Tema: Tyg - spets på siden

Jag har tidigare nämnt att jag att klänningstyget ska bestå av spets ovanpå siden...Spetsen ska sitta löst ovanpå och kanske vara lite mer cremefärgad än sidentyget under....Jag vill att det ska ge ett antikt/tidlöst intryck. Madde hade ett superfint tyg i sin nobelklännig i år, det är lite så jag menar... Så jag ber er, se på tyget och ge era åsikter.

1 och 2) Här är två exempel. Jag vill dock att själva brodyren på spetsen ska vara mer diskret och inte "stå ut" så mycket. (Fint m sidenband i midjan på den första)
13603-13913603-138

3) Här är jag speciellt förtjust i nederdelen av kjolen, där sidenet slutar och spetsen fortsätter. Jag tycker att det är supervackert. Vill även ha det runt släpet bak.
13603-137

4) Här är spetsen infälld i sidenet. Är inte helt säger på detta, tycker att det är finare när spetsen ligger ovanpå.
13603-136

5) Här är två exempel på maddes fina tyg. Tänk er mer cremevitt. Lägg märke till att spetsen även här fortsätter över sidenet fram på klänningen. Är det inte ganska mycket brudklänning över den här klänningen?
13603-13513603-134

Kommentarer:
Postat av: Weronica

Jag har inte kommenterat dina tidigare inlägg om brudklänningar, men som frekvent bloggläsare måste ju någongång vara den första :-).

Av de tyger som du visar upp här tycker jag att Prinsessan Madeleines är finast. Vackrare med friliggande spets som lager på lager än spets infällt i tyget. Jättefint med spets som går ned lite nedanför klänningsfållen! Viktigt med nyanser i tyget och spetsens mönster - mycket att tänka på... Den markerade midjan är väldigt fin, men kanske risk att det känns daterat sedan i och med att det är mycket markerade midjor och rosetter för tillfället.

2005-12-12 @ 19:17:24
Postat av: Joliana

Nummer tre är verkligen vacker med spetsen längst ner utanför tyget. Tycker också att det är finare med spetsen utanför än i. Däremot är överdelen; midjan och bysten inte fin på den klänningen, lite stel. Kanske fint med band runt midjan som nummer 1.
Ska du ha långt släp? slöja?

Postat av: sandi

tack för bra kommentarer
jag tror ändå jag vill ha en markerad midja, det är där jag är som smalast och eftersom jag är kurvig i övrigt tror jag att jag måste ha en tydlig markering för att inte se ut som en maräng.

Jag ska ha ett släp jag, men inte såååå långt kanske en meter eller så, även där vill jag att spetsen ska gå utanför sidenet. Släpet ska sedan gå att fästa upp (alt. ta bort) m klädda knappar i kjolen så jag kan röra mig och dansa.

slöja är jag inte helt säker på, men jag tror inte det... jag ska ju ha tiara och en av sveriges bästa frisörer ska sätta upp mitt hår så jag tror ev att det blir lite mycket med slöja också. Dessutom döljer det håret då. Vad tycker ni?

2005-12-13 @ 07:27:36
Postat av: Linda

Jag ville också ha spets liggande på klänningen men hittade ingen jag tyckte om. Jag löste det genom att köpa en relativt "enkel" sidenklänning med draperat liv och hade sedan en lång slöja med spets. Slöjan tog jag av då middagen började och denna kombination blev perfekt för mig (frisyren förstördes inte det minsta). Väljer du att klänningen skall vara helt i spets så tycker jag inte att du skall ha en slöja också- det blir liksom "kaka på kaka"...

2005-12-13 @ 22:44:38
Postat av: Joliana

Ja, då är det nog bäst utan slöja, vackert om man ser en fin uppsättning. Vad roligt att planera ett bröllopp, jag blir lycklig av bara tanken! När sker det?

2005-12-13 @ 22:44:53
URL: http://joliana.blogg.se
Postat av: sandi

tack før alla tips...

Det sker i slutet av juli 2006...Inte så långt kvar...jag ær så spænnd...førsta anhalt ær inbjudningar, de ska ut i januari.

2005-12-13 @ 23:26:33
Postat av: Nilla

Gillar också tyget på Maddes klänning, framförallt längst ned med spetsen som är längre - jättevackert. Klänningen är fin över höften framifrån, men jag tycker inte att den är särskild klädsam över baken. T.o.m Maddes bak ser lång och konstig ut i den. Det vore nog finare med en mjukare övergång mellan vidden i kjolen och de smalare höfterna.

2005-12-21 @ 20:29:57
Postat av: sandi

nilla - håller med...tycker dock att färgen är lite kall. Till och med madde får "skurkärringsbak", hehe.

2005-12-22 @ 06:48:45
Postat av: Lovisa

Nej, inte nummer 4. Nummer 1 var fin, och nummmer två likaså. Maddes klänning mycket vacker. Båder tyg och design!

2006-02-22 @ 16:55:37
URL: http://egendesign.blogg.se/
Postat av: Mig

När och var gifter du dig?

2006-03-16 @ 21:41:06
Postat av: sandi

I stockholms skärgård i juli.

2006-03-17 @ 08:23:22

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits