Tema: halsringningar och ärmval

Ok, vi har nu kommit vidare till att välja ringning och ärm. Jag vet att trenden just nu är ärmlöst, men jag tycker att ytterst få passar i det...alla jag sett, även modeller, får ett litet fettveck vid armhålan när toppen tryckt upp, det är inget fint. Dessutom verkar det som att bäraren av axelbandslöst upplever att toppen åker ner, fast den kanske inte gör det i verkligheten, det ger bara en otrygghets känsla. I sommras var jag på ett bröllop i USA där både bruden och de 6 (!!!) brudtärnorna bar axelbandslöst. Under hela dagen/kvällen gick alla runt och drog upp topparna, det såg inte så fint ut och verkade inte så bekvämt heller.

Jag har således tänkt att ha en liten ärm. Men jag tycker att det vackraste området på en kvinna är hals och nyckelben, så jag vill inte förstöra linjen m axelband. Jag vet inte vad det heter, men jag föredrar en sån där liten "ärm" som sitter på axeln.

Det jag önskar från er nu är att ni bara bedömmer ärm och ringning, inte resten, det är därför de är utvalda. Jag ser fram emot era åsikter, lista favoriter och motivera gärna... vad har ni för erfarenheter av ärm och ringning på "finklänningar"?

1) Tycker att både ärmen och ringningen är supersöt. Kvinnlig
utan att vara för utmanande. Gillar också att ärmen är i spets
så huden syns igenom.
13603-126

2)  Också vacker skärning. Men jag är lite rädd att ärmen
åker ner ut med kvällen. Verkar som om ringningen är lite
"hård" och trycker till brösten så att det blir 4, det vill jag inte
ha.
13603-125

3) Fin linje, men är lite orolig för att man blir "fångad" i det här
snittet. Kan man lyfta armarna? Kan man krama folk? Och så
kanske det blir lite för "djupt" när ringningen går ner i ett V sådär.
13603-124

4) Den här påminner om nummer 1 (som nog är min favorit)
det verkar som armen är med ledig, amtidigt som ärmen sitter
fast bättre. Ringningen är vacker och lagom.
13603-123

5) Vackert med spets igen, de här påminner mer om axelband,
men det känns ganska ok eftersom de är så tunna. Men håller
dem och är det inte lite "bart"? Tycker det är finare när ringningen
är lite "bredare/djupare".
13603-122

6) Påminner om den ovanför, men här är det mer detaljer,
och den kanske är lite för djup, eller? Men ärmen är fin.
13603-121

7) Söt och gillar ärmen, men tycker att toppen verkar lite "hård"
vill nog ha ett mjukare intryck. Ringningen är nog lite för hög.
13603-120

8) Supersöta ärmar, men de verkar lösare och mer benägna
att ramla av axeln. Ringningen är också fin och jag gillar
övergången/fästet mellar topp/ringning och ärm.
13603-119



Kommentarer:
Postat av: Nina

Tycker nr 1 är absolut finast! De andra ser antingen för urringade ut eller för jobbiga att röra sig i precis som du skrev.

Postat av: hillevi

jättesött med bara en liten liten ärm.. Jag vet inte om du vill gifta dig i kyrkan, men om du ska det så hör det till vett och etikett att inte ha bara axlar i kyrkan. Kanske inte sånt man är så noga med, men det kan finnas folk som tycker att detta är viktigt. Bara ett tips!

2005-11-25 @ 15:02:48
Postat av: sandi

jag ska gifta mig i kyrkan och även on traditionen/etiketten du pratar om är något uppluckrad nu för tiden, (i alla falla på alla de kyrkobröllop jag varit på) så håller jag med..därför ska jag låta sy upp en sidenfodrad spetscape m sidenbandsknyt, som jag kan ha i kyrkan och ute på kvällen, om det blir kallt. Alternativt en sjal, men det är så jobbigt att hålla ordning på, och så åker den ner...

2005-11-25 @ 15:10:03
Postat av: engla

klänningen längst ner var superfin i modellen. Min drömklänning föreställer jag mig så, fast med slätt tyg (inget krumselimkrums) och axelbandslös.

2005-11-25 @ 16:39:11
URL: http://annamirjamaria.blogg.se
Postat av: Anonym

Åh den första bilden älskar jag.. det är väl eveofmilady? Min kusse från USA hade en klänning inköpt från Eve of Milady, sjukt vackra klänningar!
Och förresten så älskar jag de ärmarna som du verkar ha fallit för.
Sjukt, jag har inte ens en pojkvän och jag kollar in brudklänningar. Heheh

2005-11-25 @ 18:20:08
URL: http://makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: Blancaflor

Jag tycker ocksa bäst om nr 1. Heter det inte holkärm, eller?

2005-11-26 @ 13:25:09
URL: http://blancaflor4ever.blogspot.com/
Postat av: Sparkle

vilka fantastiska klänningar :) jag vill oxå gifta mig :) fast det är så dyrt...måste nog spara lite pengar först haha :)

2005-11-26 @ 17:31:02
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Fancydesire

Den första och nummer 6´s ärmar tycker jag bäst om. Gillar spetsen på nr 6. Känns faktiskt på något sätt lite mer klätt än bara genomskinlig spets. Gillar också modellerna på klänningarna!

2005-11-28 @ 09:13:47
URL: http://www.fancydesire.webblogg.se
Postat av: emilou

Jag älskade nästan allt med den sista modellen. Förutom att jag skulle vilja ha den lite mer slät, utan mönster.

2005-11-28 @ 11:05:58
Postat av: Emmaria

Jag gillar absolut den första bilden. Trots att jag inte ens nästan har en potentiell make så funderar jag ibland på hur jag vill ha min brudklänning och det är nästan exakt som den första bilden, upptill vill säga. Jag vill inte ha axelbandslös, tycker inte det passar riktigt, utan en liten söt ärm med en snygg ringning. Tack, nu har jag perfekt bild i huvudet! :)
Hoppas du meddelar vad du kommer fram till, vore kul att få veta.
Lycka till!

2005-12-06 @ 09:38:53
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: sandi

tack för all input... klart jag ska hålla er uppdaterade! Ska till skräddaren första gången efter nyår, men jag måste få mer ideer tills dess... nästa "topic" är kjolform...prinsess, smal, sjöljungfru, bal osv...det är en djungel. Jag ska leta upp lite olika bilder och posta här så ni kan komma med synpunkter...

2005-12-06 @ 13:38:54
Postat av: ali

http:/www.bloggen.be/adobe/ free ringtones free ringtones

2006-09-29 @ 09:46:11
Postat av: ali

http:/xoomer.alice.it/ringtones-free/free-mp3-ringtones.html free mp3 ringtones free mp3 ringtones

2006-10-04 @ 22:10:57
Postat av: replica watches

replica watches
replica watches

Postat av: designer handbags

http://www.desiurl.com/7f54a

2007-03-04 @ 14:50:25
URL: http://www.desiurl.com/7f54a

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits