Söndags blue...och högläsning

Så var det söndag igen och helgen är nästan slut...

Jag tvättar sängkläder (älskar nytvättade lakan) och drar mig för att gå till
gymet...vill inte!



Men det blir lite lättare att gå 5km m ipod och då inte av den samma anledningen som de flesta andra. Jag lyssnar nämligen inte på musik i min ipod, utan på ljudbok. Det är så underbart att bli förflyttat till en annan värld när du gör något tråkigt/vardagligt som inte kräver aktiv tankeverksamhet. Jag lyssnar på ljudbok när jag tränar, handlar/lagar mat, soterar tvätt, viker tvätt, stryker, städar, sitter på buss/bil/tåg/flyg m.m Inte när jag har min man i samma rum så klart, det är inte så trevligt. Men tiden går fortare och jag får läst dubbelt så mycket. Jag älskar nämligen vanliga böcker också, så jag läser innan jag somnar i sängen på kvällen.

Ljudbok vill jag verkligen rekommendera till alla.

Min favorit är:

Outlander (Unabridged)   Dragonfly In Amber (Unabridged)  Voyager (Unabridged)

Outlander serien av Diana Gabaldon

Inga litterära mästerverk, men fantastiskt spännande att lyssna på. Varje bok är ca 30h lång att lyssna på och du lär dig om historia, samtidigt som du får en dos av romantik, människo öden och lite övernaturlighet.

Just nu lyssnar jag på:

Through a Glass Darkly   Dark Angels (Unabridged)

Through a glass darkly, av Karleen Koen

En underbar, enkel bok på 9h i sann engels överklass miljö. Lite a´la Jane Austen.

Nästa på listan är:

The Forsyte Saga (Unabridged)

Forsyte sagan.

En klassiker som spänner över 3 gerationer i en london släkt. Den gick på tv när jag var liten, men kommer inte ihåg den för det. Boken är i alla fall 36 underbara timmar lång.

Jag köper mina böker genom audible.com. Mycket billigare än itunes. Om man skaffar ett medlemskap på audible.com, som kostar 16$ i månaden, får man 1 credit att handla för i månaden. De flesta ljudböcker kostar just 1 credit oavsett om de är 9 eller 36h långa. Om de är längre kan det behövas två credits. Böckerna lastas ner direkt i ditt Itunes bibliotek. Så 16$ för 36h nöje är inte så farligt tycker jag.

Har ni några tips om andra ljudböcker?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits