Svar från Net a porter

Här är svaret jag fick från Net a porter om varför det skiljer så mycket i pris, mellan de angivna priserna på plaggen. Ex. Anna Sui klänningen (har fortfarande inte bestämt mig):

365 £ = 4279NOK

533 €= 4238NOK

470 $= 3109NOK (!!!!!)

Jag måste säga att jag inte blir mycket klokare på det här svaret... Vadå för att det inte ska vara orättvist för de i USA? Varför skulle det bli det? Ok, frakten är dyrare, men så är det ju för oss europeer när vi beställer från USA också, och vi får inte ett 1000kr billigare pris. Kan någon förklara?

Så här skriver de:

"In regards to your query on price difference, we can confirm that the correct unit price is in GBP.

The different price you have noted is the recommended retail price that the designer has stipulated that we charge to customers shipping to the United States.The reason for this is so that foreign retailers of products are not undercut in any way."


Kommentarer:
Postat av: Sofiee

INFORMATION!!!!!!!!!
Det rätta priset är det som nämns ovan i brittiska pund!
Anledningen till att det "ser" billigare ut i Usa-valuta är för att tullen inte är inräknad.
Eftersom Storbritannien är ett land i europa och usa inte är det så tillkommer tullen från usa, och den är redan inräknad i det brittiska priset.


SÅ: Priser BLIR lika oavsett vilken valuta, och det BLIR INTE dyrare i pund.
Oavsett hur du gör så måste du betala 4000 eller vad det var. Hoppas du köper den- och du: coolt att EBBA läst din blogg ;)

2005-12-16 @ 09:07:50
Postat av: Bella

läste precis i EvS's blogg att hon vill också beställa samma klänning som dig..så sjukt, eller hon kanske fick idén från dig! Iallafall, jättevacker klänning!

Postat av: sandi

ja...jag är inte överlycklig direkt, läs mer inlägg om min ilska i inläggen under klänningen. Det som gör att jag fortfarande velar är bara priset, utan att jag vill se om hon ska beställa den.

Tack för bra info!

2005-12-16 @ 10:41:54
Postat av: Joliana

Det har ju faktiskt att göra med dollarns värde, dollarn är fortfarande väldigt låg i förhållande till andra valutor och prisskillnaden i vanlig butik usa/storbrittanien är ännu ganska markant. Det måste ju vara konsekvent med övrig shopping i USA. Allt du handlar i USA är ju billigare so far, självklart måste även designer plagg av det slag som säljs på N.A.P följa inflation/penningvärde...

2005-12-16 @ 11:09:38
URL: http://joliana.blogg.se
Postat av: sandi

joliana - ja, det måste ju vara lite så...det var i alla fall så jag tolkade svaret från NAP.

2005-12-16 @ 11:13:34
Postat av: Joliana

Ledsen förresten med Ebba/klänningsdramat.. ska du köpa ändå?

2005-12-16 @ 11:17:52
URL: http://joliana.blogg.se
Postat av: sandi

är osäker...avvaktar vad hon ska göra...

2005-12-16 @ 11:49:06

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits