SPA

Åh, längtar till i morgon. Då ska jag på spa och ansiktbehandling.

Reykjaviks mest berömda gym med tillhörande spa heter
World Class och Laugar Spa. Vi är medlemmar på gymet, det är stooooort och fem stjärnigt. Vad nu det betyder, visste inte att gym har stjärnor precis som hotell. Det har jag aldrig sett i Stockholm eller någon annan stans, har ni?



Annyway, gymet har även flera utomhus pooler i olika värme grader (upp till 44 grader, det är vaaaarmt!) där det är fantastiskt att sitta och värma upp stela muskler, samtidigt som ångan stiger mot den mörka kvällshimlen.



En annan kul grej att man inte får något kort som medlem, utan de gör en "eye-scan", så varje gång man kommer så läser en maskin av ens iris och man får komma in.

       

Till gymet hör, som sagt, ett väldesignat spa med 8 bastuar med olika dofter, ett vattenfall, massage duschar, jacuzzi och så klart massa behandlingar.

          

Jag ska på en djuprengjörande och återfuktande ansiktsbehandling, för att försöka reparera min trötta och tråkiga hy. Väntetiden på lördagar är normalt över en månad, men jag hade tur och fick en tid som någon hade avbeställt. Produkterna som används heter "E'spa", de har jag aldrig hört talas om, men hoppas att de är bra! Kanske måste köpa med mig lite nya krämer hem, de jag har nu funkar inte.

  

Ansikts behandlingen beskrivs så här:

"Cleansing Facial Treatment 70 minutes

Treatment for sensitive skin. Stress, hormonal imbalance, pollution and diet can cause sensitivity, irritability and more delicate skin. The natural qualities of the E'Spa products, with relaxation and a cleansing treatment will help to balance the skin. "

Jag hoppas att detta kommer ge min hud vad den behöver. Hoppas jag kan få lite tips också, det är alltid kul att prata m kunniga hudterapeuter.

Återkommer med reccension i morgon!

God Natt!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits