! det är ju helt galet...kappan all over again...Jag GILLAR verkligen INTE henne. När jag var i stockholm sist så frågade de på Skindeep om jag hade "Ebbas kappa", jag blev så arg att jag stormade ut!

2005-12-15 @ 20:58:04
Postat av: Matilda

Svarade i Dancy Desires blogg: och ser nu att du ska beställa från net-a-porter. Då vet jag hur det ligger till (eftersom jag väntar på min Mulberryväska därifrån.. ;) DHL är sega och dumma, så inte net-a-porters fel)

Asså du ska utgå från pundpriset och inget annat. De andra är bara ungefärliga priser. (Euron hade man dock tjänat jättemycket på om de hade haft de)
Norge står med på listan över DDP (Delivery Duty Paid) "This means all Import Duties / Customs Taxes and local Sales taxes are calculated and included within the purchase price."
För att få fram det riktiga priset får du "gå till kassan" det tillkommer lite moms (typ 3% har jag för mig) också, den är inte inräknad i priset.

http://www.net-a-porter.com/cgi-bin/NETAPORTER.storefront/43a1cc87000d7cae274fc0a8012006a8/UserTemplate/17#12

2005-12-15 @ 21:08:47
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Matilda

F.ö är Ebba inte min favvo heller och blir typ "arg" när hon nämner saker som jag vill va ensam om och inte bli hypade. Använder hennes blogg som en varningsklocka eller nåt.. vad man ska undvika.

2005-12-15 @ 21:11:02
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: sandi

tack för tipset!! superbra!!

Håller med dig om Ebba, jobbigast är bara när man hinner hitta något att förälska sig i INNAN hon skriver om det i bloggen, så att man tror att man är "safe".

2005-12-15 @ 21:17:39
Postat av: Matilda

Så lite så.. ;) Det är så klyddigt ibland att få fram hur allt ligger till på sådanna sidor.

Ja, eller hur! Eller om man suktar efter nåt men affärerna vill inte ha det perfekta plagget och helt plötsötsligt ska alla ha det för Ebba skrivit om det i sin blogg...

2005-12-15 @ 21:31:18
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: daniella

ursäkta, men jag har ju följt din blogg och guuuug så komiskt det är det här med ebba att ebba köper samma grejer som dig. hon måste läsa din blogg?! =)

2005-12-15 @ 22:02:17
URL: http://daniella.blogg.se
Postat av: Weronica

Samtidigt är det väl så att det är många - däribland jag själv - som går in på t ex Net-a-Porters hemsida dagligen för att kolla på de nyinkomna kläderna. Chansen/risken att man gillar samma saker är väl ganska stor... Jag har ofta samma smak som Sandi - vi har ju likadana koftor! - men ser mig inte som en copycat direkt :-). Jag gillar faktiskt Ebba, även om jag förstår att det inte är direkt kul att få sin kappa refererad som "Ebba-kappa".

2005-12-15 @ 22:39:25
Postat av: sandi

Jag tror inte att Ebba läser min blogg, men man kan ju börja undra. Kappan, klänningen, koftan + mycket annat jag inte köpt pga henne. Och det kommer ju in massa nyheter hela tiden, varför måste hon fastna för EXAKT samma saker som jag hela tiden.

Jag tycker att det är kul att medbloggare som weronica och Engla fastnar/köper samma saker, det är bara bra, då kan man prata om passform och tvättråd och sånt. Men Ebba hypar alltid sina köp och visar de i tidningar. Så det just blir "Ebbas kappa" och det hatar jag. När man lägger ner mycket pengar på ett plagg så vill i alla fall inte jag bli förknippad m lilla Ebba när jag har det på mig.

Jag är fortfarande osäker på klänningen. Priset hade jag kommit över. Men när ebba skrev om att hon ville ha den och att den var så "lättburen", (eller hur??? det är väl knappast en klänning som klassas som lättburen) så svalnade passionen lite. När jag åker hem till stockholm och har den på mig kommer det således vara "ebbas klänning" eller ännu värre, jag möter henne i den. Och det vill jag inte...

Men den är såååååå fin!! Kanske köper hon den inte. Kanske ska skriva och fråga.

2005-12-16 @ 07:45:30
Postat av: Weronica

Jag förstår hur du tänker! Kan du inte titta på Anna Sui-klänningen med spets igen? Jag tycker fortfarande att den är finast! Och det kommer att komma massor av nytt snart! Tänk så många fina klänningar som du inte har sett ännu!

Skumt det där med priserna. Jag har inte tänkt så mycket på det tidigare. Man vill ju alltid handla så billigt som möjligt...

2005-12-16 @ 08:59:01
Postat av: sandi

jag har tänkt på den andra också, men det blir lite för trendbetonad, damig. Den här går det och kombinera i oändlighet på ett bättre sätt, tror jag. Tänk accesoarer i guld, silver, rött, rosa, svart, vitt och ljusblått till denna. Till den svart-vita känns det inte lika lätt.

2005-12-16 @ 09:08:50
Postat av: Weronica

Jag följer alltid danska Costume - världens bästa modetidning! Om du inte har lyckats att få ur klänningen ur huvudet tills i dag, om du är kär i den, om du har hittat flera användningsområden och kombinationsmöjligheter - KÖP DEN! Du lär ångra dig annars! För den skräddarkonsten, designen och förmodade kvalitén är den ett fynd! Och du får göra som i Costume - räkna ut vad den kommer att kosta per användning och inte i inköp! KÖP, innan den försvinner :-)!!!

2005-12-16 @ 09:18:59
Postat av: sandi

Weronica - älskar också danska Costume... Förutom bra mode, är det den enda tidningen (tycker jag) som har riktigt bra och läsvärda repotage...

Har du läst den senaste, m repotaget om danska kändisars "fin klännnigar". Det finns en som är midnattsblå, med "turnyr", extratyg bak...den är så himla underbar!

2005-12-16 @ 09:52:05
Postat av: Weronica

Ja, man kunde bara önska att man hade användning för en sådan klänning... Costume är mycket läsvärd och jag rekommenderar alltid den till alla. Jag läser massor av tidningar - vill inte tänka på hur mycket pengar jag spenderar på dem - men ser alltid mest fram emot Costume och på andra plats brittiska Vogue.

Nå, blir det något köp??!!

2005-12-16 @ 09:54:39
Postat av: sandi

hmmmm velar fortfarande, det andra problemet är storleken. Kundservice har rekommenderat att jag tar en L, efter mina mått och vad jag har i Marc och DvF. Jag tycker att den verkar lite liten, enligt måtten, men de har ju varit missvisande förut. De sa också att "bodicen" måste sitta tight, den har lite korsetteffekt och pushar upp bysten. Men ändå, den verkar liten på måtten. Ska jag lita på dem eller? Jag planerar ju även att gå ner 5 kg tills jag ska gifta mig.

hmmhmhmhmh det är så mycket pengar och näääääär ska jag ha den? Ska jag falla för passionen?

2005-12-16 @ 10:01:48
Postat av: Weronica

Om du kommer att använda den mycket nu, så slå till! Annars är det risk att den blir en hyllvärmare tills i sommar och då kanske du har hittat något annat som du hellre vill ha. Förmodligen skall den sitta tight, men man skall ju kunna andras också... Svårt med klänningar, för den typen kan inte vara för stor på kroppen heller, utan måste sitta perfekt för att vara så snygg som möjligt. Om du verkligen vill och inte kan glömma den, så köp!

2005-12-16 @ 10:20:27
Postat av: sandi

så svårt så svårt!!! Går in varanann minut på netaporter för att se att den inte är slut...jösses vet inte vad jag ska göra...väntar på något typ av "tecken"... VAD SKA JAG GÖRA??!!

2005-12-16 @ 10:23:14
Postat av: Weronica

Då är det självklart - Köp den! Då har du drabbats av passion och älskar den - köp! Du kommer att se fantastisk ut i den! Köp!

2005-12-16 @ 11:31:32
Postat av: Sofia

Alberta Feretti-klänningen är helt underbar, men förstår att det inte är kul att ha ett plagg som kanske kan komma att ses som ett "Ebba-plagg". Klänningen signerad Anna Sui är också fin, men blev inte lika betagen i den :-)

2005-12-16 @ 15:54:04
URL: http://cashmere.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits