Diet....fan

hmmm, hela dieten förstörs nu... Ska till USA den 9 juli och ska ligga på beachen...vill vara så iform jag kan, så nu är det hård diet i 6 veckor. Var precis i Italien och gick upp 2kg pga god pizza, pasta, glass...ja egentligen all mat...Idag väger jag 69,5 kg (172cm)...helst vill jag väga 65kg den 9juli... är det ens möjligt?! Eftersom jag bor i en håla så finns det inget gym i närheten så jag går i fjället, längs vägen, stavgår och joggar... 75min om dagen, ca 6 dagar i veckan, och gör 200 sit ups. Jag äter havregrynsgröt till frukost, grovt bröd m tomat och skinka till lunch + några minimorötter, 1äpple, banan och ägg till mellanmål. Sallad med Italienköpt prosciutto till middag. Dryck till allt: vatten och svart kaffe. Gör jag rätt?! Vet att man inte ska banta, men jag måste nu...lever annars sunt och tränar regelbundet... men jag älskar glass och mat och Italien förstörde allt!!

Idag ska vi på barnkalas och jag kommer inte hinna träna, dessutom kommer vi få tårta och det kan jag bara inte tacka nej till...älskar sötsaker... fan..jävla diet och allt...Är det ngn som har tips eller som är proffsbantare och kan säga om jag gör rätt eller fel?!


Kommentarer:
Postat av: BlueMoon

Hm..jag är 164 o väger 68 hemska kilo.....*bläää*
Det du äter tycker jag låter bra...o allt du går o stavar...det fixar du...
JAG däremot....vet i fan hur jag ska fixa min body!!
Lycka till//BlueMoon

2005-06-08 @ 13:22:27
Postat av: Galadriel

grovt bröd m tomat och skinka till lunch + några minimorötter är inte på långa vägar tillräckligt. det är typ ett mellanmål. och du menar väl inte att du BARA äter havregrynsgröt till frukost? lite skivad frukt i, lite mjölk? en smörgås med lite kalkon på? färskpressad juice? kokt ägg? nåt mer än bara gröt måste du få i dig!

mitt bästa tips: en halvtimme snabbPROMENAD (ej jogging) innan frukost. ät en eller 2 bananer innan, ut och gå med dig, sen äta ORDENTLIG frukost så fort du kommer hem. du kommer garanterat INTE att gå upp i vikt av det. på det här sättet maximerar du förbränningen under hela dagen. dessutom måste du generellt äta mkt frukt och grönt, det har aldrig dödat någon. satsa på mkt träning och gi-kost, bantning har aldrig hjälpt någon i det långa loppet.

en sak till: träna aldrig ALDRIG på tom mage annars under dagen.. då förbränner du muskler istället för fett, och det är muskler som kräver energi i kroppen.. så när du bantat klart och börjar äta vanligt kommer du gå upp massor eftersom du inte har några muskler kvar att förbränna maten du äter.

hoppas detta hjälper, har du frågor ställ de gärna! jag älskar näringsfysiologi och kan så jag klarar mig :)

//G.

Postat av: Galadriel

grovt bröd m tomat och skinka till lunch + några minimorötter är inte på långa vägar tillräckligt. det är typ ett mellanmål. och du menar väl inte att du BARA äter havregrynsgröt till frukost? lite skivad frukt i, lite mjölk? en smörgås med lite kalkon på? färskpressad juice? kokt ägg? nåt mer än bara gröt måste du få i dig!

mitt bästa tips: en halvtimme snabbPROMENAD (ej jogging) innan frukost. ät en eller 2 bananer innan, ut och gå med dig, sen äta ORDENTLIG frukost så fort du kommer hem. du kommer garanterat INTE att gå upp i vikt av det. på det här sättet maximerar du förbränningen under hela dagen. dessutom måste du generellt äta mkt frukt och grönt, det har aldrig dödat någon. satsa på mkt träning och gi-kost, bantning har aldrig hjälpt någon i det långa loppet.

en sak till: träna aldrig ALDRIG på tom mage annars under dagen.. då förbränner du muskler istället för fett, och det är muskler som kräver energi i kroppen.. så när du bantat klart och börjar äta vanligt kommer du gå upp massor eftersom du inte har några muskler kvar att förbränna maten du äter.

hoppas detta hjälper, har du frågor ställ de gärna! jag älskar näringsfysiologi och kan så jag klarar mig :)

//G.

2005-06-09 @ 08:29:53
URL: http://galadriel.blogg.se
Postat av: Galadriel

oj.. trodde inte det hade gått igenom första gången. sorry!

2005-06-09 @ 08:30:16
URL: http://galadriel.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits