world map

world map
Den här kan ni fylla i
här...

Detta påminner mig om hur lite jag faktiskt sett av världen... Det finns så
mycket mer jag vill se så mycket outforskat.. Problemet är att det finns
allt för lite tid och pengar för att resa dit man vill.

Men, jag gifter mig ju i sommar. Vi hade dock inte tänkt att åka på bröllops-
resa direkt...Vi vill spara det till en horrormånad som november eller liknande.
Vi har tänkt på Australien eller Mexico. Vad har ni för tips? Vi vill ha varmt och
strand, alla bekvämligheter, romantiskt, kultur osv, god mat..men jag vill ha en
något sånär stor stad i närheten så att jag kan shoppa, och att vi kan gå på
sightseeing... Blir uttråkad av att bara ligga på stranden i 2v. Tycker att Maldiverna
låter underbart, men lite för "remote", en egen ö låter fint, men lite tråkigt i längden.

Kommentarer:
Postat av: camilla

Jag tycer att ni ska ta en tripp till Afrika, det blir dyrt, men upplevelserna kommer följa med er hela livet, det är en av mina drömresor. Åka på safari skulle även det vara hur nice som hellst!

Postat av: Karoline

australien:) men det beror ju på vilken årstid...eller varfør inte klassiska rom:)

å du, provade du toppen/strass i stella? eller har du den? fin? många frågor från en nyfiken som vill ha inspiration:)

2005-11-15 @ 12:21:12
Postat av: sandi

vi var i rom i maj, det var fantastiskt... Men eftersom vi vill åka på vinterhalvåret vill vi åka någnstans mer exotiskt. Afrika låter bra, men är det inte lite osäkert och primmitivt? Innebär safari att man måste sova i tält/primitivt hus? Det är i så fall inget för mig. Vill ha lyx och komfort på bröllopsresan. Fästmannen har varit i sydafrika, det ska ha varit coolt. Men allt för mycket brotslighet, fattigdom och primitivitet för en smekmånad.

ja - provade toppen, men tyckte att den var för "lös" gillar när det är mer skräddat. Tycker att alla ser mer eller mindre gravida ut i sådana toppar och det är sådär, kanske en varm sommardag på stranden.

2005-11-15 @ 12:27:10
Postat av: Karoline

gravid ja, det var det jag var rædd før...tur att jag inte slog till. ja rom ær fantastiskt bra, håller med om brottsligheten i sydafrika, jag ær alldeles før rædd før det landet, tyværr.

ååå! skønt å ha kort arbetsdag idag! slappa å læsa bloggar
:)

2005-11-15 @ 12:31:19
Postat av: sandi

jag slutar om 2.5h, ska bli såååå skönt...även om det har blivit riktigt kallt och de pratar om snö ikväll, så tror jag att det är turväder idag...har faktiskt sett solen litegrand och lite blå himmel...får klä på mig ordentligt bara...

2005-11-15 @ 12:37:32
Postat av: Karoline

hær haglade det i morse... høll på att blåsa bort nær jag kørde till jobbet, bilen vajade liksom...

2005-11-15 @ 12:41:12
Postat av: Karoline

næ men skit också nu snøar det! har ju sommardæck på fortfarande

2005-11-15 @ 12:42:43
Postat av: sandi

det har vi också...men vi bor bara 2km från jobbet...ingen snö här än...

2005-11-15 @ 12:43:56
Postat av: Karoline

out of the blue..kom pløtsligt på att jag skulle vilja ha flera smala sammetsdiadem från glitter:) har ett på mig nu i beige å ett svart, otroligt prisværda tycker jag:) skal kanske sticka ivæg till grannhålan o køpa, det tar 35 minuter att køra dit, få se... vad har du før færger sandi?

2005-11-15 @ 12:51:55
Postat av: sandi

jag har 2 bruna i sammet, superfint om du ska ha bruna skor till din svarta klänning. 2 svarta i sammet. 2 brun/beiga i "skinn" (fake, så klart), smalare än de i sammet. och 2 svarta i "skinn", samma som de brun/beiga. Tycker att du ska åka, man mår alltid bättre när man får "se" lite sivilisation.

2005-11-15 @ 12:56:08
Postat av: Karoline

ja, du har helt rætt:) men du, jag provade att ha dubbla som du, men mitt huvud ær før litet tycker jag... æven fast diademen ær smala. bruna måste jag køpa låter skit snyggt:) gillar lite bredare också men blir lite før "flickig" då, vad gillar du breda diadem?

2005-11-15 @ 13:01:53
Postat av: sandi

gillar bättre att ha två smala... trixet är att sätta det första ganska långt fram, längre fram än om man bara skulle ha ett. och sen sätta det andra lite längre bak än om man bara skulle ha ett.

Jag tycker att om man ska ha brett diadem så ska det vara riktigt brett..annars blir det lite för mycket skolfoto-94, tycker jag...

2005-11-15 @ 13:04:47
Postat av: Karoline

skøn kommentar:) skolfoto 94! ha ha ha....

2005-11-15 @ 13:11:16
Postat av: Julian

Kan rekommendera Rio De Janeiro i Brasilien!

2005-12-09 @ 10:22:49
URL: http://stray.blogg.se
Postat av: Julian

Ni tänkte åka i November? Då är det jättevarmt i Brasilien (vinter här - sommar där)

2005-12-09 @ 10:23:50
URL: http://stray.blogg.se
Postat av: sandi

Julian - tack för tipset, jag har vänner och kollegor i Brasilien och de varnar för hög brottslighet och osäkerhet, vet inte om jag vill utsätta mig för det...

2005-12-09 @ 12:20:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits