Ro och frid + Karen Millen klänning

Svärföräldrarna har åkt, min söta man och jag njuter av tystnaden, ensamheten i soffan och serien The Wire som nog är den bästa kriminalserie jag sett....Hett tips till er därute...

Vi har också konstaterat att vi är bättre på att vara gäster än att ha gäster...tycker alla så kanske?

Jag fortsätter att visa bilder på mina rea köp...denna klänning är från Karen Millen. 70% rea...billig alltså...Den är i ett mycket smickrande snitt för min kropp (som är lite svårklädd i sina kurvor). Lagom uringning (som kan göras ganska sexig med rätt BH), smal, bred midja (om ni fattar) som markerar mitt smalaste parti...sen släpper den över höft/rumpa utan att göra dessa delar större...slutar en halv decimeter ovanför knät...tyget är jersey...helt klart ett underskattat tyg...skrynklar inte, noppar inte, lätt att tvätta, krymper inte, drar inte åt sig ull och faller tungt och vackert...

Normalt sätt gillar jag inte mönster, men detta är super på och färgerna är underbara och lätta att plocka upp i accessoarer....Funkar både höst, vinter och vår till både fest, middag och jobb beroende på vad man har till....ett kap helt enkelt!

Karen Millen klänning

Karen Millen klänning, bakifrån

Nedan en detaljbild på den breda midjan, färgerna och mönstret.

Karen Millen klänning,detalj

Jag tänkte ha den på lördag i stockholm till mina skyhöga, marinblå Marc by Marc Jacobs boots med vit "päls" högst upp (ska försöka få in en bild senare). De kallas även "santa bootsen" tänk rolig, lite sexy santa-girl ...
Tror det blir lagom kul...

Nå vad tycker ni?

Galet, hysteriskt, mönster skrik eller kul och speciell?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits