Munthe plus Simonsen

Mitt absoluta favoritmärke Munthe plus Simonsen har en mycket fin höstkollektion. Titta speciellt på 1:a bilden från visningen, en otroligt snygg kostym, med lite "smoking" inspirerad kavaj. Bild 13 visar en otrolig mörkblå kappa (finns även i beige) med ett metallbälte i midjan.

Efter många säsonger med överarbetade plagg är Munthe nu tillbaka till sin ursprungs storhet. Ett tips till er därute som är ganska smala och raka i figuren, BYXORNA är som gjorda för er!!!! Toppen om man vill ha nåt som inte är jeans, gubbyxor eller cityshorts.....de är unika och fantastisk passform....

Undermärket PLUS , är enklare och med färre detaljer, det är tänkt att kobineras med huvudkollerktionen. Munthe finns på flera ställen. Jag vill rekommendera den enda egna affären utanför danmark. Ligger i  Brunogallerian, på Götgatan. Bra service och hela kollektionen av både Munthe plus Simonsen och PLUS. Det enda negativa är priset, PLUS är dock lite billigare...

OBS!! Glöm inte att se på accessoarerna också, väskor, mössor, halsdukar och bälten.  

Kommentarer:
Postat av: lollo karlsson

Hej,
jag undrar om du vet att Munthe Plus Simonsen är en av få kvarvarande klädkedjor i Sverige som fortfarande säljer kläder med detaljer av äkta päls?

Det finns en lång rad lista på kedjor som tagit det etiska, och enda rätta, beslutet att sluta bidra till djurplågeriet, H&M, JC, KappAhl, SVEA är några av dem.

Många kanske inte vet hur pälsindustrin ser ut, det kanske inte heller du gör?

Isådanafall kan jag tala om för dig att det är en av de mest grymma och plågsamma man kan tänka sig. De viltlevande djur (bl.a. vargar, tvättbjörnar, rävar) som mördas för sin päls skull fångas ofta i bensaxar där de får sitta tills de gnagt av sitt ben i panik eller svälter ihjäl under oerhörda plågor.
De djur som hålls inspärrade för pälsens skull, minkar, rävar, kaniner, chinchillor m.m, har ingen möjlighet att utöva sina naturliga beteenden och när de väl mördas sker det ofta under mycket brutala former. Man kanske vrider nacken av dem men slinter, eller så gasar man ihjäl dem eller tvingar in elförande stavar i munnen plus anus.
Ofta lyckas inte detta och djuret flås levande.

Många kanske inte heller vet att en stor del av pälsen vi ser på kragar, mössor, vantar m.m kommer från hund och katt som flåtts levande i Kina.

Tror du mig inte kan du kolla in den här länken:

http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=fur_farm

Jag tycker att du ska lyssna till ditt samvete och sluta upp med att ge gratis reklam för ett företag som inte visar någon som helst empati med de miljontals djur som torteras och dödas bara för att vissa tycker det är snyggt med en pälskrage.

Visa att du har ett hjärta!

Mvh
Lollo Karlsson

2006-03-02 @ 00:24:54
Postat av: sandi

lollo- ojoj, det ær kul att du brinner før något så starkt. Men mænniskor har anvænt djurskinn sen grotttiden och jag har inte tænkt att sluta med det. Tycker definitivt inte att djur ska behandlas med elakhet och flås levande, men jag vet att detta bara ær undantagsfall. Dessutom ær jag inte vegetarian och tycker att det ær bra att hela djuret anvænds om man nu ska æta det. Ex kaninskinn. Jag skriver inte før att ge gratisreklam, munthe ær bara ett av de mærkena jag skriver om och det ær før att jag giller designen. Om du nu kænner till munthe så vet du att de inte anvænder skinn från mink, chinchilla, varg och tvættbjørn, utan fræmst kanin. Anvænder du inte skinnskor, skinnskærp, skinnvæska, skinnplånbok så ær det bra, men det gør de flesta andra och vad ær det egentligen før skillnad mellan skinn och pels?

2006-03-02 @ 08:52:16

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits