Tiaror...så svårt

Jag har bestämt mig för att jag ska ha en tiara...den ska vara ganska låg...ingen hög princess sak... Men jag vill liksom ha en som ser lite antik ut, som om jag kunde hittat den på gammelmormors vind. Inte så perfekt, lite oxiderad, sirlig, snirklig, antik. Någon som vet var jag kan finna en sådan? Här kommer i alla fall ett urval som jag tycker är fina (lite för "nya" bara), jag gillar formen och modellerna.


1. Den här är fin modell, luftig och lite högre på mitten. Men lite för "pärlig". Känns
somom man måste följa upp m fler pärlsmycken då. Och det vill jag inte.
13603-113

2. Den här är söt och låg, fina detaljer. Men jag vet inte om jag gillar det rosa.
13603-112

3. Den här gillar jag verkligen. Lite ovanlig, modellen känns gammaldags,
men metallen är för ny och blank. Skulle vara mycket finare i "gammalt
guld". Detaljerna är ljuvliga. Tror kanske att det här är min favorit så långt.
Snirklig och sirlig, inte helt perfekt.
13603-111

4. Den här modellen är också fin, men den känns för ny. Modellen är fin, men
utförandet är för rakt, billigt, ser massproducerad ut. För tjockt silver också.
Men jag gillar det längst fram.
13603-110

5. Den här är också fin, känns lite äldre, men den kanske är för låg. Jag ska
ju ha ganska mycket hår i en relativt stor, lockig uppsättning och då kanske
den här försvinner...fronten är fin.
13603-109

Alla tiarorna kostar mellan 59-79$..alla
härifrån, det är ju inte så farligt... Vilken är er favorit?
Min är nog nummer 3 men i annan metall. Har ni några tips om var jag kan
hitta antika tiaror/smycken alternativt saker som ser antika ut?

Kommentarer:
Postat av: Ida

Allihopa var ju urfina...

Postat av: Sparkle

åh gud vilka fina. Aldrig sett något så fint förr tror jag :) alldeles kär i dom allihop. kan inte bestämma vilken jag gillar mest, men var jag tvungen skulle jag nog säga 2an. (4an eller 5an vore inte heller så dum :P) Ditt val av 3an är oxå toppen :)

2005-11-23 @ 10:34:21
URL: http://sparkle.blogg.se
Postat av: Katarina

Jag tycker antingen nummer två eller den nedersta! De är ju ljuvliga!

2005-11-23 @ 12:57:56
Postat av: Karoline

ååå, vad fina! jag gillar det mesta som glænser o glimmar:)men det ska ændå vara enkelt. Hellre "diamanter" æn pærlor:)

2005-11-23 @ 16:10:12
Postat av: Karoline

gillar nr 4 o nr 5 bæst:)

2005-11-23 @ 16:14:25
Postat av: Sandra

Det var förvisso ett tag sedan du skrev det här inlägget men jag hoppas att du ser min kommentar ändå. Jag är på jakt efter en tiara själv och jag blev väldigt förtjust i nr 2 på dina bilder. Bara undrar vart man kan hitta en sådan?

Mvh Sandra

2006-04-01 @ 16:52:38
Postat av: Anonym

om du klickar på lænken så kommer du direkt till sidan som sæljer dem.

http://www.bridalfashionmall.com/tiaras/211_tiara.html

2006-04-04 @ 09:35:19

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits