JAAAA!!

Har fått mail från chefen...jag får ledigt i morgon!! STELLA here I come!

Det blir en heldag i Bergen, hoppas det inte regnar så mycket.... HM öppnar 9, då måste jag åka härifrån...hmmm....7! (JA, jag bor i en håla!!!) Är där 9, slåss och provar kläder i 1 timma... Är det förresten någon som vet om Stella kommer ha HM storlekar eller "hennes egna"? Stellas vanliga kollektioner har nämligen supersmå storlekar...men det måste nästan vara hm-sizes, eller??? Hoppas att norrmännen är efter som vanligt och att det inte kommer så mycket folk, det är ju trots allt en vanlig arbetsdag...

Sen blir det latte och nybakt bröd till frukost på ett av de mysiga bagerierna... Går till Narvesen (ägare av svenska pressbyrån) och köper en glossy tidning... Går till mina favvoäffärer, Noa Noa/Vrimmel, scarpa, new moon som bla har Marlene Birger, Odd Molly, Twin-Set, French Connection, bruuns bazaar, Juicy  mm. Sushi lunch på Nama sushi, en ny kaffe på ett mysigt cafe. Efter detta jakt på ett par svarta och guldiga pumps att ha till mina DvF-wraps och pennkjolar... Sen blir det hem till älskling igen...

Vad säger ni? Låter det som en bra dag? Älskar att vara i stan själv..så mysigt!!


Kommentarer:
Postat av: Emma

Verkar som Bergen är en riktigt rolig shoppingstad =) Hur stort är det?

Postat av: sandi

Inte stort...kanske 250.000 - 300.000 invånare, men den påminner lite om köpenhamn, fast det är stora berg runt... Allt är uppbyggt runt inloppen och bryggan, det är fint...och de har faktiskt relativt bra shoppingutbud för att vara en sån liten stad..

2005-11-09 @ 12:41:24
Postat av: Emma

Okej jag tycker det låter stort mot vad jag är van vid =)

En annan liten undran om du har lust att svara =) Du som har varit i NY, har du några bra tips vad som är "prisvärt" att köpa? Nån särskild butik du rekommenderar? Jag ska dit om 2,5 vecka så jag behöver proffstips. Tack på förhand!

2005-11-09 @ 18:58:05
URL: http://emmisen.blogg.se
Postat av: Johanna

Men tänk om det var dig jag träffade på HM?! Provade svarta brallor där i bakgrunden och tyckte till om den beige trenchen? (Jag reflekterade inte ens över det då förrän jag läste ditt inlägg här!)
Nu ska jag kolla igenom mina köp ordentligt här hemma och se om allt ska behållas eller inte.

2005-11-10 @ 11:26:00
URL: http://kasahara.blogspot.com
Postat av: sandi

Emma - sebastian produkter till håret, juicy cuture grejer, allt från sminkvaruhuset sephora tex philosophy, mac, nars, bobbi brown mm. Egentligen de allra flesta amerikanska märken. Kooba - väskor, DvF - wraps, amerikanska mäsrkes jeans. Kolla in Gap och Banana Republic, det är alltid kul och billigt. Affären Scoop - superfina saker, finns på flera ställen, Flying A i Soho - coola killkläder också. Annars Soho, rund Brodway, new Brodway och prince street. Kul att besöka de fina varuhusen också...Har skrivit om min NY - resa på bloggen, kolla in där. Kolla in den här sidan, här finns alla adresser. http://www.newyorkmetro.com/pages/details/1106.htm

2005-11-11 @ 09:16:49
Postat av: sandi

johanna - var det vi som "bytte" svarta byxor? Stod bredvid varandra och prövade? Sjukt kul i så fall...

2005-11-11 @ 09:17:47

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits