Shopping+London

Tänkte redovisa några av mina underbara köp från London. I Notting Hill på Leadbury road ligger ett par affärer vägg i vägg, som är helt underbara. Diane Von Furstenberg och Matches, som har allt en kvinna kan önska sig. För att inte tala om bra service. Butikerna hänger ihop och man kan gå mellan dem, alla som jobbar där är proffesionella och gav väldigt bra råd. För att inte tala om att jag fick kaffe, frukt och vatten. Mer service i skandinavien. Här är dem:

Matches Womenswear
60-64 Ledbury Road, 85 Ledbury Road
Notting Hill
London
W11 2AJ
Tel: 020 7221 0255
Fax: 020 7792 5463

Contact: Isabelle Parthiot, Shirley Sum


Collections stocked:
Azzaro, Balenciaga, Bajra, Bottega Veneta, Christian Louboutin, Chloe, Denise Razzouk, Dolce & Gabbana, Freda, Georgina Goodman, Gaharani Strok, Goat, Lutz & Patmos, Lanvin, Marc Jacobs, Matthew Williamson, Missoni, Notify, Parkinson, Prada, Proenza Schouler, Queene & Belle, Rizal, Roland Mouret, Temperley, 3.1 by Philip Lim, Bella Freud, Cacharel, Eugenia Kim, Future Classics, Generra, Issa, James, Leopoldo Giordano, Marc by Marc Jacobs, Milla, Missoni, Miu Miu, Paige, Patrizia Pepe, Rogan, Sara Berman, Sonia, Superfine, Vanessa Bruno, Vince

Diane von Furstenberg
83 Ledbury Road
Notting Hill
London
W11 2AG
Tel: 020 7221 1120
Fax: 020 7221 2539


Och det här köpte jag, vad tycker ni?

Den här sitter som en handske och är så smickrande, liten puffärm och söta prickar.
13603-166

Den här har ett fantastiskt palmmönster och är klassisk.
13603-167

De nedanstående köpte jag i svart och västen är mycket finare i verkligheten, figursydd med lite turnyr bak.
13603-16913603-168

Kan ni tänka er hur underbart allt detta kommer vara till dessa skor, fast i lila (inköpta i lördags)?
13603-170



Kommentarer:
Postat av: MakeUpYourMind

Vad jag tycker? LOVELY! Allt var helt underbart!!, jag är svartsjuk =)

Postat av: sandi

kul, jag är super nöjd själv, var lite osäker om jag verkligen skulle ja 2 svartvita klänningar, men de var så fina, klassiska och ändå olika, med kul accesoarer till blir det nog bra...

hehe svartsjuk? Är du verkligen kär i kläderna? Eller i mig? Är du säker på att du inte menar avundsjuk...hehe

men nu är det snöstorm i oslo så vår, klänning och ballerinor känns långt borta!

2006-02-28 @ 10:51:36
Postat av: MakeUpYourMind

Håller med dig, svartvita klänningar är så eleganta och klassiska. Håller alltid, samma sak med en svart klänning. Och de du har valt kommer du att kunna ha flera år framöver.
Ok you got me! Jag är lite kär i dig också.. hehehe
I helgen var det soligt här i Malmö men nu är det molningt och tråkigt igen... imorgon är det Mars, så då känns våren liiite närmare. Men jag längtar tills man slippar jacka och tråkiga stövlar.

2006-02-28 @ 11:55:24
URL: http://makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: sandi

längtar också till våren...

men jag gillar vinter/höststövlarna. Tycker ofta att de är sköna och lättare att gå i än de höga sommarskorna...

Problemet här i Oslo är att det inte är någon som skottar och sandar trotoarerna, så du kan glömma högklackat om du inte åker taxi överallt...helt IDIOTISKT! Längtar hem till stockholm!

Funderar på att åka till Köbenhamn och hälsa på en vän och spana vårmode i min favvo modestad helgen 17-19 mars. Har hittat en biljett för 1000, bor gratis. Tror jag ska satsa på det!

2006-02-28 @ 12:03:19
Postat av: Eleonore

ohh, jag är inte alls avundsjuk....Vilka bra köp!

2006-02-28 @ 12:27:05
URL: http://www.jonkoping.nu/ytligheter
Postat av: Karoline

oh så fint med puffærm, funderar på att sy om stella klænningen (wrapen) till kortare ærm med puffærm... (slå mig inte nu)

2006-02-28 @ 12:50:21
Postat av: sandi

elenore - tack!

Karoline - tycker att det låter som en bra idè. Hade själv tänkt att sy om samma wrap, fast med holkärm istället, tycker det är då fint. Fast jag klarar det inte själv, måste lämna in den!

2006-02-28 @ 13:14:11
Postat av: Karoline

Sandi: Jag har en kompis som ær sømmerska, har tyværr inga sy talanger... Kul att du ær tillbaka på bloggen! Kram

2006-02-28 @ 13:24:19
Postat av: sandi

karoline - tack, ska försöka hinna fler inlägg framöver...

2006-02-28 @ 13:29:39
Postat av: sandi

karoline - tack, ska försöka hinna fler inlägg framöver...

2006-02-28 @ 13:29:40
Postat av: Weronica

Kul att se dig blogga igen! Fina inköp! Den prickiga klänningen skulle jag verkligen vilja ha. Stylish!

2006-02-28 @ 14:53:09
Postat av: Em

Väldigt snygga klänningar!

2006-03-01 @ 08:12:01
Postat av: hotspot

Åh, vilka köp...

2006-03-09 @ 16:31:41
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: sandi

tack, borde kanske læra mig hur man lastar in saker från digitalkameran så jag kan visa bilder.... har en sladd och allt, nån som kan tipsa om hur man gør?

2006-03-09 @ 20:46:09

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits