shopping

Tillbaka i hålan efter lite shopping och möte i Oslo, samt riktigt norsk helg på Hardangervidda.

Shoppat i Oslo. Fantastiska saker från
Marlene Birger... En vit, figursydd, sexig blus med lite strech i, en dramatisk, midnattsblå, blus i siden och spets. Den är omlott och djupt ringad, har sett den på flera ställen förut, men efter erfarenheter från sommarens ringade toppar utan något att ha under, har jag tvekat och avstått. Men den fantastista butiken L´emigrante i galleriet Paleet har varit så otroligt smarta att de har tagit in ett linne i samma färg att ha under. Såååå smart, fattar inte varför inte nån annan har gjort det!! Marlene Birger har ju gjort ett linne som ska vara under....ta in det då, så vi vanliga människor som inte vill ha urringning till naveln...kan använda blusarna. Hon som var butikschef var dessutom otroligt kunnig och hjälpsam....rekommenderas verkligen. Vad mer....jo, en grå, lammullskofta med strassknappar. Och ett par aaaascoola jeans m vita och gula strasstenar på bakfickorna. Kommer inte ihåg vad det var för märke på dem...men de var dyra...1700nok.  Är glad att jag hittade dem. Hittade även en fantastisk, svart klänning m strassknappar som jag lämnade för att jag tyckte att det redan hade blivit ganska dyrt...är inte säker på att jag inte ångrar mig....mmmm, kanske ska ha den ändå... Butikschefen lovade även att försöka få tag på strassbältet som syns på alla visningsbilder från Marlene Birger, det är helt fantastiskt och går över allt.

Det blev dessutom två par skor från Corso Como. Ett par svarta stövlar, med rund tå och endast 5cm klack...toppen att ha både ute och på jobbet. på skafter, högst upp var det broderade blommor. Sen blev det ett par cognacsfärgade skinnloafers, utan klack. Med ett litet skinnhjärta fram. De är egentligen för små...men idag ska jag gå ut dem med skid strumpor...låter galet, men det brukar funka....

Är fortfarande sugen på ett par cognacsfärgade stövlar, men har inte hittat några.... är fortfarande helt förälskad i DvF klänningen som jag inte köpte i NY i sommras, måste nog beställa den ändå... kostar 4000sek på Skinndeep i Sthlm....Helt hutlöst när den "bara" kostade 198$ i NY....om jag beställer den på nätet blir det något mitt emellan....

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits