Nytt från Net-a-porter - Toppar

Två underbara viktorianska toppar, från net-a-porter, att kombinera med gubbyxor, pennkjol eller jeans. Underbart under min Marc by Marc Jacobs kofta, Stella kavaj eller liknande.

13603-132

Tänk er den här Catherine Malandrio toppen (375$) i sommar till en vacker kjol, jeans eller capribyxor... Doftar lite Toscana/Florence och filmen "A room with a view"... Tror även att den kan vara fin i vinter till svarta tweedbyxor och svart sjal slarvigt slängd över axlarna.
13603-131
Den här dramatiska Anna Sui toppen (335$) funderar jag allvarligt på att köpa. Jag ser så många användningsområden. Till pennkjol, till större, knälång kjol med tyll under, till jeans (både blå och svarta), till tweedbyxor m.m. Vacker ensam och under kofta, kavaj och sjal.

Vill ha ert råd, ska jag köpa den?

Kom ihåg att Net-a-porter har gratis frakt fram till jul!

Kommentarer:
Postat av: Weronica

Hi hi! Det är så kul att läsa din blogg! Jag surfade precis på Net-a-Porter och såg klänningen! Så underbar! Jag har dock minnen av att gå och dra upp klänningar som jag tror skall ramla av. Annars är den en riktig klassiker med lång användning i kategorin "lilla svarta med twist". Toppen är också jättefin och lätt att variera i det oändliga. Jag tycker att den nya toppen från von Furstenberg är jättefin också. Det är nästan så att man måste handla nu när det är fraktfritt :-).

2005-12-09 @ 13:09:07
Postat av: sandi

så tycker du att jag ska satsa på den svarta toppen?

2005-12-09 @ 13:18:51
Postat av: Weronica

Jag kan inte riktigt smälta klänningen - kanske med en cape? Men samtidigt skall man inte resonera så med kläder. Det skall inte finnas några kanske och men, utan vara helrätt från början.

2005-12-09 @ 13:51:20
Postat av: sandi

jag har resonerat så med en axelbandslös klänning förut och jag irriterade ihjäl mig!!! Har bara använt den en gång... jag klarar inte av det, den sitter ju inte uppe och trycker in/ner brösten!

2005-12-09 @ 14:23:54
Postat av: Nilla

den svarta är fin. Men, du har haft liknande saker förut. Mitt råd - vänta och se om du kan få den på rea och köp ngt roligare nu i stället

2005-12-10 @ 17:46:06
Postat av: Nilla

kolla in miu miu "floral lace pleat front dress" på net a porter i stället. Jättesöt trettiotals stil och en schysst combo av klänningen och toppen du vill ha + du kan ha olika underklänningar för olika matchningar och tillfällen. Rätt dyr den med förståss...

2005-12-10 @ 18:23:08
Postat av: Karoline

den svarta från anna ær jættefin, har sett nåt liknande på gina om jag inte minns fel;)

2005-12-10 @ 20:53:26
Postat av: sandi

hittade ett alternativ till blusen i Bergen by idag, fast jag ær så førkyld och egentligen skulle shoppa julklappar... Bra inspel från er alla...tænkte efter och kom på att jag inte vill lægga så mycket pengar på den "viktorianska dam" trenden. Eftersom den ær så "stark" nu kommer jag antagligen bli dødstrøtt på den snart. Kramis nilla!!

2005-12-11 @ 00:00:52
Postat av: Ida

Oh I like those outfits. Riktigt snygga. Tycker att du ska köpa den svarta ^^

Postat av: hotspot

Tycker helt klart att Catherine Malandrio toppen är finast!

2005-12-15 @ 13:46:50
URL: http://hotspot.webblogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits