Julklappar...

Ok, tänkte att vi skulle få fram en sån där lista på vad man kan köpa till nära och kära + ställen (internet och affärer) där det går att få tag på. Om ni kommer in med förslag så uppdaterar jag listan löpande. Om vi slår våra kloka blogghuvuden ihop så kan vi hjälpa varandra.

Pojkvän/man/sambo:
-
Talande Homer Simpson ölöppnare från R.O.O.M. Kostar ca 200kr. Varje gång du öppnar en flaska säger Homer någon av 3 meningar om varför man ska dricka öl. Min Simpson tokige fästman ääälskar den och vägrar dricka något annat än flasköl numera. Fungerar också till en Simpsongalen bror/pappa/kompis.

- Weekenresa till London. Det finns både billiga flyg och hotell om man letar lite på internet. Det är dessutom toppen för dig att följa med och shoppa. Efter jul är det massa rea och redan i februari börjar vårkollektionen komma in. Ni kan göra mysiga saker tillsammans, samtidigt som du kan ta en shoppingeftermiddag medan han känner in Londonatmosfären på en pub. Ett tips är alla stand up comedy klubbar med nya talanger, billigt och roligt nöje.

Mamma:
-
Något ur Stella kollektionen som du själv tänkt att lämna tillbaka. Speciell och billig present.
- En fin pläd/filt i fina färger. Det här är en av mina bästa presenter. Har gett det till svärmor, svägerska och vänner. Man kan aldrig få för mycket filtar. Det är superfint att ha som överkast också. Titta på designtorget och IKEA. Kostar allt från 200 till flera 1000.

Pappa:
- Samlingsbox av någon typ. cd-elvis, beatles, klassiskt. DvD-någon favvofilm ex, clint eastwood, james bond, rosa pantern boxen (inte den tecknade).
- Manschettknappar m ngt kul motiv. Finns på Designtorget för ca 300kr. Har själv köpt m Elvis till min pappa.

Barn:
-Twister. Det superroliga spelet där man ska sätta händer och fötter på olika färger. Kan spelas från barnet är riktigt litet och hela familjen kan vara med. Ökar motoriken, inläring av färger och höger och vänster. Finns att köpa på BR-leksaker för under 200kr.
- Sagobok där man kan byta ut "prinsessans"/"prinsens" namn till den som får boken, detta beställs och trycks in i boken. "Medhjälparnas" namn kan bytas ut mot de som ger boken. Finns på BR-leksaker för mindre än 200.

Syster:
-
Spraytan. Finns i de flesta städer. Många vill pröva, men tycker att det är onödiga pengar. Perfekt att boka en tid åt syster i mellandagarna så att hon är fin till nyårsfesten. Kostar mellan 200-300.
- manikyr, pedikyr, massage, ansiktsbehandling. Alltid lika skönt att få.
- presentkort/kurs på FACE eller Make Up Store... på make up store får man efter kursen köpa smink för den summan kursen kostade...så kursen är i princip gratis.

Bror:
- En cool mössa/halsduk/vantar... Sånt som min bror vill ha, men inte vill lägga pengar på.
- Pokerset. Med kort, marker och bok om det populära texas holdém. Perfekt för honom och polarna att ha pokerturneringar med. Finns bla på teknikmagasinet.

Kompis: 
-
Biobiljetter.
- En utekväll.
- Drink set, m drinkmixer, sil, mått och drinkbok. Finns för en billig peng på IKEA och de flesta köksaffärer.


OK, hjälp till att fylla på nu... Är det några fler "personer" som ska fyllas på? Svärföräldrar och föräldrar kan ju användas som samma kategori..eller?

Kommentarer:
Postat av: Karoline

homer øppnare ja..vad ær det med norrmæn o simpson...? min kille ær likadan:) tack nu vet jag vad jag ska køpa till han!

2005-11-15 @ 13:45:55
Postat av: sandi

jag vet inte, men han är själaglad för den och tycker på allvar att det är den bästa present han någonsin fått...(och då har han fått en del dyrt och fint genom åren..)

2005-11-15 @ 13:50:00
Postat av: Karoline

ja, helt otroligt! jag ær rædd før att det ær den effekten som jag kan vænta mig om "min" får en av mig...

næmen shit kan inte sitta hær.. måste førbereda mig till i morgon, undervisar nær jag har korta dagar:) du ær verkligen kul å snacka med! breda kunnskaper tycker jag:) kram:)

2005-11-15 @ 13:56:28
Postat av: Sandra

dvdboxar i allmänhet uppskattas ofta...min far fick rosa pantern boxen (inte den tecknade) förra julen o blev glad =)

Postat av: sandi

tack, detsamma!!
ja, det är lätt att fastna...hehe
jag är ju egentligen på jobb...eeeehh.

2005-11-15 @ 14:02:20
Postat av: Karoline

då var allt klart, så bra o bestælla resan på nætet åker till estocolmo 12 dec!! jippi, om jag kommer in på KI, flyttar jag (vi) dit...får reda på det så sent i børjan av dec lixom...

2005-11-15 @ 14:08:23
Postat av: sandi

NIIICE...jag var ju hemma för 2v sedan. Åker hem 23-30dec igen. Vi blir nog kvar så länge min traineeutbildning varar i alla fall. 1,5 år till. Sen hoppas vi få jobba i sverige m Norsk lön...vore inte dumt. Vårt företag äger nämligen ett stort svenskt företag... längtar hem till Stockholm...

2005-11-15 @ 14:14:14
Postat av: Karoline

ja,det førstår jag.. men før mig ær det lie skummelt... kommer från en liten stad i sverige så før mig ær estocolmo STORT... men alla mina vænner bor dær:) æven svenskene som bott hær i byn!

2005-11-15 @ 14:16:25
Postat av: sandi

aahhh - no worries..stockholm är världens bästa stad...är uppväxt och har gått i skola där... de olika stadsdelarna gör att det känns som om det är många småstäder i en... du kommer älska det!!

2005-11-15 @ 14:21:14
Postat av: Karoline

ja, min bæsta væn har precis køpt hus i ............ å sålde den fina lægenheten på kungsholmen! min gutt ælskar stockholm!

2005-11-15 @ 14:23:18
Postat av: sandi

min med, det enda är att han tycker att det är lite långt till laxelvarna...men det klarar han nog..

min bästis från Uppsala (där jag läste på uni) har precis köpt lägenhet vid roslagstull...tjoho..glädjer mig!!

2005-11-15 @ 14:25:21
Postat av: Karoline

kul:) min moster kanske kan fixa en lægenhet till oss i wasastan.. ær det bra? næra KI?

2005-11-15 @ 14:42:47
Postat av: sandi

Det är superbra!!! My god..många skulle dö för det... Solna ligger närmast KI, men det är inte en speciellt kul förort...Vasastan är den statsdel som ligger närmast nortull-som ligger närmast KI. Du kommer kunna gå till skolan... är avundsjuk nu... En liten etta i vasastan ligger på cirka 1,5 milj just nu...

2005-11-15 @ 14:48:29
Postat av: Karoline

ja jag vet att det ær dyrt o vet vart vasastan ligger:) men ær osæker på var KI ligger...men det ordnar sig:) ska eventuellt hyra av en doktor:) får hejda mig med førvæntningarna, vet nte om jag kommer in ænnu...

2005-11-15 @ 14:53:51
Postat av: Karoline

jobbar du 7-5 eller? åh, kom pløtsligt på (du vet det sækert redan eftersom du har en norrman) men det ær halv skatt på december lønen:) ær det nice or what!!

2005-11-15 @ 14:55:42
Postat av: Karoline

7-15 inte 5...

2005-11-15 @ 14:56:23
Postat av: sandi

japp, ska gå hem NUUUU och samla kraft för att gå ut och gå...

Ja, tjoho, den lönen som kommer nu (slut av nov) är det halv skatt på tjoho, det behövs.. Jag är ju dessutom utlänning som har varit här i mindre än 4 år, så jag får ju tillbaka 18% i skatt till sommaren och det blir ett par 10 tusingar...sååå nice...gjorde du också det i början?

2005-11-15 @ 15:00:40
Postat av: Karoline

sjælvklart, tog reda på alla detaljer i børjan som gællde "finanserna" tycker lite synd om svenska lækare som jobbade på sjukhuset hær o visste ingenting, likningskontoret håller ju tyst om sådana saker... jag kammade hem 18000!! varje år dom førsta 4-5 åren, det var bra å ha nær man børjade plugga:)

2005-11-15 @ 15:05:23
Postat av: Karoline

såg du undercover igår? jag var på "kalas"
o missade det, kanske ær repris i helgen...

2005-11-15 @ 15:12:55
Postat av: sandi

ja, såg det och blev skitførbannad...skrev ett långt inlægg hos Legally Blond om det... att kalla det dær undersøkande journalistik, det ær ju løjligt...!!

2005-11-15 @ 15:38:50
Postat av: Karoline

okei ska læsa vad du skrev

2005-11-15 @ 15:41:02
Postat av: Karoline

mm, bra det dær, men det ær ju lite treans stil att gøra sådana dær "påhopp" istællet før undersøka... måste se reprisen.

2005-11-15 @ 16:08:16

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits