Long time no see...lista

Det var en stund sen...

Men här kommer en kul lista jag hittade hos
Alexandra.

För 15 år sedan (1993):
Var jag 14 år och gick i högstadiet.
Grungen var det enda som gällde och Nirvana och Kurt Cobain var gudar.
Jag gick klädd i röda snörkängor, farfarsfars rutiga (senapsgula och bruna) jacuette-byxor och svart diesel t-shirt. Håret skulle vara stripigt och ingen brydde sig om hur kroppen såg ut under alla lagren av stora kläder - så skönt.
Jag längtade efter egen moppe, men blev skjutsad på röda piaggio Ciao till Baracuda för att dricka folköl och spela full.
Jag var dödligt kär i Kim som var ett år äldre, men som aldrig såg åt mitt håll.
Såg på Bevvan. 

För 10 år sedan (1998):
Var jag 19 år och hade flyttat till Uppsala för att läsa på Juristprogrammet. (inspirerad av LA LAW)
Var besviken för att studierna inte var som jag trodde, de flesta kursarna var snobbiga, egenkära och uppklädda.
Gick klädd i "fina" -kläder för att passa in.
Blev i trots tillsammans med en kvasi-poet/skådespelare, klädd i kråsskjorta, velourväst och kysste på hand. Han åkte till Indien för att "finna sig själv".
Andra delen av -98 åkte jag till London för att läsa engelska (cambridge-prof.) Bodde trångt i Notting Hill (pre the movie), betalade hutlös hyra.
Jobbade på Jigsaw i Nightsbridge och var så fattig att jag relativt ofta fick äta/dricka Guiness till middag, för att det var det som var billigast och mättade mest. (fast jag hatar allt vad öl heter!)

För 5 år sedan (2003):
Var jag 24 år och hade träffat Norrmannen som skulle komma att bli min nuvarande man.
Jag höll på att skriva D-uppsats och ta examen från PA-programmet i Uppsala.
Jag HATADE att skriva uppsats, fy fan det sög.
Gick klädd i det jag hade hemma.
Gick ner 25kg.

För 3 år sedan (2005):
Var jag 26 år och nyförlovad.
Hade precis fått ett 2årigt jobb som HR-trainee i ett norskt företag som jag fortfarande jobbar i.
Bodde i en håla med 800 invånare, djupt inne i en fjord i västnorge där det regnade HELA tiden. Jag Hatade det svårt!
Gick klädd i skyddskläder på jobbet och regntäta, praktiska kläder privat.

För 1 år sedan (2007):
Var jag 28 år och nygift.
Planerade vår underbara och nära förestående smekmånad i Californien. En roadtrip som gick från San Fransisco söderut längs kusten via Carmel, Santa Barbara, LA, La Jolla och San Diego upp till galna Las Vegas via Death Valley och Yosemity park till Napa Valley och underbar vinprovning. (kan rekommenderas)
Bodde i Kristiansand och jobbade livet ur mig under min sista trainee-perriod.
Hade äntligen råd och möjlighet att klä mig i det jag ville - mycket klänning!

För 3 månader sedan (januari):
Var jag nybliven 29-åring och hade just börjat få ångest över att i år är året jag fyller 30!!
Hade jag bott på Island i 6 månader och förbannade mörket och vintern här. (den värsta på 50 år)
Fick lunginflammation som jag inte fick diagnos för förren i mars.
Kände mig reducerad och försökte träna bort det. (behöver jag tillägga att det bara gjorde det värre)
Fasade för att min syster skulle flytta till andra sidan jorden (i februari)
Gick klädd i så mycket kläder som möjligt för att stå emot kylan och vinden.
Försökte hitta min plats på jobbet.

Igår (21 april 2008):
Var det måndag.
Var jag på min favorit step-up och surade för att det inte var den vanliga, bra instruktören.
Bokade jag en resa hem till Stockhom i Juni.
Pratade jag med min bästis för att berätta när jag kom hem.
Blev glatt överraskad över att torsdagen är en röd dag här på island, räknas som första sommardagen.
Räknade 10 dagar tills vi åker till Spanien.
Hade på mig skyddskläder på jobbet.
Åt 2 kakor som jag inte borde ätit!

Idag (22 april 2008):
Har vi haft revision på jobbet.
Gått på första lektionen i Isländska.
Tränat styrka.
Ätit kyckling.
Är sugen på sött!
Drar mig för att städa.


I morgon (23 april 2008):
Fortsätter revisionen.
Är det nästan fredag eftersom torsdagen är ledig.
Ska jag träna step-up med den bra istruktören.
Ska jag äta sushi. (underbart)

Om 1 år (april 2009):
Är jag 30 (hu)
Har jag bara några månader kvar här på Island och är förhoppningsvis på väg men min man till Stockholm.
Är vi förhoppningsvis redo att bli föräldrar!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits