Dålig uppdatering + Londonresa

Her på er alla. Det har varit så otroligt mycket i det sista och jag har varit dålig på att skriva. Nu har i alla fall älsklingen fixat internet hemma, så jag kan blogga lite mer från Oslo.

I helgen var vi i underbara London, (min julklapp till älsklingen) det var fantastiskt, 12 grader varmt och sol. London ligger verkligen på min topp 5 lista över bästa städer. Den har allt.

13603-160

Vi bodde på ett 4-stjärnigt hotell,
Melia White House vid regents park, fint, bra service och lyxigt. Genom kontakter fick vi rummet lite billigare och av någon underlig anledning trodde de att vi var på bröllopsresa (vi hade inte sagt något), så vi blev uppgraderade till en suite och fick champagne på rummet. Eftersom vi hade bokat genom en kontakt ville vi inte säga ifrån, med risk för att sätta denna i en jobbig situation, men det visade sig att ingen sagt något. Så vi njöt av lyxen och övade på att vara nyförälskade på bröllopsresa, vi ska ju gifta oss i sommar...hehe

Det här är några bilder från vårt fina rum:
13603-15613603-155

och vilken frukost de serverade sen!
13603-157

Vad gjode vi i övrigt då? Eftersom jag har bott i London och min käre knappt varit där förut ville jag visa honom mina favorit områden. Notting Hill, såklart, där jag bodde. Portobello road mm. Soho och Covent Garden. Och så lilla "hemliga" avstickaren från Oxford street, St Christoffers Place. Underbar liten oas med uteseveringar och fina butiker, just off busy oxfordstreet.

Vi har även en canadensisk vän som jobbar som stand up komiker, så vi var på två shower,vi åt underbar sushi och kaffe från coffe republic. På lördagen hade vi en "date", först åt vi middag på ett underbart italienskt ställe i Covent garden, som hette Bertorellis. Super god iteliensk mat med gott vin. Här är en fin bild:
13603-158

Sen blev det musikal, We will rock you, en otroligt bra musikal, skriven av de resterade queenmedlemmarna och baserad helt på queens fantastiska musik. Vekligen en av de bästa musikalerna jag sett och helt super om man går med någon (en man) som inte tycker att grease är världens bästa film. Dessutom är det en svensk i den manliga huvudrollen, så duktig.
13603-159


Ja, tänker ni nu....det låter väl bra, men..ingen shopping eller!! Jo, då! Massa underbar shopping!! Men det måste jag nästan skriva ett eget inlägg on för att det var så bra! Ska försöka hinna det senare.

BLESS LONDON AND GOD SAVE THE QUEEN (BOTH)!

Kommentarer:
Postat av: Lovisa

Ah, megalyx gånger två! Jaha, det är kanske det tricket man ska använda nästa gång man är på resa? "Vi är nygifta.." Smidigt!
Kram

2006-02-22 @ 16:47:14
Postat av: Li

Jättefint hotellrum. Vad fick ni betala för det (utan uppgraderingen)?

2006-02-22 @ 21:19:04
Postat av: sandi

lovisa - jag tror inte att jag hade klarat av att gøra det med flit, låtsas att jag ær på brøllopsresa, men eftersom vi inte var sækra på vad vår væn hade sagt vågade vi inte sæga ifrån med risk før att sætta henne i klistret...men men det var nice!

Li- jag hade bokat ett superior room som egentligen kostar 125£, men via kontakter fick jag det før 90£, inkusive stor, fin frukost. Ett vanligt dubbelrum kostar 79£, och det år ju inte så illa med tanke på hotellstandarden och læget.

2006-02-23 @ 08:31:16
Postat av: Em

Roligt att du är tillbaka på bloggfronten, och jag ser fram emot att få läsa om all Londonshopping!

2006-02-23 @ 15:56:04
Postat av: Sparkle

Så himla fint hotellrum :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits