Stella - Bergen

Hær kommer min rapport från regniga Bergen, till er alla som har tænkt att køpa på nætet. Jag gick upp 6 i morse, åkte hemmifrån kl 7 och stod utanfør HM, galleriet i Bergen, kl kvart i 9. Tillsammans med ca 30 førvæntansfulla kvinnor och en utsænt man. Tyckte personligen inte att det var så illa tills jag insåg att det stod lika många utanfør de andra 3 utgångarna.

Men sen hade jag tur!! Jag såg att de øppnade gallergrinden till barnavdelningen tidigare æn till damavdelningen. Jag smet in och nådde klæderna ca 20 sek føre alla andra. Så jag fick lite tid att hitta rætt storlekar medan den arga massan morrade genom gallergrinden. Hær kommer min rapport och motivering av vad jag prøvade och ratade, samt vad jag køpte, samt med motivering. Jag ær 172 lång, kurvig med riktigt smal midja, har normalt storlek 38-40. Blond och blåøgd.

Prøvat och ratat:

Rutig kostym med stuprørsbyxor med dragkedja och en "gubbig" kavaj. Buxorna var som jag tidigare skrivit, inte alls min modell, ser bara tjock och opropotionelig ut. Passar fint till en lång smalis med raka former. Prøvade en stl 40 och de var ganska normala i storleken. Kavajen, var som sagt gubbig, och faktiskt fin, men inte tillræckligt smal i midjan och lite "lång" før mig. Kavajen skulle passa alla som inte vill ha den "damiga" modellen. Skulle vara superlæcker till jeans. Var ganska stor i storleken, prøvade en 40, skulle tagit en 38 om jag skulle køpt den.

Stor "oversized" kofta med dragkedja. Den hær var verkligen superlæcker, men inte på mig!!! Såg bara fel ut, før stor och inte min stil. Såg den på andra, lite rockigare, tjejer och då var den super læcker!! Prøvade både M och L, men den var stoooooooor. Skulle tagit en S.

Trenchcoat, oversized, i cremerosa. Den hær var också superlæcker, verkligen!! Fina detaljer och læckert skuren. Såg inte ut som en stor marshmallow som jag trodde.... Den enda anledningen till att jag inte køpte den var før att den var før "typisk" før kollektionen. Alla kommer veta var den kommer ifrån och det gillar inte jag. Før er mørka, den djupt olivfærgade var superfin. Prøvade en stl 38 och den var superbra....hmmm ångrar mig næstan lite nu!!!

Topp med volangærm i siden och chiffong, lite omlot med en stenknapp fram i cremerosafærg. Denna var också superfin, læckert empirskuren utan att man såg gravid ut. Køpte den i en annan færg istællet eftersom den ljusa færgen gjorde att jag såg blek ut.... Men den var fin på mørka. Stor i storleken... tog en 38, 40 var allt før stor.

Ett antal olika T-shirts och oversized linnen. Hmmm inte alls min stil, før stor under armen, gillade de inte, såg billiga ut. Har svårt att se vem som skulle kunna vara fin i den... Allt før dåligt skurna.

Vad jag køpte:

Ett par underbara svarta, vida gubbyxor med slag. De hær var verkligen underbara. Basen i kollektionen før mig. Fint skurna, sitter nætt øver rumpan och slæpper sedan. Prøvade både stl 40 och 42, 40 passade egentligen, men vill ha dem stora och løsa så jag tog 42. Stora i storleken. Det enda problemet ær att det ær gjorda i sånt material som suuuger åt sig ull.

Den underbart fina omlottklænningen i midnattsblått... Tror att det hær ær favoriten i hela kollektionen!! Den satt så fint, underbara detaljer och i siden, ser verkligen lyxig ut. Stor i storleken, tog en 38 och køpte en 40 till min syster... Køp den ALLA!!

Den svarta kavajen med skærp i midjan och rosett på axeln. Supersøt och fint skuren. Fina detaljer och passade bra till de svarta byxorna. Ville ha denna lite større, så att jag kunde ha tjocka trøjor under. Tog en stl 40.

Ulltrøjan med siden i v-ringningen och sidenband runt armen och i midjan. UUUUnderbar, køpte denna i både blått och cremerosa. Superfina till både jeans, kjol och gubbyxor. Middag, fest och på jobbet. Ær ju oversized i modellen, så jag køpte en medium och det kændes bra.

Topp med volangærm i siden och chiffong, lite omlot med en stenknapp fram. Skrev om denna ovan. En hit helt enkelt i en blågrøn færg som passade mig bættre. Fin under kofta och kavaj och ensam till fest. Stor så jag tog en stl 38. UPPDATERING: Lämnade tillbaka detta eftersom det kändes lite "förra sommaren".

Sidenlinne, lite oversizen i cremerosa med justerbara band. Den hær var ingen hit i sig, men eftersom den ær i samma material och færgskala som de stickade trøjorna, omlottklænningen och chiffongtoppen ær den vældigt bra att ha under allt. Det råder jag verkligen er som ska bestælla från internet att gøra... ALLTING ær super v-ringat. Normala i storlekarna, tog en 38. Bra med justerbara axelband.

Den underbara svarta kappan i frackstil. Den hær var jag verkligen osæker på nær jag såg den på internet. Men den var mycket bættre i verkligheten. Ull och siden på slagen. Fint skuren, insvængd i midjan. Vacker bak och fina knappar. Ser verkligen lyxig ut, tror att den ær min favorit. Stor i storleken, tog en 38 och då har jag ændå plats under.

Ett røtt øversized linne med mønster och en kedja. Inte alls min stil, men fina detaljer och den passade på de lite modærnare, rockiga tjejerna... Køpde den till min svægerska till jul. Stor i storleken, tog en M.

Den midnattsblå långa ullhalsduken med sidendetaljer. Superfin, billig och passar till alla topparna. Helt klart den finaste accesoaren.

Tænker læmna tillbaka: Jag køpte en grøn ulltrøja, oversized, utan detaljer. Den var fin, men inget speciell. Har ju två andra ulltrøjor som ær mycket finare. Men ett toppen basplagg. Såg många som prøvade och ælskade den svarta. Stor tog en M. Uppdatering: Lämnade tillbaka denna.

PLUS i øvrigt:
Man får de lila galjarna med stella mccartney på, alla varor slås in i silkespapper, fina påsar med Stella Mccartney på. Vanliga returregler. 10 dagars øppetkøp osv.

MINUS i øvrigt:
Massa Press nærvarande som tog kort och filmade medan folk bytte om bakom hyllor før att det var så lång kø till provrumet. Vad ska chefen sæga om han ser mig i string? Trængsel och bitching...  Svårt att hålla huvudet klart och tænka på vad man vill ha istællet før att man køper ngt før att man blev så glad att man fick tag på det. Varierande storlekar, svårt att bestælla på internet om man inte prøvat først. Øverlag stora storlekar. HMmmm det blir ganska dyrt ihop, fast varje plagg ær billigt. (inte stellas fel i och før sig) Fula accesoarer i øvrigt, berlocker, metallskærp och væska-riktigt fuuuula...

Nå vad tycker ni? Vad har ni før erfarenheter? Vad har ni køpt? Har jag køpt bra grejer?


Kommentarer:
Postat av: Emma

Tack för bra recension!
Jag tycker du verkar ha köpt många fina plagg!

Jag trodde först inte jag skulle få tag på ett enda plagg (kom strax efter 11)! Men hittade till slut en del på stången utanför provrummen så jag köpte till slut 4 plagg. Se min blogg =)
Så jag fick tyvärr inte se alla plagg i verkligheten =(

Postat av: Bambi

Åhh du fick tag i den underbara siden wrapen har du ingen bild vill se vill se :)

2005-11-10 @ 14:27:18
URL: http://www.bambii.blog.se
Postat av: Karoline

jætte bra køp du gjort! ska till grannhålan i morgon å kolla om de har fått in nåt dær... det tror jag knappast:) funderar på den midnattsblå wrapen, på rowells:)

2005-11-10 @ 14:28:49
Postat av: hotspot

Åhh, den enda jag vill är att ha den blå wrapen. Jag är sååå deppig (men grattis till ditt köp) vill din syster inte ha den står jag på kö...

2005-11-10 @ 14:45:20
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Sparkle

Ja, du gjorde bra köp. Själv köpte jag inget. Hade nog otur. (spana i min blogg om det) Den där wrapen är väldigt läcker, men jag är alldeles för rädd för att våga gå ut i en sån, påminner för mycket om morgonrock, men ångrar lite att jag inte köpte den ändå. Den svarta kavajen med 3kvartsärm är underbar, men den satt så illa på mig och alla som jag såg provade den, nästan som den vore felsydd. Men det var ändå de 2 bästa plaggen i kollektionen...hmmm funderar på att köpa dom iaf :)

2005-11-10 @ 17:08:30
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Besviken

Kul att du är så nöjd!
Jag kom in rätt sent på eftermiddagen men det fanns en del kvar i alla fall. Blev otroooligt besviken. Designen var inget speciellt och kvaliteten inte bättre än annat hm. Hade det inte stått Stella på plaggen hade jag inte ens provat dem. Passade inte i någonting, allt påsade på fel ställen. Jag missade antagligen godbitarna, men ändå...

2005-11-10 @ 20:15:48
Postat av: Sofia

Roligt att läsa detta inlägg - kul att du motiverade varje val! Tror att du gjort bra köp - de verkar hur som helst genomtänkta, vilket bådar gott!

2005-11-10 @ 20:43:03
URL: http://cashmere.blogg.se
Postat av: engla

Sandi, du som har koll. Koftan, fanns den i XS som minst eller var S den minsta?

2005-11-10 @ 22:50:19
URL: http://annamirjamaria.blogg.se
Postat av: sandi

tror att den fanns i xs, hörde i alla fall två andra tjejer prata om vilken av xs eller s som var bäst...

2005-11-10 @ 22:58:40
Postat av: Em

engla: koftan fanns i xs (jag är helt säkert, köpte den själv)

2005-11-11 @ 07:56:07
Postat av: engla

Em: åh och du vill inte sälja den till mig då? ;)

2005-11-11 @ 13:19:52
URL: http://annamirjamaria.blogg.se
Postat av: Em

engla: Kollade på din blogg och upptäckte att det inte var samma kofta vi pratade om. När det stod kofta fick jag för mig att det var den stickade som fanns i grönt och svart, den med silkeskanterna vet jag inte om de sålde i xs.

2005-11-11 @ 13:26:30
Postat av: sandi

det är väl den stora oversized koftan vi pratar om väl?

2005-11-11 @ 13:33:53
Postat av: Em

sandi: Härligt, nu blev förvirringen total :) Om det är den stora koftan med dragkedja vi snackar om så tror jag att en av mina kompisar köpte den i xs, hon är dock en medium i vanliga fall...

2005-11-11 @ 14:50:29
Postat av: sandi

ær det jag som ær ute och åker?? Engla - ær det inte den långa oversized koftan vi pratar om eller?

2005-11-11 @ 16:14:29
Postat av: engla

jo jo, oversizes koftan är jag ute efter! Em om din vän vill sälja så köper jag!!! Please! (Ja jag är desperat, hihi)

2005-11-12 @ 10:32:17
URL: http://annamirjamaria.blogg.se
Postat av: sandi

engla - ær skeptisk till om en en xs skulle sitta snyggt på dig...de var verkligen enrorma...

2005-11-12 @ 12:40:36
Postat av: engla

det gör inget, jag vill ha den stor!

2005-11-12 @ 12:48:57
URL: http://annamirjamaria.blogg.se
Postat av: sandi

ok, hoppas du hittar en..men jag ær skeptisk till om du skulle bli nøjd och anvænda den, ens i xs.

2005-11-12 @ 12:55:31
Postat av: Em

engla: Tyvärr vill hon inte sälja, hon är extremt nöjd, men jag tror som sandi att den skulle bli _för_ stor på dig, med tanke att xs passade min kompis som drar m i vanliga fall. Men gör ett försök när H&M:s webshop öppnar!

2005-11-12 @ 13:07:18
Postat av: engla

Em: enligt webbshopen säljs den ej där

2005-11-12 @ 19:11:36
URL: http://annamirjamaria.blogg.se
Postat av: eammi

Tips för er som vill ha Stella kläder:
Kolla på tredera! Där finns jätte mkt stella ute för försäljning i alla olika storlekar. Dock en aning överpris skulle jag tro :/

2005-11-25 @ 12:58:45

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits