LISTA

Hittad hos bla Fashionista.

KLÄDER

1. Vad använder du just nu för jacka?

Oj, blandat. Antingen min gamla (men otroligt varma) beiga canada goose jacka. Ful, men det är så kallt här i Oslo och jag hatar att frysa. En av mina svagheter är just vinterkapport så annars växlar jag mellan min vinröda från Philosophy, min svarta från Stella Mc Cartney, min blå från Marc Jacobs ( från london) eller ytterligere en svart fån Munthe plus Simonsen.

2. Vad använder du just nu för skor?
Blandat beroende på tillfälle. Svarta, varma, lurviga från Ilse Jacobsen, Beiga skinn m päls på skaftet från Island. Svarta, bruna, röda eller guldiga stövlar när jag går ut. (från Marni, Ilse, pura lopez mfl). Pumps eller "dansskor" på kontoret.

3. Favoritfärg på kläder?
Älskar färger! Svart som bas annars en metall blå-grå som har samma färg som mina ögon eller vinröd, purpur och aubergine.

4. Favoritmaterial på kläder?
Hm svårt vinter tycker jag om skräddade material, så tunna ullblandningar me lyster. Sommar: linne och bomull.

5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu?
Kläder och kläder....Fler vår/sommar skor som "lyfter" outfits...letade i London och hittade liksom inget "wow". Tyckte alla såg likadana ut. Ett par söta lågskor som passar både byxa och klänning. Annars är jag alltid på jakt efter de perfekta jeansen till min kurviga kropp.

6. Favoritaffärer?
ojoj! Var? Oslo - Lolita, Gizmo, Kemt, Ma, Bird in a Cage, Soul mfl. Stockholm - Riddargatan 12, Mathilde, Domain mfl. London - Matches, DvF, Hela south molton street, whistles mfl. oj orkar inte mer...

7. Favoritmärke?
DvF, Philosophy, Alberta Feretti, Marc Jacobs, Noa Noa, Munthe plus Simonsen + många fler danska märken som Hubsch und....baum und.... naja lauf....heartmade...några norska som so hee och maggie wonka...

GREJER

Vad har du för:
1. Plånbok
En "dambörs" beige i ålskinn av en dansk...

2. Smycken?
Alltid: min egendesignade förlovningsring i vitt guld m diamanter, min familjering i guld m familjevapnet på, min armani klocka. Annars: massa olika efter tillfälle.

3. Solglasögon?
Flera svarta från Gucci, rökfärgade från Gucci, Stora bruna från Fendi, ny inköpta underbara, stora limetid edition armani m skinn bågar.

4. Nagellack?
Geleförstärkta egna naglar m fransk manikyr.

5. Mp3?
Svart iPod 5G, 60GB, som jag har världen bästa lilla resestereo till.

6. Mobil?
Ericsson k750i.

BLANDAT

1. Vad har du i din:
a) Jackficka just nu?
Har ju min stora canada goose så det är massor: träningskort, pengar, cigg, kalender, tuggummi, plånblok, nycklar och massa massa mer.

b) Handväska eller liknande just nu?
Träningskläder/skor. Trasig glödlampa så jag vet vad jag ska köpa för ny en. Nutrilett pulver. Hänglås till gymskåpet, vattenflaska.

2. Vad är du beroende av?
Cigaretter, tyvärr....annars bara folk som betyder saker för mig.

3. Vilken sorts lipsyl använder du?
Anväder en färgad lipgloss från clarins m som samtidigt vårdar läpparna.

4. Vad tror du på?
Att allt ordnar sig till slut, men det ordnar sig fortare om man organiserar och planerar.

5. Vad köpte du senast?
Parmaskinka att ha på knäckebröd.

6. Har du nåt husdjur?
Nope, tycker inte så mycket om djur. Familjen hade en katt som blev 18.

7. Vad bor du i?
En tvåa på majorstuen i Oslo.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits