du bestämmer

ok galadriel, du kan bevisligen massa om sånt här... hjläp mig och lägg upp träning och diet för en vecka. så prövar jag om d funkar... men jag orkar inte gå upp före 6.. äter frukost 06,30...lunch 11,00, mellanmål 15,30 och middag vid 19,30. Kan tänka mig att träna 5-6ggr i veckan.(inget gym i närheten, bara fjäll, asfaltsväg och stavar.) gör idag ca 200 situps (olika typer) per dag. på helgen kan jag gå ut före frukost. Och fokus ska vara på lår, mage och speciellt att få bort lovehandels...hatar dem..han inte ha låga jeans och tighta toppar...HHHUUURRR kan jag träna bort just dem? Vet att man inte kan punktförbränna...är det bara kardio som gäller...?

Kommentarer:
Postat av: Galadriel

jag kommer inte lägga upp en plan dag för dag, utan lämna typ förslag och ideer vad du kan göra varje dag. hoppas det är ok.

ok, vi säger att du inte går ut på morron. ät frukost, inkludera kolhydrater, proteiner och rätt slags fett. ta bort smör. gröt m skivad frukt (torkad eller färsk), russin går med bra, och mjölk. eller yoghurt (lätt naturell) med bär o frukt. en macka med makrill eller kalkon eller kyckling eller nåt annat som innehåller proteiner. ost går oxå bra, en skiva på grovt bröd + nån skivad grönsak. Ett kokt ägg. dricker du kaffe kan du ta en kopp svart, det ökar förbränningen. färskpressad juice, ett litet glas. och vatten.

mellanmål: keso, lite paprika/tomat, frukt.
alternativt grovt bröd med pålägg+grönsak, en frukt och ett glas mjöl. eller yoghurt med frukt (färsk skivad), en skiva grovt bröd.

lunch: pastasallad med olivolja, mager skinka el. kalkonkött, grönsaker, oliver, mozzarellaost, och lite andra nyttiga grejer. du vet säkert själv vad som är nyttigt och vad som inte är det. råris med grönsaker och kött, pasta och kyckling o sallad.

mellanmål: välj nån av de ovan, eller liknande. Det går också med en macka grovt bröd+makrill och keso, ett par frukter.

middag: ät ej en rejäl middag om du inte skall träna sen.
ej träning: omelett sallad grovt bröd, pasta med mager sås, kyckling/pastasallad, soppa med linser eller annan soppa (ej halv/helfabrikat!) grovt bröd.
Middag efter träning: ångkokt fisk+grönsaker+kokt potatis med skal, kyckling+råris+grönsaker, fullkornspasta+kyckling/kalkon/kött + grönsaker, maten går att variera i det oändliga. alltid frukt, massa massa frukt och grönsaker.

efter träning måste du äta så fort du kan, annars förbränner du muskler.

frukost: 06.30
mellanmål: 10 (11 är försent)
lunch: 13
mellanmål: 16.30-17
träning: 19 (då tränar jag ungefär, tränar du inte den dagen kan du äta en lätt middag
vid 20-21)
middag: så snart efter träningen det är möjligt (då skall middagen vara rejäl)

kom

Postat av: Galadriel

..........

kom ihåg att överlag äta mkt frukt och grönt, till varje måltid.
förresten så kom jag på att om du skall styrketräna så skall du äta ca 1 timme före passet, fettförbränning ca 2. skrev nog inte detta ovan.

En sak: ALLTID fullkornspasta och alltid råris. Ej vita saker, socker och mjöl.

träning: jag går itne heller på gym än, men jag ska kanske börja denna månad. får se hur det blir med pengarna.
jag går ut och går så fort jag vaknat, äter frukost sen. Mellanmål, lunch, mellanmål på eftermiddagen, väntar ett par timmar, går ut och springer ca 1h intervallträning eller går en långsträcka, ca 1 h. Gör sen övningar hemma, stretchar, äter middag sen så fort jag kan.

Du kan självklart variera träningen med stavgång, intervallträning (jag springer 2 min går 3 ca 10-11 gånger, men jag avancerar snabbt. Det gör nog de flesta)

Lår får du ju bort genom att gå och springa, mage genom situps men lovehandles vet jag faktiskt inte riktigt hur man blir av med, har inga själv så jag har aldrig behövt kolla upp det. överlag går det inte att punktträna, precis som du säger. kör rygglyft, det kan säkert hjälpa.. ligg på mage på golvet och häv dig upp (som en omvänd situp ungefär) det känns i ryggen och i sidorna. jag gör oxå ca 200 situps per dag, hälften sneda och hälften raka.

ett par tips:

stadium.se har massa info om träning och massa experter man kan mejla och fråga saker. jag mejlade camilla porsman vid ett tillfälle, fick svar inom ett par dar.

paulún.se har oxå en del info, dessutom har han en frågespalt på expressen.se där det står massa info om massa saker.

han är min idol :)

ligg på golvet, upp med benen i 90 graders vinkel. Nån får hjälpa dig och hålla tag i dina ben, sen slänga iväg de mot golvet och du får ta emot och föra upp benen i utgångsläge så fort du kan. Ligg med huvudet mellan denna persons ben och håll i hans/hennes vader. Detta är svinjobbigt och tränar nedre magmuskulaturen. Den bästa magträningen. En liten tröst: jag

2005-06-10 @ 04:11:53
URL: http://galadriel.blogg.se
Postat av: Galadriel

.......

En liten tröst: jag är skitkass på detta, klarar typ några stycken sen skriker jag mer än jag orkar
lyfta upp benen :)

mitt allra bästa tips: fredrik paulúns bok näringslära. Min husbibel. 60 spänn typ.

hoppas detta hjälpte någorlunda, känns som om det blev lite rörigt och jag är ledsen för det men jag skrev så gott jag kunde =//

det är bara att fråga om nåt är oklart!!!

kram

2005-06-10 @ 04:12:31
URL: http://galadriel.blogg.se
Postat av: fenomena

Måste bara lägga mig i....enligt en sjukgymnast jag hade på en kurs i idrottsmedicin så är den där övningen där man får benen ivägslängda bara bra om man vill förstöra ryggen i förtid.

2005-06-10 @ 16:30:41
URL: http://fenomena.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits