Pennkjolar - jämförelse!



Ok, nu har pennkjolen från La Redout kommit, men jag måste säga att jag är lite besviken. Storleken är rätt och kvaliteten känns bra, men den påminner mer om en buisnesswoman-dräkt-kjol än en pennkjol. Den sitter riktigt högt i midjan och har ett fint skärp, snittet över höfterna är supersmickrande, men den är FÖR KORT! På bilden ovan ser den ut att sluta en bra bit under knät, som en pennkjol ska göra. Men det gör den inte i verkligheten, den slutar PÅ knät och då tappar man hela poängen, tycker jag! Jag orkar inte skicka tillbaka den, kan använda den på jobbet, men ni andra som är ute efter en RIKTIG pennkjol, köp den INTE!!!!

Jag har däremot ett annat superbra pennkjols tips, en affär som jag handlar sällan i, nämligen HM!!! Tänk va? De har en supersöt pennkjol som slutar, som den ska, en bit ner på vaden under knät. Materialet är tweed och den är helfodrad. Hög midja, men inte galet hög, med ett fint sammetsband som går att göra en rosett av och som går att ta bort om man vill. Skärningen är super för oss kurviga och man ser verkligen välsvarvad ut. Tweeden är tunn så att man inte ser så där bred ut som man kan göra i för tjocka tweedmaterial. Den finns i färgerna svart/grå, brun och olivgrön. Alla superfina färger och kostar bara 249SEK!!! Jag köpte den i brunt och oliv, med tanke på att jag skulle få en svart från La Redout, men nu ångrar jag att jag inte tog den svart/grå också, de är verkligen underbara och sköna....

Så: Spring och köp!!!

P.S Blev helt chockad då jag gick in på Zara i Täby Centrum och frågade om de hade några pennkjolar. Hon som jobbade där tittade konstigt på mig och frågade efter en stund vad en pennkjol var för något. Jag blev lite förvånad, men förklarade snällt. Flickan kallade då på en äldre kollega och frågade om hon visste om de hade någon pennkjol. Inte heller denna kollega visste vad en pennkjol var för något.

OK, det kanske inte är höstens allra största trend, men det är ändå en av höstens stora trender. Bör inte de som jobbar på Zara åtminstonde hört talas om pennkjolen???!!! Vad säger ni??D.S

Kommentarer:
Postat av: Anna

Äsch jag är ändå lite sugen - jag har inte hittat nån pennkjol på HM trots idogt letande (förutom en svart med guldknappar) ...

Postat av: Andrea

Pennkjolar är snyggt! Verkligen. Det gäller bara att man inte tar för kraftiga kliv...
pennkjolen från La Redoute är snygg och prisvärd, men snyggast i höst tycker jag absolut att CARIN WESTER har designat. WOW!

2005-11-03 @ 23:46:54
URL: http://www.andrea.webblogg.se
Postat av: sandi

Anna - hmmm jag tror att jag har lappen kvar i kjolarna från hm, kan ta nummret på lappen så kan du gå till hm och fråga, de ær verkligen supersøta.

Andrea - man måste gå "fint" i pennkjolar, nåt som jag annars ær dålig på, så det ær bra øvning. Om man sætter ena foten framfør den andra, som på en catwalk, så funkar det før mig och så får man ett fint "swing på rumpan". ska kolla in Carin Wester.

2005-11-04 @ 06:55:20
Postat av: Sandra

men då undrar jag hur lång du är? jag som är 160cm kanske skulle kunna ha den som pennkjol? =)*hoppas*

2005-11-04 @ 21:58:15
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Anna

Å vad snällt! Gärna.

2005-11-04 @ 22:44:06
URL: http://mymarkup.net/anna
Postat av: sandi

Sandra - ja, det skulle du nog, jag ær 172. på dig skulle den vara fantastisk, før øver høften ær den verkligen super. Det ær "bara" længden som ær fel. Trodde till och med att den skulle vara lite længre på mig, eftersom katalog modeller vanligtvis ær øver 175.

Anna - ska se efter idag och få det in på bloggen. efter powerwalk och mat.

2005-11-05 @ 12:17:45
Postat av: sandi

ok hær kommer nummren från HM - kjolarna: 022534, det tror jag ær produkt nummret sen ær frærgkoderna før grøn och brun 16 och 93, har tagit bort dem från kjolarna så jag kommer inte igåg vilken som ær vilken...alla nummer som står ær føljande.
1. 022534 2 0403 16 8
2. 022534 2 0403 93 9
hoppas du hittar dem!

2005-11-05 @ 19:52:43
Postat av: engla

finns H&M kjolarna på nätet?

2005-11-06 @ 23:46:13
URL: http://annamirjamaria.blogg.se
Postat av: sandi

nej tror inte det, har letat , men hittar de inte..

2005-11-07 @ 06:53:34

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits