Norge

Bergen är en fantastisk by!!! Speciellt på sommaren, mycket kultur och bra resturanger...men tyvärr rätt dålig shopping...typ 3 ok affärer... Men regnet måste man nog vara född här för att stå ut med... sommaren har hittils varit hemsk, kalt och regnigt, men vi hoppas på att det blir bättre. Förra november, december och januari regenade det varenda dag utom 5!!!! Det är inte ovanligt och gå inte att vänja sig vid, det var så hemskt! Bergens Universitet ska också vara ett av europas bästa.

Själv är jag här på grund av en Norrman. Vi träffades för tre år sedan och ska gifta oss nästa sommar. När jag var färdig i Uppsala flyttade jag hit och jobbade som vikarie i en industri. Men nu är jag nyanställd trainee i ett av Norges största företag...och är så glad... de satsar verkligen på oss... Har bott i hålan i ett år nu, men flyttar till Oslo i November och sedan till Kristiansand...


Kommentarer:
Postat av: tina

svarar här istället för hos fashionista! :)

vet tyvärr inte var man får tag på antik denim. kanske går att googla fram på nåt sätt?
annars tycker jag du ska kolla butikerna i soho. kommer inte ihåg speciella namn men det fanns mycket snyggt. omkring wooster st/prince st. bland annat hittade jag otroligt snygga smycken hos gatuförsäljare där, långt ifrån det vanliga krafset utan egendesignat och handgjort.

på broadway finns en stor urban outfitters som hade massor med fint när jag var där för några veckor sen. ganska mycket romantiskt och bohemiskt mode där med just nu faktiskt.

ha det så trevligt!

2005-06-20 @ 20:37:20
Postat av: tina

och just det, den anthropologie jag var på låg på femte avenyn 85. men det finns ju en "store locator" på hemsidan annars. :)

2005-06-20 @ 20:41:56

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits