god morgon

vikt:69,4....ojojoj... var på kundmiddag igår.det var fantastisk mat, tog om igen, det gör jag aldrig annars... tre rätters, men huvudrätten var lam, rotmos, potatis och skirat smör. Klassisk norsk husmanskost, men otroligt vällagat och gott.. och ni läste rätt, jag hällde smält smör på min potatis och mosade den i det.... fyyy har dåligt samvete, framförallt för att jag inte kunde träna igår, det öste ju ner med regn. Till efterrätt var det glass och kjörsbär i sockerlag och jag år ju så klart upp allt! Som ni ser har det visat sig på vågen, men jag hoppas på att det bara är magen som är full och inte massa fett...(desperat önskan) Det enda bra var att jag inte drack nåt vin eller nåt...

Galadriel har skrivit massor om hur jag ska göra för att äta och träna rätt, fantastiskt snällt! Hon tipsade om att jag skulle gå upp innan jag går till jobbet och träna...det betyder 05,30, tror faktiskt inte att jag klarar det...klarar aldrig att gå och lägga mig före 1, så jag måste få min lilla sömn. Galadriel måste vara fantastiskt vältränad som aldrig haft några lovehandels...det har väl de flesta kvinnor mer eller mindre...? Är det någon annan där ute som har nåt bra tips för hur man blir av med dem?


Kommentarer:
Postat av: Galadriel

haha jag fantastiskt vältränad?! i wish! :) nej jag är inte alls fantastiskt vältränad, anledningen varför jag inte har lovehandles är min kroppsbyggnad.. jag har helt enkelt en väldigt smal midja jämfört med mina höfter. jag har både rumpa och höfter och lår skall du veta, så jag klarar mig :)

jaja lördag och söndag får väl duga då ;)

"Jag kommer hem från jobbet vid 3, äter då banan och ett ägg. sen springer jag c:a 75-85 min och äter en relativt stor middag vid 19. Typ sallad med skinka eller något"
om du springer så länge behöver du VERKLIGEN ladda upp med mat både innan och efteråt. en banan och ett ägg ger dig ungefär 250 kalorier.. en tredjedels måltid. inte bra. ät du ett par grova mackor med makrill på, ca 200 g keso (eller 2 dl, minns ej vad det mäts i) och ett par frukter. kl 15. spring ut kl 17-17.30 och ät sedan som jag sa så fort du kommer hem. en stor middag skall det vara.

och du, sallad och skinka är inte en stor middag :)
om du inte menar pastasallad med en massa andra ingredienser vill säga, men menar du ett par blad grönsallad och en skiva skinka så räcker det inte.

överlag måste man äta massa när man tränar, dels för att inte bryta ner muskler och dels för att de muskler man "skapar" genom att träna förbränner fett dygnet runt, även i vila.

hehe tycker du jag tränar som en galning? det har jag aldrig tänkt på, promenader är ju inte så ansträngande och jag promenerar ju 3 av 4 pass, det är bara vart fjärde pass som är löpning. det är väl inte mkt?
jag är inte så fit som du tror men jag är å andra sidan inte gammal heller! :D

nu skall jag sova en stund, kom nyss från jobbet. ställ mer frågor om det är nåt som är oklart!

kramkram//G.

ps. vegetarianer är automatiskt kunnigare på mat eftersom vi är mer medvetna om vad vi äter. alltsomoftast iaf, bortsett från plastvegetarianer :)

Postat av: Galadriel

ps2. glömde säga hur bråttom det är att äta efter träning: helst inom 30 min, men om du inte ätit inom 60 så ere typ kört. kroppen börjar förbränningen direkt, under tiden du tränar håller den sig till det du laddat upp med, men sedan sätter den igång att förbränna musklerna. fort som fan måste du äta, duscha hinner man alltid göra efteråt! ;)

2005-06-10 @ 08:56:30
URL: http://galadriel.blogg.se
Postat av: Galadriel

suck! att man alltid glömmer NÅT!

skulle säga det oxå att efter träning är den enda gången då det lönar sig att äta snabba kolhydrater framför långsamma.. detta eftersom du behöver få ut energi i musklerna så fort som möjligt. du skall inte ha dåligt samvete att äta typ kexchoklad eller oboy, om du till exempel står och lagar maten när du kommit hem efter träning. du kan ta det så länge så musklerna iaf får NÅT, och du behöver INTE oroa dig över att gå upp i vikt för det gör du inte.. det förbränns med en gång. (men det betyder inte att det är ok att smälla i sig 5 kexchoklad hehe ;) )

jag brukar dricka juice så fort jag kommer hem för det är oxå snabba kolhydrater.. skall kolla upp detta mer så hör jag av mig.

sova nu!//G.

2005-06-10 @ 09:01:06
URL: http://galadriel.blogg.se
Postat av: Galadriel

AH! EN sak till:

skrev fel ovan, 250 kalorier är inte en tredjedels måltid. en måltid är ca 650, alltså är 250 kalorier mer än en tredjedel.

ville bara få det rätt.

//G.

2005-06-10 @ 09:04:31
URL: http://galadriel.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits