Bröllopsklänning - egen design (med mycket hjälp från bästis)





image205
Ok, jag suuuuuger på det djävla "paint" programmet i windows! Min bästis och brudtärna påpekade att jag inte hade visat hur min underbara klänning till slut blev....Tänkte lägga in ett par bilder, och att det var en enkel sak...men nej så, fan va svårt det var att klippa ut och markera ansiktet...helskotta...

Här är den ändå. Från vårt underbara Juli-bröllop 2006. Det är fortfarande den vackraste klänningen jag vet! Och helt egen design (med hjälp av bästis så klart). Kanske märks att jag är stolt...vad tycker ni?

image206

Här är bakifrån, släpet fästes sedan upp med klädda knappar. Underbara bästis till höger i kreation som vi designade tillsammans.

Mitt hår och smink, bästis hår och syster i bakgrundens hår gjordes av dottningens hovfrisör, Björn Axèns, Peter Hägelstam. Present från mamma, fantstisk lyx....

image207

Tiaran som limmades ihop av två olika, målades och gjordes "antik" av min kreativa bästis.
Letade som en galning efter en riktig antik, detta blev lösningen för ca 300kr tillsammans och mycket finare än någon jag sett någon annan stans.

Detta var en fantastisk dag och jag kände mig som en prinsessa...tänk att jag aldrig ska få ha på mig detta igen...

Kommentarer:
Postat av: Linda

Jättefin klänning!!! Jag blev även lite nyfiken på din ring;-)

Hade din blogg som favorit för länge sedan (men kommenterade nog aldrig något inlägg) och upptäckte att du börjat blogga igen då jag gjorde ett ryck för att rensa bland mina favoriter- roligt!

2008-01-11 @ 09:54:16
Postat av: Martina

Fantastiskt, gud vad kul att du visade de bilderna, vilken dröm klänning du fått till! Grattis till klänningen förresten!

2008-01-11 @ 11:40:54
Postat av: sandi

tack!

Linda - kul att du hittat tillbaka...har bilder på ringen(arna) också...ska se vad jag kan hitta på datorn hemma.

Martina - kul att det uppskattas. Ska førsøka lægga upp en bild också på nær DvF klænningen kommit. Har aldrig gjort det pga av att jag tycker att alla som gør det ær så himla smala och passar i allt (typ Engla) jag ær av den lite større storleken och tycker nog inte att jag ær smal nog att lægga ut outfits bilder...men ska førsøka.

2008-01-11 @ 14:32:59
Postat av: Martina

Du ser fantastisk ut i klänningen och är absolut stor. Helt lagom och normal. Snarare Engla som är väldigt liten. Men förstår vad du menar, känner mig också så i mellan åt. Speciellt i perioder när jag inte tränar, typ nu :-/

2008-01-11 @ 18:18:31
Postat av: AnnaK

Jättevacker bröllopsklänning!

Postat av: Hanna

Vilken vacker klänning, påminner om den klänning som jag velat haft när jag gifte mig och som min mamma skulle sytt åt mig.

2008-01-12 @ 09:17:51
URL: http://hannafialotta.blogg.se
Postat av: sandi

tack!

kul att du har tänkt samma sak!

2008-01-12 @ 11:34:00
Postat av: Casper & Michaela

Oj vad vacker du var i din makalöst fina klänning! Håret var jättevackert också, ser lite "Madeleineigt" ut, verkligen jättefint! :)

2008-04-01 @ 11:21:05
URL: http://caspertrump.bloggagratis.se/
Postat av: linda

Helt underbar bröllopsklänning, hon säljer inte va?

2011-09-20 @ 10:55:36

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits