Shopping

Hej igen,

Måste tipsa om världens bästa outletshopping i Italien. I Toscana, 1h från Florence. Det kan kännas långt bort, men för alla mode intresserade som tycker att nedanstående märken är för dyra, men som gillar desigenen. Två märken som inte står med nedanför är: Stella Mcartney och Alexander McQueen. Alla ni som liksom jag hatar outlets, läs vidare!!! Det är inte en vanlig outlet, där 10år gamla kläder ligger i högar som tanter gräver i. Det är riktiga, snygga, svala butiker med massa expiditer. Precis som Guccibutiken i vilken stad som helst.

Nästa plus, de otroliga priserna!!!! Det är faktiskt överkomligt! 50% av Affärspriserna i Italien och 70% av affärspriserna i skandinavien. Jag ska berätta vad jag köpte så fattar ni. Min fästman köpte en Armanikostym från vårens kollektion för 300euro, en Armani skjorta för 45E och en Armani slips för 25E. Jag köpte lite mer. Ett par fantastiska, lindblomsgröna, sidensandaletter, med krokodilskinn på klacken från Gucci för 135E. Ett par super söta, damiga, 50-tals pumps från Stella Mcarteney för 110E. En ljusgrön liten mocka väska från samma märke för 85E. Ett par olivgröna Marni stövletter med, knytbar sidensjal längst upp på kanten, för 125E. Vita och gulidga kilklackssandaler, med långa vita remmar att knyta runt ankeln, från TOD´S för 60E. Ett par stora, mörkbruna, 60-tals solglasögon från Fendi för 72E. Och lite presenter till familjen. Fattar ni?!Kunde varit där i flera dagar till. Ni MÅSTE åka dit! De har ingen hemsida, men nedan är adressen.

Stores: Gucci, Armani, YSL, Sergio Rossi, Loro Piana, Bottega Veneta,
Ferragamo, Valentino, Ungaro, Zegna, La Perla, Hogan, Tod's.
 new opening: Fendi, I Pinco Pallino, Marni.

THE MALL OUTLET CENTER

 

 

Opening hours: Monday-Saturday: 10,00-19,00 Sunday 15,00-19,00


Kommentarer:
Postat av: Ran

Bra tips för alla modeintresserade! Jag har besökt denna outlet, och blev mycket imponerad av utbudet. Hade aldrig förväntat mig den mångfalden av exlusiva designers. Florens är en underbar stad, men shoppar man designerkläder där till ordinarie priser blir det ofta extremt kostsamt. Jag köpte 3 par skor, men ingen väska.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits