Klänning

OK, kära medbloggare... Jag har ju nämnt lite här och där att jag ska gifta mig i sommar... och till det tillfället är det eeeextremt med outfit (tycker jag i alla fall). Jag är ju en sån girlygirl att jag drömt om min bröllopsklänning hela mitt liv. Självklart ska jag designa den själv och få den uppsydd, vill ha en tvådelad, jag har letat inspiration sedan vi förlovade oss, alltså ett år... Efter nyår måste jag gå till skräddaren och sätta igång... Och nu har jag börjat få ångest!! Den MÅSTE ju bli perfekt, tänk om jag ångrar mig halvvägs, tänk om den inte kommer passa så bra som jag hade tänkt.

Jag har således startat en nu kategori: Bröllop. Här ska jag posta bilder på klänningar som ger mig inspiration. Jag tänker även lägga upp bilder på skor, väskor, slöjor osv. Och jag behöver hjälp m allt detta. Det är ju en djungel där ute... Hur ser era drömklänningar ut? Har ni tips och eller bilder? Känner någon till en bra skräddare i stockholmsområdet som kan hjälpa till med mer än att bara sy, typ designlösningar och tygval? Någon bra affär m accesoarer?

Här postar jag således mina första bröllopsklänningar på bloggen. De är designade av: MONIQUE LHUILLIER och den största inspirationen är sidenbandet i midjan. Jag tycker att det är vackert, kvinnligt och bryter av på ett fint sätt. Jag gillar även tanken att ha spets på siden. Vad tycker ni?
13603-10513603-10413603-10313603-102

Kommentarer:
Postat av: Bella

Den andra klänningen är det vackraste jag sett! Tycker kombinationen sidenband + spets är jättesnyggt, men den första klänningen påminde inte särskilt mkt om bröllop tycker jag, hade den haft snävare kjol kunda jag tänka mig ha den på studenten!

Postat av: Bella

KAN JAG tänka mig, menade jag =)

2005-11-21 @ 15:18:44
URL: http://connections.blogg.se
Postat av: Sandra

Sidenband i midjan är så snyggt!

2005-11-21 @ 16:21:40
URL: http://sjt.blogg.se
Postat av: Karoline

mycket fina o klassiska klænningar:) gillar den førsta o andra bæst!

Du hade rætt sandi... stella klæderna damp ner i posten idag... v-ringade sidentrøjan var lite stor i m men helt okei ændå:) sidenwrapen var perfekt i længden (stl.38) lite kort næstan..? du tyckte ju att din var lång...perfekt øver bysten också (thank god) MEN lite før trång i armarna...! måste køra 5 kg ner i vikt fram till jul jag med:)

2005-11-21 @ 16:23:56
Postat av: Fia

Gud vad kul med bröllop! Jag tycker den andra klänningen var snyggast, helt otroligt vacker. Kolla in sidan http://www.brides.com/dressfinder/bride/ där finns det MASSOR av klänningar, så får du kanske lite inspiration :)

2005-11-21 @ 16:32:13
URL: http://yellybean.blogg.se
Postat av: Johanna

Kan rekommendera David's Bridal, en stor firma i USA som har både riktig butik och website. MASSA märken och foton.
Av dessa alt så röstar jag också på 2:an, så snygg!

2005-11-21 @ 17:05:01
URL: http://kasahara.blogspot.com
Postat av: Karoline

i norska tidningen Kamille, denna veckan ær mona grudt med (frøken norge o miss world) på 90-talet) hon gifte sig i new york. klænningen passar henne tycker jag men den ær inte helt min modell, men tyget ær inspirerande:)dessutom ær hennes naturliga hår o make i min smak, gillar æven diademet:) vad gillar ni andra diadem nær man skal gifta sig?

2005-11-21 @ 19:07:32
Postat av: sandi

jag ælskar diadem...ska ha ett sjælv..har køpt ett, men ær inte helt nøjd... vill ha ett som ser antikt ut...inte nytt m strass...jag vill ha lite sirligt snirkligt...tips?

tack før alla tips, ska kolla in...några fler?

2005-11-21 @ 23:02:49
Postat av: engla

Åh det har jag helt missat att du ska gifta dig! Men gud så roligt! Gratulerar! Och vad underbart bspännande med bröllopsklänning!

2005-11-23 @ 06:50:58
URL: http://annamirjamaria.blogg.se
Postat av: sandi

hehe, jag det ska bli kul..men det är också otroligt nervöst...Tänk dig att du har en enda gång på dig att hitta/sy upp din drömklänning. Jag har prestationsångest.

2005-11-23 @ 07:26:43
Postat av: Sparkle

Alla klänningar var fantastiska. 2an var nog den allra finaste :) i mitt tycke

2005-11-23 @ 10:38:25
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Sara

Helt underbart snygga klänningar! Har tittat igenom din blogg och tycker att dessa fyra klänningar ligger i den absoluta bröllopskläninngstoppen. Bland det vackraste jag sett idag.

2005-12-15 @ 23:38:44
URL: http://kanthi.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej!
Tiaror som som ger ett lätt antikt och nött/oxiderat intryck finns på Chrisma Hårdesign i Västervik. Tiarorna är låga, matta och har steninfattningar. De är jättefina!

2006-06-22 @ 14:08:37
Postat av: Jonathan Persson

Jag tycker Maddes klänning är så fin.

2007-06-04 @ 16:25:49
URL: http://hamboners.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits