Marc by Marc Jacobs....den här måste jag bara ha!!

OK, nu har jag hittat en MÅSTE HA kofta på Netaporter, en nyinkommen från Marc by Marc Jacobs...230$, inte så farligt faktiskt...jag behöver verkligen ingen ny kofta, men titta bara på skärningen, ryggen och rosetten...nä, jag måste bara ha den...och den kommer ta slut fort, så jag beställer i morgon...

Problemet är bara VILKEN FÄRG??!! Där behöver jag er hjälp...

Spontant föll jag för den grå, går till allt och lätt att kombinera...men jag har ju redan min favvogrå från Marlene Birger... Så jag tänkte...varför inte en RÖD...till jul och allt, jag har ingen röd kofta och det är ju en ljuvlig accentfärg som man sticker ut i...men frågan är om man blir trött på den, efter jul och så...den går ju inte att kombinera med så mycket (har mycket blått, lila, rosa och toppar m detaljer) och grått kan man ju använda hela året, rött känns verkligen höst/vinter. Men den röda koftan med min skräddade vita blus från marlenebirger, mina svarta, vida, stella byxor och min röda LV väska i pressat skinn skulle vara stunning.... Jag behöver verkligen er....hjälp mig välja!!! Deadline måste vara imorgon, de tar slut sååååå fort!


13603-11813603-11713603-11613603-115

Kommentarer:
Postat av: Leyla

grå säger jag!

2005-11-23 @ 23:30:21
Postat av: daniella

oj. den var inte lite fantastisk. den grå säger jag. lättare att kombinera med annat. =)

Postat av: sandi

tack för snabbt svar...får jag be om en kort motivering?! *villrådig*

2005-11-23 @ 23:37:07
Postat av: sandi

daniella - tack bra motivering..tycker du inte att det är lite mer spännande med en röd? Har ju redan en grå...eller är jag bara dum då?

2005-11-23 @ 23:38:28
Postat av: Nina

Jag tycker spontant den grå. Eftersom jag inte riktigt gillar matchningen med lila rosett på röd botten. Men om du gillar det och dessutom klär i starka färger som rött så tycker jag faktiskt du ska satsa på den röda, den känns lite roligare :)

2005-11-23 @ 23:42:43
URL: http://mode.webblogg.se
Postat av: sandi

var också lite skeptisk till färgvalet på rosetten...men vid eftertanke kan det bli lite tuff...inte så gulligt liksom. vet inte riktigt om jag passar i rött..är blond och blek på vintern, men jag tycker om rött och har lite brun-röda slingor i håret, så jag tror att det är ok...men vilken "håller" längst? Är lite rädd för att köpa något jag redan har, så att säga..

2005-11-23 @ 23:46:07
Postat av: engla

Grå eftersom den känns mer klassiskt och stilren. Gillar heller ej lila rosett till röd kofta!

2005-11-24 @ 07:17:19
URL: http://annamirjamaria.blogg.se
Postat av: sandi

ok, en övervägande majoritet röstar på grå... jag närmar mig beställning...är nu alla säkra på detta?!

2005-11-24 @ 07:19:10
Postat av: Sofia

Jättefin! Jag tycker nog den grå eftersom den är enklare att matcha. Om du är osäker på hur pass bra rött funkar på dig så är det dessutom ett säkrare kort.

2005-11-24 @ 08:45:19
URL: http://cashmere.blogg.se
Postat av: Ida

Den grå helt klart. Jag själv är inte så förtjust i färgkombinationen lila + rött, men grått funkar alltid och till allt. Ta den grå!! :)

2005-11-24 @ 09:04:20
URL: http://idis.blogg.se
Postat av: sandi

ok, nu har jag ett möte i en timma...efter det...kl 10...beställer jag...just nu lutar det åt den grå.. så ös på med kommentarer och råd i en timma.

Tänkte ta en L, designerkläder är alltid så små i storlekarna, är normalt en 38-40 upptill. Någon som har erfarenhet? Vad tror ni? Det är i alla fall bättre än att den är för liten.

Någon som har erfarenhet att handla därifrån...det står 2 dagar, går det så fort? fastnar paketen i tullen?

2005-11-24 @ 09:09:08
Postat av: Fancydesire

Den grå koftan är jättesöt!

2005-11-24 @ 09:11:41
URL: http://www.fancydesire.webblogg.se
Postat av: Gyle

varför inte båda!

2005-11-24 @ 09:33:04
Postat av: daniella

den röda är iofs cool. en färgklick att bryta av med. samtidigt känns den lite julig... men den grå passar alltid. jag tror iofs du blir nöjd med vilket som, den är sjukt söt =)

2005-11-24 @ 11:03:44
URL: http://daniella.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits