Huvudvärk

Idag har jag en sån där molande huvudvärk som gör mig galen! Det är två månader sen sist och ingen vet vad den beror på.... Har gjort grundliga undersökningar både i Sverige och Norge. Den följer inget mönster och är otroligt svår att få bort när den väl har kommit. Migrän medicin funkar inte, det är någon typ av spänningshuvudvärk. Hittills idag har jag knaprat 1 voltaren och en paralgin forte...funkar fortfarande inte...tänkte pröva en dos till nu. Har även somadril, men jag blir så slö i huvudet av dem. Funkar inte så bra på jobbet...Jag blir galen, det är så irriterade. Påverkar humöret också... Är ledsen över min obefintliga viktnedgång, fast jag gick 8km 6 dagar förra veckan. Längtar bort från hålan och efter att känna mig fin.

Kommentarer:
Postat av: Karoline

jobbigt med migræn...men du p forte, inte så bra mot migræn, innehåller också 40% kodein... som blir til morfin i kroppen(: resten ær 60% parcetamol. Tror på voltaren! Hoppas att det går øver:) Åk en svæng till Bergen, gå på nåt trendigt cafè så kænner du dig helt sækert fin=)

2005-10-03 @ 12:59:19
Postat av: Sandi

Tack...har proppat i mig så mycket nu att jag sitter på jobbet och är helt susen i huvudet... känner mig nästan lite full.. Ska hålla på m klipp och klista i excel och det går inte så bra, finmotoriken är inte som den ska. Men huvudvärken är borta, tror jag...

Önskar att jag hade tid att åka till byn, men huvudfokus är viktnedgång och om jag ska hinna stavgå hinner jag inte till byn innan allt stänger, kanske nästa helg. Hur gör du för att stå ut i din håla?

2005-10-03 @ 13:04:41
Postat av: Karoline

Ja.. hur står jag ut!! Kan sæga såhær HM kom till grann hålan før två veckor sedan, det tar halv timme att køra dit! Fatta det var Bergen som var nærmaste hm:) Vad ska jag sæga måsta dra till stockholm i mitten av månaden innan jag får lappsjuka...gillar jobbet men det ær mycket stress, shit måste dra nu ska på personalmøte å jobba sen.. Krya på dig!

2005-10-03 @ 13:12:16
Postat av: Ida

Jag har tränat på gymmet ungefär 2ggr/veckan under september. Då har jag mestadels värmt upp med lite spinning följt av löpning/powerwalk på löpbandet i ungefär 30 minuter. Därefter kör jag rodd i 13-15 minuter. Kör inte så enormt långa träningspass varje gång utan försöker istället dela upp dem på fler gånger. Får se om det ger resultat nu när jag ska börja äta bättre också. Har gått upp ett kilo under september (trots träningen), så jag får hoppas det beror på osynliga muskler. :)

Postat av: sandi

IDA -Är superintresserad av vad du kommer äta och hur det går för dig. Jag äter tydligen för lite... tycker att jag borde rasa i vikt med tanke på hur ofta jag tränar...men icke! Håll mig uppdaterad!

Karoline - Närmsta HM för mig är Bergen. Ska faktiskt ta ledigt 10nov för att åka in och vara först när det gäller Stella McCartney kollektionen. Galet va? Ska själv hem till stockholm sista helgen i oktober. Längtar!!!

2005-10-03 @ 14:59:10
Postat av: migränen

har du testat att ta en treo tillsammans med en panodil? Jag har svår migrän ibland men har inte testat migränmedicin då denna kombination slår ut all värk.

2005-10-04 @ 07:36:05
Postat av: sandi

Det var ett bra tips! Ska prövas snarast! Tack så mycket... Huvudet är bra idag, efter viss översodering igår, blev illamående... Panodil + Treo låter bättre

2005-10-04 @ 08:58:20
Postat av: Karoline

Jag vill också åka till HM i bergen... men HM i grann hålan var øver all førvæntan jættebra faktiskt! Stockholm ja... kænns vææældigt långt borta nu...måste ta en tur jag också snart:)

2005-10-04 @ 12:12:34

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits