Lördagskväll med hälleflundra

Vi har ätit helleflundra m färsk sparris och sallad till middag. Gott.

Jag tycker att hälleflundra är en lyxfisk, det är dyrt hemma och jag kan inte komma ihåg att jag har ätit det annat än på resturang. Men här är det billigt, mycket billigare än kycklingfilé, som jag normalt äter mycket till vardags. Här på Island kostar kycklingfilé 250 kr (!!!) kilot, helt vansinnigt. Medan färsk, färdigmarinerad hälleflundra kostar runt 100 kr kilot. Tillgången sätter priset antar jag. Få kycklingfarmar på Island men massa hav runt hela ön att fiska i.

Men inte mig emot, hälleflundra beats chiken any day!

   VS.  



I övrigt har vi sett en film, "Catch and release". Söt men inget jag kunde känna igen mig i.

Catch And Release DVD Cover Art

Bless och God natt!

Kommentarer:
Postat av: FashionWay

Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits