En Lista...

Hittade en kul lista hos Anawii.


MIN KLÄDSTIL:
 Hmmm, kvinnlig, feminin, med inslag av lite rock och bohem chiq.
MINA FAVORITDESIGNERS/MÄRKEN: Oj, svårt, det finns så många. Marlene Birger, Munthe plus Simonsen, Alberta Feretti, Bluemarine, Stella McCartney, Cavalli. Patrizia Pepe, Hartmade, Essentiel och Lars Wallin så klart...och massa massa fler som jag inte kommer på nu...
KLÄDBUDGET VARJE MÅNAD: Vældigt varierande, beroende på om jag kommer ur hålan eller inte.... Nær jag væl kommer till en stad shoppar jag desto mer... Kanske 5000 i månaden...ibland mer, ibland mindre.
MIN STILIKON: Har svårt før stilikoner. Inspireras mest av folk jag ser på gatan/klubbar/resturanger. Av fina skyltningar i butiksfønster, fint fotograferade moderepotage mm. Men Helena Christiansen klær sig snyggt. Tycker inte om hur young hollywood klær sig oftast. Det syns så tydligt att de har stylister som klær dem. Kænns som om de føljer trender utan att ha hittat sin egen stil. Gillar folk med egen stil.
MITT MODEMÅSTE I HÖST:  Ær så glad att høsten ær kvinnlig och att man kan klæ sig damigt. Så før mig blir det nætta koftor m skærp i midjan. Høga støvlar. Jeans, kjol och tweed byxor. En hel del kavajer. En och annan drækt, tycker det finns lite som ær så kvinnligt som en vælskuren drækt. Långa skinnhandskar och kanske en hatt. Færger som plommon, vinrøtt, midnattsblått, brunt och grått dominerar.
MIN VÄRSTA MODEMISS: Många tycker nog att jag borde sæga Grunge perrioden i høgstadiet m farfarsfars ooooversized senapsgula jaquettebyxor m bruna rutor, stor nirvana t-shirt och gula kængor. Men jag gillade det, framførallt att det inte var ett dugg kroppsfixerat, tvært om. Så jag sæger tiden då alla skulle ha tights med stor, stickad polotrøja øver och kængor. Det var jag INTE fin i.
MITT VÄRSTA KLÄDMINNE:  Nær jag jobbade extra i en klædbutik som hade allt en flicka kunde ønska sig, många av åvanstående mærken, men levde i på csn. Ville ha allt, så hela lønen och større delen av csn gick till klæder. Men på grund av priserna hade jag ændå bara råd till en bråkdel av vad jag ville ha.
MITT BÄSTA KÖP:  Tycker att jag gør flera varje sæsong. Just nu mina bruna Ilse Jacobsen støvlar, mina grå vælskræddade Hugo Boss tweedbyxor, min philosophy brokadkjol och min fina Pilosophy kappa som dumma Ebba har køpt likadan.
MITT SÄMSTA KÖP: Ett par otroligt vackra Stella McCartney skor inkøpta i Italien som var før stora nær jag prøvade dem. men som jag ændå inte kunde stå emot.
MITT FAVORITPLAGG: Min midnattsblå omlottsidenblus m spets från Marlene Birger, den ær sååå vacker!
MINA FAVORITSKOR:  De bruna Ilse Jacobsen støvlarna eller mina lindblomsgrøna siden sandaletter från Gucci som faktiskt går att festa i en hel kvæll.
MINA FAVORITJEANS: har inte hittat de ultimata æn...på stændig jakt...men just nu mellan blå J company m stass och paljetter på fickorna.
MITT DYRASTE PLAGG: Philosophy kappan, vågar inte ens skriva vad den kostade.
MITT SMYCKESSKRIN: Ælskar smycken och har ett stort smyckeskåp dær allt hænger eller ligger. Har førkærlek før ringar och halsband. Ælskar ørhængen, men ær før dålig på att anvænda dem. Tycker jag ser dum ut i førstora. Favoriterna kommer från danska Julie Sandlau. Har alltid på mig min egendesignade førlovningsring och min guldklackring med familjevapnet.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits