Regn a mass!!

Jag vet att jag har använt den här rubriken ganska ofta...men den är passande, för det regnar massor här... Stormen Loke är här på besök och planerar att släppa 200mm regn de närmsta 24h. 20 liter per kvm. Otroligt mycket!! Jag åkte just de få km till jobb och det är det värsta jag sett...Vägen är översvämmad och det är jordskred överallt....Det absolut värsta jag varit med om under de 1,5 åren jag bott här.. Behöver jag tillägga att det inte blir någon stavgång eftersom jag skulle regna bort då!!! Fan fan fan ..... har fortfarande drygt 4 kg att gå ner fram till jul.... verkar inte gå så bra med det... och här i hålan finns ju inget alternativ!

Jajajaj, var ute på
Mood i Bergen i lördags.
Outfitten bestod av: Grå jeans m strass från Guess. Svart sidentopp med färgglatt, asien inspirerat mönster från Bruuns Bazaar. Långt halsband m pärlor och strass från Hultquist. Höga bruna stövlar från Ilse Jacobsen. Örhängen m svarta slipade kristaller på kedja från butiken Herta i Uppsala. (säkert 5 år gamla) Egendesignad förlovningsring + familjeklackring på fingrarna. Svart läderväska m nitar från Oasis. Över detta hade jag en kofta i ullkashmere med strassknappar från Marlene Birger. Som ytterplagg hade jag Stella McCartneys underbara frack/kappa från HM. (den var varm och go) och Stellas långa blå halsduk med sidendetaljer. Koftan hängdes så klart in med kappan i garderoben.

Håret: Jag hade blåst det tort med huvudet upp och ner för volym. Sen använde jag min babyliss borste m utbytbara munstycken och värmeblås till att göra stora lockar m mycket volym. Jag tuperade håret på gässan och satta två stasspännen och en klämma bak. Separerade lockarna och ordnade glans med "threads" från Sebastian. Fixerade och kramade upp lockarna m matrix spray. Slutligen sparyade jag lite silikondroppar över hela frisyren för att den verkligen skulle glänsa. Som diadem/hårprydnad satte jag i ett svart band med påsydd snirkligmetallplatta som ser ut som en brosch i håret. Jag knöt det lätt runt frisyren och lyfte över ett par lockar över bandet. Detta blir lite romersk gudinna/bohem och inte lika stramt som ett diadem...är en av mina favvo frisyrer.

Smink: Jag tycker om att sminka mig mycket när jag gå ut, men inte spacklat, så klart. Jag hade foundation från clarins, solpuder från Lancome och lite rouge från Make up store. Under ögonen hade jag så klart det underbara touce eclait (eller hur det nu stavas) från YSL. Ögonbrynen fylldes i med en clinique penna och fixerades med den nya, superbra ögonbryns gelen från Dior. Som bas på ögonlocket, från ögonbrynet till fransraden lades en matt äggskalsfärgad skugga från Isadora. Sen lades en gul/vit skimrande skugga med lite glitter i från Make up store över ögonlocket. Innan jag började med ögon sminket lade jag lite transparent puder från MUS under ögonen så att det bara är att borsta bort restprodukterna sen. Sedan använde jag den nya brun/lila/glittriga eyelinern från MUS för att markera ögat. Jag trog ut strecket uppåt-utåt i yttre ögonfrån. När den torkat suddade jag den med en tops under ögat för att den inte skulle bli för skarp. Vidare borstade jag den nya Mus skuggan i plommon med guldglitter i globlinjen och uppåt utåt. Jag använde även den vinröda, nya bobbi brown skuggan i yttre globlingen för att få den rätta "kattöga" effekten. Slutligen veks öginfransarna upp med en uppböjare och jag hade på svart dior show för massa volym och slutligen nya lancome Lé Extreme på topparna för längd. På läpparna hade jag clarins mjukgörande lipgloss i rött. Sminket blev bra, fokus på dramatiska, stora ögon och sen en neutral mun...det tycker jag är fint..

Kvällen i övrigt var väl ok...kul att dansa..det var väl inte helt "min crew" att gå ut med..men men ....jag kände mig fin i alla fall... och det kan jag leva på en stund, nu när jag sitter i blåkläder på jobbet medan regnet öser ner utanför....

Vad tycker ni? Låter det bra? Vad är er favvo sminkning/hår/outfit?

Kommentarer:
Postat av: Karoline

gillar verkligen din beskrivning av sminkningen:) låter snyggt! gillar också mycket smink nær jag går ut, men ær lite førsiktig med eye liner. frisyren høres veldig fin ut:) shit stavningen ær kass idag, var uppe halva natten å shoppade på hm.com... gissa om jag ær nøjd.

Moods lokaler ær væl ok eller hur?

2005-11-14 @ 09:03:04
Postat av: sandi

karoline- vad fick du tag på från Stella? För det var väl det du var uppe och shoppade? Älskar alla saker jag köpt!! Gick ju ut i kappan i lördags...ska ha de svarta byxorna och rosettkavajen på nästa kurs... Hade den blå, v-ringade m band igår på söndagsmiddag hos svigers. wrapen är superfin över de svarta byxorna för övrigt.

Eyeliner är fint tycker jag, när man går ut, men när jag har den svarta är jag noga med att göra ett tunt tunt streck annars blir det för mycket... den nya brun/lila från MUS är super, inte så skarp och så kan man sudda den om man vill.

Frisyren var toppen, pröva..det blir verkligen bra...kanske inte idag i storm och monsun...

Gillar verkligen mood...bra bar, goda coctails, ingen kö till baren, fast det är mycket folk, många toaletter, blandning av gammal och ny musik, plats där man kan sitta och prata utan att skrika..och inte såååå ungt, klart att det är ungt, men det finns i alla fall några över 25... har du varit där?

2005-11-14 @ 09:16:30
Postat av: Karoline

sjælvklart var det stella jag shoppade:) hi hi... ær så førbannat nøjd (ursækta språket) jag å ælsklingen laddade upp varsin laptop, kom inte in på shopen det hade brakat ihop totalt! efter 45 min kom vænnen in han skrek å var helt med, nu ær jag inne!! fullt kaos. Helt sjukt faktiskt jag fick mina två saker den blåa wrapen å v-ringade silkebands trøjan den ocksåi blått:)det tog slut efter ca:1,5 timmme! ångrar nu att jag inte tog silkes toppen i blått... men klænningen var ju målet! såg du några norska tjejer som hade på sig wrapen i helgen? nyfiken,vet du... javisst har jag varit på mood:) bra stælle.

2005-11-14 @ 10:00:54
Postat av: Karoline

mood, hette banco rotto på den tiden nær jag var dær... gillar mood bættre faktiskt. "på den tiden jag var dær" låter som en oldie...

2005-11-14 @ 10:05:34
Postat av: Karoline

nu ær det flom i hele vestlandet... Bergen mest utsatt som vanligt, åsane också hoppas inte ikea røk med...nær ska det sluta regna!

2005-11-14 @ 10:17:38
Postat av: sandi

Grattis!! Du har fått tag på superbra grejer och kommer bli så nöjd... (har ju desamma själv i samma färger)

Kul att pojkvännen blev så engagerad... Min fästman såg bilderna och priserna på ebay och kom hem med dollartecken i ögonen och sa att vi kunde tjäna en förmögenhet på att sälja allt igen. Aldrig i livet sa jag. Och efter att han hade fått sett allting på så förstod han hypen...

En av våra bästa vänner jobbade som dörrvakt på banco rotto, vi var där en del... men jag gillade varken lokalen, stämmningen eller klientelet då... Mycket bättre nu... och nej, såg ingen i något från Stella, trodde åtminstonde att jag skulle få se en liten siden topp. Men nej då!!

2005-11-14 @ 10:21:02
Postat av: sandi

Hardanger ska bli värst drabbat...jo jag takckar jag...märker det!!! Fy fan, det går ju inte att bo här!!

2005-11-14 @ 10:22:11
Postat av: Karoline

hoppas att wrapen ær lagom i storlek... tog en 38. tråkigt om den ær pløsig...men tror jag ska fylla ut den upptill.

2005-11-14 @ 10:28:25
Postat av: sandi

jag tog också en 38... och den passar bra på mig..är lite rädd att den kanske är för stor på dig då...jag är väl lite större än du om jag kommer ihåg rätt... är normalt en 38-40 upptill, har 75C i BH. Är inte du både längre och smalare än jag?

2005-11-14 @ 10:36:40
Postat av: Karoline

å nej min væn, kan inte tænka mig att jag ær smalare æn du:) jag ær mini 165 lång, å har 75 D-E, smal midja... vanlig storlek før mig ær också 38-40.

2005-11-14 @ 10:41:33
Postat av: Karoline

jag kollade hur den satt på emma-på utsidan bloggen, hon ær mindre æn mig upptill 38 var stor på henne. annars får jag væl vurdera å gøra som din fæstman sa, å sælja på ebay.... shit det hade varit trist..

2005-11-14 @ 10:49:46
Postat av: sandi

aahhhaa... då blir nog 38:an bra upptill, jag kan lägga den omlott så att den inte blir ett dugg ringad...du får nog en nice liten klyfta... möjligt att den blir lite stor för dig nertill... Jag är 172 lång och väger cirka 69 kg... (tyvärr, morr, ska ner 4 kg till jul, men kan ju inte gå ut och gå i det här vädret..)har också smal midja men ganska väl tilltagna höfter... Skulle nog kunnat ha en 36 om jag velat ha den ordentligt "fitted".

2005-11-14 @ 10:51:19
Postat av: Karoline

ja, men du vet hur det ær man vill ha det man inte har... kunde tænkt mig "mindre klyfta" om man sæger så.. jag tycker att wrapen ær snyggare utan kyfta.. i værsta fall kan man ha en silkes topp under eller nåt...

2005-11-14 @ 10:54:41
Postat av: Karoline

sorry klyfta inte kyfta..

2005-11-14 @ 10:55:25
Postat av: sandi

Du kan ju ha "klyfta" när du ska gå ut...tycker det är superläckert... så kan du ha ett sidenlinne under eller en kofta/top/halsduk över till vardags/middag osv...Jag upplevde dessutom att den var ganska lång, tycker inte att det är fint när wrap-klänningarna går över knät. På mig slutar den strax över... Men längden är ju lätt att justera. Stellas kostymbyxor var superlånga, var tvungen att sy upp dem ett par cm, fast jag har långa ben och tänker ha dem till skor som är minst 5cm höga... Fattar du va långa de är då?!

2005-11-14 @ 10:58:56
Postat av: Karoline

ja, gillar inte nær wraps ær långa heller men det ær inga problem... å vill ha den nu! tog du m på v-ringade trøjan eller? engla har s hon ær ju mini smal den satt kanon på henne:)

2005-11-14 @ 11:02:41
Postat av: Karoline

kollade precis in hur den satt på engla hon har stl 34 o emma 38, engla ær nog kortare æn emma. det såg ut som det var samma længd på dem. har ræknat ut att den inte borde vara før lång på mig...

2005-11-14 @ 11:09:54
Postat av: sandi

ja, tog den v-ringade i både blått och vit/rosa i M. De var ganska ordentligt stora, kunde haft S, tror att engla skulle haft xs. Men jag gillar dem lite större... fina till jeans och gubbyxor...tror dock att jag ska ge den vit/rosa tröjan till mamma i jul... bra och billig julklapp...och ett minne från Stella. Vad tycker du? Vilken storlek köpte du? Är väldigt glad att jag köpte Stellas cremefärgade sidenlinne också, för de är verkligen V-ringade, man måste ha något under...

2005-11-14 @ 11:10:00
Postat av: Karoline

kul att du fick tag i sidenlinnet! det ær ju så nice:) køpte m på trøjan, ja finns risk att den ær lite stor ja... har ett liknande siden linne nougat færg med lite spets får ha det under i værsta fall.

2005-11-14 @ 11:14:14
Postat av: Karoline

ja, den vit/rosa var också fin, funderade på att køpe en till mamma också faktiskt men nu ær det før sent, e-bay ær ju inte direkt nåt alternativ... priserna stiger hela tiden.

2005-11-14 @ 11:16:32
Postat av: Karoline

å ja snygg till jeans absolut:) køpte antik denim kopior i fredags! kopior ja, det får duga...ær inte sååå mærkes fixerad, men dom ær snygga! 499 kr gillar du dom?

2005-11-14 @ 11:20:37
Postat av: sandi

är det de klassiska antik denim du tänker på? Med denimmönster på bakfickorna. Det finns ju så många modeller därifrån. Jag prövade ett par original i NY i sommras, ville så gärna ha ett par, men de satt verkligen INTE bra på mig. Är för kurvig, med för mycket lår och rumpa. De var också attans låga...inte heller så fint när man inte är supertunn. Det var en 19 årig modelltjej som typ vägde 50kg och var 180 lång i affären när jag provade, hon provade samma byxor och var superfin i dem. Hon hade INGA kurvor innan, men fick det i byxorna.... materialet är ganska tjockt så på henne satt det bra...hur är kopiorna?

Själv föredrar jag Seven, Guess, Diesel, Yanok och J & Company...älskar mina jeans därifrån...vad har du för favoriter?

Tycker du att jag ska behålla tröjan själv eller ge den till mamma?

2005-11-14 @ 12:46:36
Postat av: Karoline

før mig funkar det med låga fickor bættre æn andra faktiskt, inte faligt låga i midjan å med normal bootcut. blev ganska førvånad att jag hittade dem på b-young. min kompis sa ska vi gå in dit, nej dær ær det bara akryl klæder, har typ aldrig køpt nåt plagg dær... fick syn på kopiorna o kænde att va fan måste ju ge b-young en chans, lite stretsch

2005-11-14 @ 14:34:53
Postat av: Karoline

ge den till mamma tycker jag:)

har precis hæmtat ut min svarta wrap från hm på posten!! Du hade rætt klyftan blev riktigt fin med snygg svart spets bh under:) tog en 40 kan hænda att 38 hade passat men ær tveksam... længden, inte så tokigt faktiskt:) det funkar orkar inte sy upp den! slutar precis på knæt... har bruna høga støvlar från dilba ,chloe kopior från sverige:) kanske snyggare med svarta vad tycker du?

2005-11-14 @ 14:40:10
Postat av: Karoline

sorry att jag svarar flera gånger men blir så ivrig, ska læsa vad du skriver bættre...:)

ja, klassiska antik denim inte som kopiorna på gina, ganska lik dom engla har samma tvætt ser det ut som, mjuka å skøna:) har inte sett de på gina i værkligheten bara på nætet, min kompis provade dom på gina "åt mig" før två veckor sedan hon gillade dom inte. frågade hon som jobbade på b-young om hon kænde till gina i sverige, men ikke det visste hon inte vad det var.

Har inte så mycket mærkes jeans mest från veromoda faktiskt. har aldrig provat de du næmner men blir lite sugen.

2005-11-14 @ 14:46:52
Postat av: sandi

tycker att det funkar helt ok m bruna stövlar till svart wrap om du "binder ihop" dem med något annat. Typ brun sjal, väska, hårband, kappa eller liknande. Men vill du vara helsvart i övrigt, eller ha andra färger tycker jag att det är finast med svarta stövlar. Men det är ju bara vad jag tycker...

2005-11-14 @ 14:52:07
Postat av: Karoline

tack:) har køpt en snygg væska på bianco brun, mjuk lite "lyxig look" det ska jag ha på nåt julbord:)

2005-11-14 @ 14:59:03
Postat av: Karoline

kom på att jag har ett par fornarina fresh... har du provat dem? ær helt ok men man bør ta en mindre storlek æn vanligt...blir vældigt baggy.

2005-11-14 @ 16:55:18
Postat av: sandi

gillar personligen inte fornarina... sålde dem i den butik jag jobbade i vid sidan om studierna och vi fick in så många reklamationer på dem før att de væxte så mycket, typ 2 stl. Och det blir bara værre och værre. Tycker att de har allt før dålig kvalite før sitt pris, hm ær bættre i så fall...

2005-11-14 @ 17:00:23
Postat av: Karoline

ja, det var nog inget vidare bra køp, dyra också...blev lite mer nyfiken på hur du hade håreti lørdags... strass spænnen ja:) har du långt eller kort hår? det læt otroligt glamourøst och vældigt proffsigt:)

2005-11-14 @ 17:04:26
Postat av: sandi

har riktigt tjockt och grovt hår, och rakt. Jag har dærfør ganska uppklippt hår før att kunna få volyn, men det ær væl axellångt och lite længre bak, lugg som jag kan ha fram och styka åt sidan. Blond men med varmrøda slingor nu till vintern...ger ett honungsfærgat intryck...klipper mig i sverige hos værldens bæsta frisør... som folieslingar, klipper, gør inpackning, masserar och plockar øgonbrynen før 1000 sek, det ær rætt bra tycker jag..

Ær supernøjd m håret i lørdags, har det ganska ofta och det blir så dær kvinnligt, sensuellt men samtigtigt lite busigt och ruffsigt. Det dær med att knyta ett band in mellan lockarna/passerna av håret ær verkligen superenkelt och jættefint. Ser sællan någon annan som har det så. Att sætta spætten bak, under det man tuperat ger fin volym och gør att det blir lite mer frisyr....prøva!!

2005-11-14 @ 17:20:43
Postat av: sandi

oj, massa skrivfel ovan... men tror att du førstår det mesta, det ska vara "spænnen" bak inte spætten..

2005-11-14 @ 17:22:46
Postat av: Karoline

å vad billigt!! jag har guldigt hår, har slingat mitt mellanmørka hår i 10 år hos frisør. men har blivit så missførnøjd senaste gångerna. nu slingar jag eftervæxten sjælv med plasthætta:) gjorde det i lørdags, fick många komplimanger før håret, att jag gjort det sjælv osv. blev en aning før ljust men helt okei:) låter fint med varmrøda slingor på dig! å rakt hår fint! jag har fall ,kan ha rakt å lockigt, tunna hårstrån men "mycket hår" som blir lockigt/vågigt på vestlandet...

Ingen fara med stavfel jag "redigerar" nær jag læser hoppas du inte blir førvirrad nær jag skriver svorsk, men som jag sagt førr, ær kass på svenska ,skriver mye bedre norsk...

2005-11-14 @ 17:36:06
Postat av: Karoline

å snart børjar repris av vænner på femman:) har æntligen fått tillbaka alla svenska kanaler!

från det ena till det andra... ångrar att jag inte køpte sidenlinnet/blått/strass i natt, gillade du det/provade du det?

2005-11-14 @ 17:45:01
Postat av: sandi

låter fint..har alltid velat ha krulligt hår sjælv!!! Och du kan skriva norska till mig om du vill...ær inte så bra på att gøra det sjælv, fast jag borde på jobb..men har inga problem att læsa det...

2005-11-14 @ 17:56:49
Postat av: Karoline

mitt drømhår ær som många andras: jennifer aniston, har samma færg, men hon har rakt fint tjockt hår...

tycker att det ær lite kul att "træna " på svenska så jag gør mitt bæsta!

2005-11-14 @ 18:03:33
Postat av: Emma

Kul att läsa er diskussion =) Karoline, jag trodde du var svensk som bodde i Norge? Du skriver jättebra svenska i vilket fall =)
Jag är sugen på ett par antik i usa, vill ha lite rumpa!
Har lämnat tillbaka min wrap idag. Det va rätt som ni skrev jag är 174 så jag är längre än Engla.
Ha det!

Postat av: Karoline

emma:ja jag ær svensk:) men har pluggat på høgskola i Norge o bott i norge i 8 år...svenskan trubbas av nær du inte pratar eller skriver språket dagligen, tyværr.. jag pratar svenska dock med norska ord såklart. kul att du gillade diskussionen:) fick du den blåa wrapen eller?

2005-11-14 @ 19:52:36
Postat av: Emma

Åhh det låter fint med blandning. Företaget jag jobbar på är norsk ägt så jag hör en del norska dagligen, det är så fint o mysigt språk =)

Nope jag gav upp efter ca 5 minuter... Känner mig nöjd med det jag har =)

2005-11-14 @ 20:43:29
URL: http://emmisen.blogg.se
Postat av: Karoline

emma: ja du gjorde værkligen fina fynd! siden linnena satt så bra på dig:) vad heter føretaget du jobbar på?nyfiken:)

2005-11-14 @ 22:48:40
Postat av: sandi

Nu blev jag också nyfiken...jobbar också på ett norskt företag...har bara bott här i 1,5 år, men försöker hålla kvar vid min svenska... Ska nog bo kvar i Norge i minst 1,5 år till... Flyttar från vestlandet till Oslo 1 januari...ska bli lite kul med en storstad!

Har du lämnat tillbaka stella-wrapen? Hur kommer det sig?

2005-11-15 @ 07:16:18

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits