Marc by Marc Jacobs boots (alias santa boots)

Här kommer ett par bilder på höstens/vinterns bästa skoköp. De är helt underbara! Har inte mätt klacken, men jag skulle kunna tänka mig att de är minst 10cm, men det känns inte. Verkligen! Jag älskar höga skor, men brukar alltid få ont i fötterna efter (i bland innan jag ens kommit ut ur dörren) en lång kväll med dans och fest. Dock inte i dessa, klacken är välplacerad och stabil, sulan är mjuk och med kraftigt mönster så att de funkar även på de halaste vägar. Jag behöver inte trippa fram utan kan verkligen ta stora kliv om det behövs.

Som dansskor är de eminenta eftersom jag kan röra mig fritt, ledigt och med balans...har en del skor som är så höga och vingliga att jag inte vågar göra några stora rörelser på dansgolvet, utan måste stå med fötterna gott planterade och röra på resten av kroppen... (hmm låter snyggt, men ni förstår..eller)

Dessutom är de marinblå, vilket ger ett kul tillskott mot alla svarta skor jag normalt har. De är impregnerade eller påhandlade på ett sätt så att lädret är blankt och vätskefrånstötande....Inga slaskiga vintervägar eller spillda drinkar påverkar dem eller ger fläckar...det är bara att torka av, som en vaxduk....

Nu förstår ni kanske varför de kallas "santa-bootsen" av mig och mina vänner...Eftersom de är lite vintriga med fuskpälsen uppe så drar jag mig nästan för vår och sommar då jag nog måste lägga undan dem...

MARC BY MARC JACOBS SHOES NAVY

Ett sista plus är att de är relativt ovanliga, det finns en liknande modell, men som ankelboot (har aldrig fattat poängen med det?!) men jag tycker så klart att min är finare....Har inte sett den på nån web-shop eller stockholm butik - mycket nöjd med det!

Här är mina:

Marc by Marc Jacob boots

Marc by Marc Jacob boots

Marc by Marc Jacob boots

Visst är de fina?! Tror att de kommer vara super till Karen Millen klänningen på lördag...Eller vad tror ni?

Karen Millen klänning

                                  

Kommentarer:
Postat av: Kim

Dom skorna var snygga tycker jag :)

Postat av: sandi

tack!

2008-02-05 @ 12:40:09
Postat av: Nilla

Det blir jättefint. Men, nu till ett mycket viktigare problem... vad ska jag ha på mig?

2008-02-07 @ 10:06:09
Postat av: sandi

underbara bästis! Du vet att du är fin i allt! Men jag röstar på den fina aprikosa klänningen du köpte på urban, stumpbyxorna du fick av mig och kilklackstövlarna....

2008-02-07 @ 23:16:30

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits