Lista funnen hos massa medbloggare...

1. Hur många jeans/toppar/skor har du?
Jeans - ca 10st
Toppar - har faktiskt aldrig räknat, orkade inte nu heller, men jag gjorde ett snabbt överslag på ca200.
Skor - ca 25 par, sommar sandaler inräknat.

2. Hur många kläder/skor/accessoarer köper du i veckan?
Eftersom jag bor i en håla kan det gå veckor utan att jag köper någonting, men så fort jag kommer till en stad köper jag det jag vill...(nästan, faktiskt inte alls, men jag unnar mig en hel del eftersom det är så hemskt i hålan.)

3. Hur många väskor har du?
Räknade faktiskt, 24 st som jag hittar.

4.. .och hur många av dom är märkesväskor?
hmmmm kanske 10st, Kooga-sienna, chloé-paddington, LV-clutch, Stella Mc Cartney i ljusgrön mocca...kommer inte på fler...

5. Hur mycket pengar lägger du ut på modefronten i månaden?
Oj...Vill faktiskt inte skriva vad det blir i snitt per månad, men det är mer än 1000.

6. Vad är din favoritaccessoar?
Mitt vackra strass bälte från Marlene Birger, mina fina sametsdiadem från glitter eller min vintage clutch från världens bästa second hand affär i Reykjavik...eller ah det finns så många...

7. Beskriv din stil med tre ord?
Feminin, genomtänkt och välsittande.

8. Hur många solglasögon äger du?
Tre par, 2 par Gucci och 1 par Fendi.

9. Vilken stilikon klär du dig efter om du har någon?
Gillar inte kändisar som ikoner. Har någon annan haft det på sig förstår jag inte poängen med att imitera. Jag inspireras av designers, årstider, filmer och vanliga människor på gatan.

10. Vilken är din favoritdesigner?
Finns så många. Av de åtkomliga är det: Marlene Birger, Munthe plus Simonsen, Heartmade, Essentiel, Nanette Lepore, Diane Von Furstenberg, Patrizia Pepe mfl. Av de oåtkomliga är det: Bluemarine, Lars Wallin, Alberta Feretti, Stella Mc Cartney, Vivianne westwood, Vera Vang och många många fler.

11. Vilket är ditt favoritplagg just nu?
Det är så svårt, beror på tillfälle...Min svarta Stella kappa, mina guess jeans, mina Marlene Birger koftor, mitt juicy set, min guldbrokad kavaj, min Alberta Feretti kjol eller DvF klänningen...jag älskar alla mina kläder...

12. Vad är nästa köp?
Letar efter de perfekta svarta skorna m rund tå, fina detaljer, lagom klack och sköna.

13. Shoppar du secondhand ibland?
NJA - tycker ofta att seconhandaffärer känns smutsiga, oorganiserade och oinbjudande. Men när jag väl tar mig samman och letar igenom en bra affär hittar jag alltid något jag älskar.

14. Vilken är din favoritaffär?
Ojojoj i vilken stad, i vilket land?
Sverige: Herta, Uppsala, Riddargatan 12, Stockholm, Munthe plus Simonsen, stockholm.
Norge: Vrimmer och paper moon, Bergen. Benedicte Ferner, corso somo, Ma, Kemt, Tryllepikene, Oslo.
Orkar inte gå igenom resten av världen.

15. Är din garderob fullsmockad?
Ja då, min, fästmannens, vintergarderoben, gången, hallen, gästrummet och ett uppspänt klädstreck.
Drömmer om en "walk in closet" med sminkbord och bra belysning.

16. Vad för plagg/accessoar köper du helst? Väskor/skor/jeans/toppar?
Toppar a mass...har alltid för lite nederdelar. Koftor och kappor.

Kommentarer:
Postat av: Sparkle

vem vill INTE ha en walk in closet? :) min dröm åxå :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits