Dagmar klänningen "Herta" är min!

Tänkte visa upp mitt underbara rea-köp från Grandpa i stockholm...Denna underbara Dagmar klänning "Herta", den sista de hade i perfekt storlek 38 till 50% - vilket fynd!

Inte nog med att butikerna har ett fantastiskt urval (har köpt en väska där också) de har även stockholms trevligaste personal!

Denna klänning satt verkligen som en smäck! Lite 50-tals inspirerad, med balong-kjol utan att bli för "puffig". Den breda midjan fungerar nästan som en korsett och markerar perfekt samtidigt som det tvingar dig till bra hållning. Ringningen är djup utan att vara vulgär, den är lika djup i ryggen, vilket jag tycker är vackert även på de som inte har supermarkerade ryggmuskler eller skulderblad. Detaljerna är genomtänkta och välplasserade, fina veck fram på bysten och söta rosetter på axlarna. Klänningen är vekligen helt igenom mycket välskräddad och välskuren. Tyget är tungt och faller vackert. Mönstret var jag först tveksam till, men det är underbart på och mycket välanpassat till skärningen. Färgerna i mönstret gör klänningen lätt att sätta ihop med koftor och skor till alla årstider...

Ni märker kanske att jag är förälskad och längtar till första gången jag får använda den (som jag inte vet när det är...) Nämde jag att jag dessutom fick den till halva priset!!! hehe Jag hade, lätt, betalat fullt pris för raringen om jag hade hittat den tidigare....

Se och njut!

Dagmar Klänning

Dagmar klänning midja

Dagmar Klänning detalj mönster

Dagmar Klänning detalj rosett

Tror aldrig att jag har känt mig så fin och nöjd med mina kurvor som i denna klänning....

Vad tycker ni om mitt kap?

p.s ganska kul är också att jag en gång i tiden jobbade i en butik som heter HERTA. Inte så vanligt namn d.s

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits