JUICY i min ägo...

Efter gårdagens Stella slagsmål var jag sliten.... Men hade bestämt mig för att försöka leta efter ett Juicy set. Är så trött på att loda runt i fästmannens kläder hemma... Vill ha nåt så att man kan öppna dörren i om någon ringer på, utan att skämmas... något som man även kan gå och handla i...

sagt och gjort, hittade ett i en (för mig) ganska ovanlig, men vacker och tidlös färg. Stålgrå (med lite blått i) - smokey tror jag att den heter.... Köpte byxorna i en mindre storlek än toppen, vilket är konstigt eftersom jag definitivt är större nertill. Hon i affären sa att de är större i nerderdelarna... Så tänk på det alla ni som beställer på internet, byxorna ska köpas i en stl mindre än normalt.... Fingrade även på den bruna med bomullsspets, men konstaterade att jag kommer vara trött på brunt efter den här hösten, grå håller bättre i längden...

Jag köpte den här modellen:

Juicy


Fast i den här färgen:

färg

Vad tycker ni? Bra köp? Färgval? Hur ska man tvätta dem? Hur håller dem?

Kommentarer:
Postat av: anna

jag blir avundsjuk! vill oxå ha ;)

Postat av: Emma

Jättesnygg färg! Jag ska shoppa juicy i Usa snart tänkte jag. Har ingen erfarenhet av juicy i velour men tvätta det varsamt så ska det nog hålla länge =)

2005-11-11 @ 13:24:32
URL: http://emmisen.blogg.se
Postat av: Anonym

Sällsynt dåligt köp. Förutom att Juicy ser billigt ut så känns det totaly ute.

2005-11-11 @ 13:26:57
Postat av: sandi

tack älskar dem...färgen är verkligen ännu mer intensiv än på bilden...väldigt speciell metall blå/grå...gör att mina trista blå/grå lyser - även osminkade...inte illa...

påminner om en färg Munthe plus Simonsen använde i sin 1:a höstkollektion...den är så ovanlig och speciell att jag och min bästis helt enkelt kallar den "munthe-blå". någon som kommer ihåg den?

2005-11-11 @ 13:29:32
Postat av: sandi

kära anonym....bryr mig inte mycket om att det är "ute"... ska som sagt ha det hemma...och bryr mig inte om att det ser billigt ut...huvudsaken är att det är skönt - och det är det...

Du är välkommen att komma med kritik, till och med elaka kommentarer, det kan jag ta...men var i alla fall så modig att du skriver namn...FEGIS!!

2005-11-11 @ 13:32:01
Postat av: Ida

Får man fråga vad hela set:et kostade och var man lättast får tag på ett, i S:holm t.ex.? Vilka andra sköna färger finns? Snyggt!

2005-11-11 @ 13:53:37
Postat av: sandi

köpte dem i Bergen. tror jag betalade ca 1500 nok... ganska dyrt...men om jag tänker efter har jag faktiskt myskläder oftare än festkläder...och 1500 har man ju lagt på en och annan fest klänning/topp.

Vet inte var man får tag på det i Stockholm...kolla med Ytligheter. Hon vet säkert.

Där jag köpte denna fanns det aprikos, rosa, svart, brun och min grå... den brun var fin och hade bomullsspets detaljer. men jag tror jag kommer vara trött på brunt snart. Svart känns lite tråkig. Aprikos och rosa lite för mycket Paris Hilton - Jessica Simpson. Det finns även en burgundy, djupt vinröd/lila...älskar den färgen...skulle köpt den om den fanns...

2005-11-11 @ 14:17:37
Postat av: Karoline

vad heter butiken du køpte juicy settet ?

2005-11-11 @ 23:29:56
Postat av: sandi

paper moon tror jag affæren heter, ligger precis nedanfør fløjen...

2005-11-12 @ 12:39:28

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits