Svart lax

O MY GOD!!! Läs det här inlägget på Glamourbloggen... flickan argumenterar faktiskt för att lax ska vara svart, jämför m kokta kräftor... Skrattade ihäl mig! Hur kan man bara vara så "clueless" i vuxen ålder?! Som jag skrev i kommentaren till henne, otroligt mycket Jessica Simpson i det inlägget. Men det är starkt att hon vågar stå för sina bimbo tankar i bloggen och allvarligt tror att det är fel på alla andra och inte på henne. Är det inte typiskt jurister? Skrattar fortfarande!!!!

Jessica Simpson:  "...tonfisk...är det fisk eller kyckling....?"

Karolina Lassbo:  "Det är konstigt på restaurang. Där får man rosa lax. Är inte lax svart?..."

Kommentarer:
Postat av: Karoline

nej, hon ær ju såklart ironisk eller? som gammal lax slaktare (jobbade på laxslakteri i 1 år!! nær jag var 20, dont do it...) så har jag en del erfarenhet av lax... jo men visst skæmtar hon væl sandi? hon ær ju bright:)

2005-11-15 @ 13:26:49
Postat av: sandi

är inte så säker faktiskt...men man kan ju alltid hoppas... men har du läst det där inlägget från killen som faktiskt har lagat lax med henne... han säger ju att den faktiskt blir svart... tror tyvärr inte att hon skämtar..och då är hon inte så bright...det är jurister sällan, enligt min erfarenhet, de kan juridik - och det är ALLT. I övrigt är de clueless..

2005-11-15 @ 13:35:04
Postat av: Karoline

ja, det ligger nåt i det du sæger...jag har en væninna hær i byn å hon ær ganska "vimsig" så att sæga hon var førresten med på tv2 nyhetene før tre veckor sedan. sååå kul å se henne i formell jurist kladsel o vældigt duktig på det hon jobbar med men annars... snællo rolig men har kanske studerat liiite før mycket o sumpat de "sociala antennerna"

2005-11-15 @ 13:41:32
Postat av: sandi

det är just det som är problemet, de pluggar så mycket och umgås bara med varandra och tror i många fall på allvar att juridik är det viktigaste och bästa man kan läsa och att det de jobbar m är viktigast. Jag har själv läst på juristlinjen i 2 år, så jag vet... Det blir som en sekt, alla samtalsämnen, skämt och liknelser rör olika delar av juridiken...

Postat av: Karoline

nu får karro ta o svara på inlæggen... vill ju veta om hon menar allvar, om hon vågar det då...

2005-11-15 @ 13:52:10
Postat av: sandi

tror att hon har fått så mycket skit att hon kommer säga att hon skämtade uansett... men läs inlägget och agumeten - jämförelsen m kräftorna..hon menar allvar..

2005-11-15 @ 13:54:20
Postat av: Karoline

harlæst dem...er det mulig... er svenskene virkelig så dumme?

2005-11-15 @ 14:12:21
Postat av: sandi

inte svenskarna - juristerna!!!

2005-11-15 @ 14:15:31
Postat av: Karoline

ja sorry juristerna, blev litt norsk...

2005-11-15 @ 14:25:26
Postat av: Bego

Trodde man lärde sig uppfatta ironi och skämt när man var över 12 år?

2005-11-15 @ 20:32:59
Postat av: Karoline

tycker karro rodde iland detta bra ændå:) men visst var det lite kul ændå sandi? lite synd att hon væljer o laga lax på det sættet,finns ju mycket bra recept på god lax(obs! vild lax inte uppfødd)
:)
Bego: ja, det ær just i den åldern som man lær sig att uppfatta ironi. samtidigt som man i samma ålder lær sig att uppfatta att mænniskor kan tolka olika...

2005-11-15 @ 20:54:37
Postat av: Bego

...alternativt identifiera dem som kretiner.

Skepp ohoj!

2005-11-15 @ 21:16:58
Postat av: Karoline

nej men Bego inte vara så taskig...den sjukdommen har væl inget med detta o gjøra...

2005-11-15 @ 21:25:54
Postat av: Karoline

sorry, gøra inte gjøra..

2005-11-15 @ 21:26:23
Postat av: sandi

skønt att Karro har lakejer att førsvara henne...tycker att hon gør ett bra jobb med det sjælv faktiskt...som en sann jurist rodde hon sig ur det hela med bravur... det behøver inte betyda att det hon sæger ær sant...bara att det ær øvertygande - det ær det som ær kærnan i juridiken...

2005-11-15 @ 22:44:49
Postat av: Ojoj, kompis...

...vem är det som gör bort sig som Simpson-lik bimbo här egentligen? Karolina framstår som ett ess jämfört med dina felstavningar ("uansett... men läs inlägget och agumeten") och fånigheter (klart hon skämtade!). Dags att strama opp sig lite, jag vill inte behöva skämmas mer för dig!

2005-11-16 @ 01:34:50
Postat av: sandi

som sagt så har vi væl konstaterat att Karro kan slåss sina egna fighter...det verkar bara patetiskt med all ni tøntkillar som sværmar runt henne och tror att ni ska få nåt...det kommer ni ALDRIG..

det ær helt ok m kritik och taskiga kommentarer - men våga i alla fall stå før vem ni ær...

och ja, jag stavar dåligt och blandar norska och svenska ord, detta kan bero på att jag har dyslexi.... men det har jag skrivit flera inlægg om... Du kanske har missat dem?

2005-11-16 @ 06:42:47
Postat av: Karoline

ojoj, kompis: vad jobbigt det måste vara o skæmmas før andra mænniskor...kanske ansvara før sig sjælv o skæmmas før sig sjælv, men nope inte skæmmas før andra... o du, uansett ær ett norskt ord o betyder,"oh by the way"...
eventuella stavfel kan man bjuda på tycker jag:)

2005-11-16 @ 12:07:18
Postat av: Ojoj, kompis...

Jag är tjej och jag bryr mig inte särskilt om Glamourbloggen, Karolina Lassbo eller om hon vill fajtas sina egna fajter. Men uppenbar idioti har jag svårt för, speciellt när den kommer från brudar som helt grundlöst försöker racka ner på andra som är både roliga och lyckas förvilla förvirrade hjärnor. Lägg ner! Du gör bort dig! Apropå vem jag är, haha, glöm det... Du skulle antagligen bara göra ett smaklöst blogginlägg och heeeelt glömma bort din egen del i det hela.

Karoline: Så du skäms inte när du ser fulla kids sätta på varandra i Paradise Hotel? För mig är det samma skam jag pratar om. Skammen över att folk inte vet hut.

Tack och hej!

2005-11-18 @ 12:49:07
Postat av: Pinsamt.

Jag lämnar det åt ödet och din raderarknapp. Du är bara en blek kopia av folk som kan bättre.

2005-11-18 @ 12:57:55
Postat av: Usch och fy

Och om du är dyslektiker. Vem fan bryr sig? Ansträng dig lite då!

2005-11-18 @ 13:02:21
Postat av: Usch och fy

Alltså jag är så jävla trött på at världen ska behöva stå ut med en massa dyslektiska människor som tror att de genom att skriva mycket lyckas "bekämpa" sitt syndrom. Kan ni inte bara sluta med att skriva? Det är så pinsamt för oss andra som måste le och vara artiga och säga att "ni duger ändå". Det gör ni inte, punkt.

2005-11-18 @ 13:07:39
Postat av: Anna.

så jävla lågt att dissa dyslektiker... bry dig inte om det sandi, fortsätt skriva! vad gäller svart lax-debatten har jag ingen koll på vad som hänt.

2005-11-18 @ 13:09:53
Postat av: sandi

oj...det var många spännande påhopp.

ojoj kompis - om du inte vågar stå för dina åsiker med namn är din kritik inte mycket värd, det gäller er andra också...Anser fortfarande att Karro är fullt kapabel att slåss för sig själv - det ska hon ha..

Usch och fy - jag skriver inte för att "bekämpa" mitt syndrom, det kan jag inte göra något åt. Jag skriver för att jag gillar mode, inte för att jag är någon skribent. Så länge jag inte utger mig för att vara någon och de flesta förstår vad jag skriver, så är det ok för mig. Jag har lyckats genomföra en lång universitetsutbildning och utföra ett uppskattat, välbetalt jobb trots min dysleksi. Så mina skattepengar gå antagligen till ditt socialbidrag! Jag skiver mycket i jobbet och har där stavningsprogram och kollegor som kontrollerar det jag skriver officiellt. I övrigt kommer jag runt min dysleksi genom att presentera mina idéer istället för att skriva långa pm, och det går otroligt bra ska du veta... Jag har inga amitioner om att bli författare eller skribent som yrke och det är väl tur för mig och alla andra som retar sig på mina stavfel i min opretensiösa lekblogg. Om det stör dig så otroligt mycket behöver du inte göra dig besväret att läsa...

2005-11-18 @ 13:18:47
Postat av: sandi

Anna - tack...dysleksi var inget jag önskade mig i julklapp mitt första levnadsår, men det är i alla fall bättre än att vara feg och ta sig själv på för stort allvar...

2005-11-18 @ 13:21:46
Postat av: Karoline

ojojkompis:væljer man att se på programmet som du næmner så...att du anser att folk inte vet hut ær ganska "superior" før mig:) vuxna mænniskor gør vuxna val, o "dokubarnen" ær nog inte så vuxna som de vill ge sken av...

2005-11-18 @ 15:21:17

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits