Sov med lermask

Spat och ansiktsbehandlingen var underbar!



Den bestod av:

- Rengjöring m aroma oljor
- Ånga, skrubb och por tömmning
- Massage av nacke, axlar, ansikte och öron (!!!)
- Lermask som skulle dra ut alla orenheter i huden
- Avslutningsvis masserade hon in cremer och ett serum i ansiktet som skulle återfukta och pigga upp huden

Jag somnar ALLTID när de lägger på masken och sedan lämnar rummet för att låta en "slappna av". När dörren sedan öppnas igen vaknar jag och gör allt för att låtsas att jag inte somnade, utan mediterade och "aktivt" slappnade av. Undrar varför jag gör så? Känner mig liksom lite påkommen...Är det bara jag som gör så?



Nu känns ansiktet och decoltage mjukt som en baby-rumpa. Det verkade som märket E´spa var bra. Tänkte använda färdigt mina MD Formulations produkter och eventuellt pröva E´spa sen. Fick med mig prover av E´spa och Guerlain (som de också använder) hem för att pröva.

Man skulle kunna tro att klimatet här är kallt och likt det hemma (stockholm), men det är det faktiskt inte. Temperaturen okt - april är relativt stabil här, från 5 grader pluss till 5 grader minus. Sällan däröver och sällan de köldknäpparna som kan vara en månad eller så hemma. Nej, den största skillnaden är att det blåser, mycket och hela tiden. Det finns ju inte mycket träd här som stoppar vindens framfart. Men den torra och ständiga vinden påverkar huden på ett sätt som jag inte varit med om förut.

I Noge och Sverige har jag försökt skydda huden mot kyla och den negativa effekten det kan ha. Samt värmeväxlingarna som uppstår när man kommer från kylan utifrån in i ett varmt hus. Här är det som den ständiga vinden blåser bort fukten ur huden och gör den grövre. Så jag upplever att jag måste använda andra prudukter än jag är van vid.

Är också nyfiken på:

Glacial Face Wash<br>with Biospheric Complex   the ANTIDOTE <br>Quenching Daily Lotion<br>with Biospheric Complex   Cool Therapy Face Mask<br> with Biospheric Complex   Detox Kit<br> for stressed skin   Skyn Renewal Kit

SKYN Iceland (finns nu på BLUSH)  

och


Blue Lagoon


  







båda är utvecklade här på island och innehåller ämnen från marken och vattnet här. De är också gjorda för det här klimatet och för stressad hud.

Någon som vet nåt om dem eller har några andra tips?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits