Nedräkning

bara en och en och en halv dag kvar till semester, vet att jag borde vara full av energi för att få undan saker. Men det känns som min hjärna redan har tagit sommarlov, för jag är helt seg och vill inte göra nånting...

 

Sliter med packningen. Inser att jag kommer köpa en hel del grejer, så jag får inte ha med mig så mycket. Maxvikten är ju bara 20kg. Men det är så svårt. NYC och cape cod kommer ju vara rimligt varmt, men hur varmt? Ska jag ta med mig ett par långa linnebyxor eller? Jeans eller är det bara onödigt? Kofta? Jacka? Blir det kallt på kvällarna? Och skor, det är så svårt! Tycker att jag verkligen har skurit ner, men det blir ändå 6 par...det är ju helt vansinnigt, man kan ju inte ha med sig 6 par skor för två veckors semester, när man tror/vet att man kommer köpa typ lika många till... Jag ska berätta vilka par det handlar om så jag kan få tips om vilka jag eventuellt kan ta bort. 1. sommar blommiga/mönstrade gympaskor från Miss Sixty, funkar till allt och är till för att gå långt i.

2. turkos/gröna gucci sandaletter att använda på bröllopet, har machande sjal och smycken till, fantastiskt vackra, men för hög klack för att vandra i.

3. röd/rosa platta boho sandaler m fotlänk m berlocker på från Sofie Schnoor. Funkar både på kvällen, i stan och till allt. Men lite för fina att gå på stranden i.

4. platta guldfärgade sandaler m träkulor och ögla över tån (från ASOS). Superfina att ha på stranden, lunchen och allt runt.

5. Guld och Vita sandaler m kilklack, knyts fast med vit skinnrem runt vristen. Från Hoges, superbilliga från outleten i Italien. Går till alla kläder, middag, fest och så pass stabila och sköna att de faktiskt går att gå en bit med.

6. Rosa sandaletter m paljetter och 2 cm klack från en prisvärd affär i Rom. Sköna, lite festligare, går till det mesta, bra om jag får skavsår av några andra. Går även att gå med i NYC.

Vilka ska jag ta bort??? och är det nödvändigt att packa, långa linnebyxor, jeans, kofta eller jacka? Snälla behöver hjälp, kommer få betala övervikt på väg till semester annars!!!


Kommentarer:
Postat av: Johanna

Det är varmt i NY och Cape Cod på sommaren!! Det är iaf min erfarenhet, man kan ju inte vara supersäker men jag tror inte att du behöver två par brallor, kofta _och jacka. Ta ett av varje, en byxa och kofta eller jacka. Du kanske inte ens behöver använda dem.
Kolla på msn:s väderprognos!
Jag har inga bra kläd/sminkshoppingtips, men jag kan rekommendera de stora bokhandlarna som tex Barnes and Noble. Helt fantastiska om man gillar böcker, och om man gillar tidningar och magasin kan man ta en sån och sätta sig i caféet och läsa alldeles gratis. Coolt! De här har öppet till sent, kanske tom midnatt, på kvällarna.
När ni är på Cape Cod så se till att äta fisk och skaldjur, speciellt scallops (pilgrimsmusslor). Otroligt gott!!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits