Pennkjol inköpt!

Pennkjol
Jag har tänkt en stund på att det vore kul att
ha en pennkjol, men jag har inte hittat någon
i rimligt pris. Vill inte lägga ner massa pengar
på en övergående trend... Nu har jag äntligen
hittat en, från La
Redoute, för 459:-. Det tycker
jag är ett ok pris...Den fanns i tweed svart/vitt
och i helsvart... Jag köpte en helsvart... Är
spänd, tänkte framför allt att den skulle vara
fin till alla mina koftor och pink soda toppen från
Yoox. Vad tycker ni? Tror ni att den kommer funka?
Är det någon som har den kjolen?

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Du får berätta hur den är när den kommer, letar själv efter en pennkjol nämligen.

Postat av: Em

Mycket snygg! Jag köpte en grå-svart fiskbensmönstrad pennkjol förra sommaren, och använde den väldigt mycket förra hösten och vintern, och det kommer jag även att göra den här säsongen. (Den var för övrigt ett megafynd, 10(!) kr på utförsäljning i H&M i PK-huset när den affären skulle slå igen.)

2005-10-14 @ 09:09:25
Postat av: sandi

will do...fick besked om att det skulle ta en vecka ungefär...och eftersom jag ska till norra norge och island är jag inte säker på att jag kommer få den i tid...men jag hoppas på nästa lördag innan islandsturen..

2005-10-14 @ 10:20:24
Postat av: Karoline

det var en fin kjol:) passar bra med yoxx toppen.

2005-10-14 @ 17:06:36
Postat av: sandi

hmmm..fråga..kan man ens ha pennkjol när man är kurvig? Eller måste man vara en samlis?

2005-10-14 @ 18:40:34
Postat av: sandi

SMALIS....ska det vara

2005-10-14 @ 18:41:27
Postat av: Em

Man kan absolut ha pennkjol när man är kurvig. Det är ju superläckert!

2005-10-15 @ 21:39:51
Postat av: Em

Om man är kurvig blir det mer hollywoodglamour, tänk Marilyn Monroe!

2005-10-15 @ 21:52:40
Postat av: engla

jag kika också på den kjolen, men är rädd att den är för stor. Minsta storlek var 36 (det motsvarar 34 enligt la redoute) men man vill ju att den ska sitta riktigt tight. Kanske värt att testa

2005-10-18 @ 08:59:32
URL: http://annamirjamaria.blogg.se
Postat av: clara

oh jag funderade också på den. men jag har försökt med pennkjolar innan. de ska ju sitta så högt upp och så tight, jag har 40 över höfterna och 34 i midjan. Det är verkligen svårt att få det snyggt då. Det blir lätt att kjolen liksom "åker upp", förstår du vad jag menar?
Om man ska köra timglasgrejen måste man göra det på överdelen också för annars dominerar nederdelen av kroppen för mycket och det ser ut som om man har ett giant ass.
Och lita på att jag kan min sak, jag använder bara kjol så jag är rutinerad.

2005-10-18 @ 11:11:23
URL: http://lovesponge.blogg.se
Postat av: Ida

jag har testat den där kjolen i vår personalbutik (jobbar på la redoute) den är superfin.. man får jättefina former. Jag är i vanliga fall en 32-34 och 36an satt perfekt på mig så jag tror inte att den är för stor om man är en 34 i vanliga fall.

2005-10-18 @ 20:48:59
URL: http://luckyem.webblogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits