Egendesignade ringar

Jag fick en förfrågan om att visa mina bröllopsringar också.

När min söta man friade till mig på nyårsafton 2004/2005 hade han ingen ring... Han gick ner på knä i snön vid 12-slaget och sa massa fina saker, samt att han inte hade köpt någon ring eftersom han visste att jag hade egna ideer om hur jag ville att den skulle se ut. Han sa att jag fick rita en förlovningsring och en äkenskapsring (eller vad det heter) helt efter eget tycke som jag kunde ha på mig och älska livet ut.....så rätt...

Jag ville att de skulle se antika och ärvda ut, så jag surfade runt massor och hämtade inspiration, för att sedan rita de finaste jag kunde tänka mig. Den bakersta (med stenen) är förlovningsringen som jag bar från den var färdig (april 2005) och den andra sattes på i kyrkan när vi gifte oss. De är i vitt guld, med små briljanter och en stor. Förlovningsringen har små briljanter ovanpå, på baksidan och framsidan. Äktenskapsringen har briljanter i framkant. För att inte den yttersta ringen skulle dölja briljanterna på den inerstas framsida gjordes den "spetsig" för att liksom "spegla" briljanterna på den andra ringen. Jag är supernöjd, ringarna känns tidlösa, klassiska och framförallt som mina.

De gjordes av
Kaplans huvudjuvelerare.

image208

image209

Hur ser era ringar ut?

Kommentarer:
Postat av: Elin

Läskigt vackra ringar! Jag vill också gifta mig!

Postat av: Sara

Underbara ringar måste jag säga! Jag har bara förlovningsring ännu, en enkel i vitt guld (bilder finns på http://berlan.blogg.se/1196357393_the_ring.html). Har tankar om att vigselringen ska vara extraordinär men just nu trivs jag med min simpla ring :)

2008-01-11 @ 19:38:47
URL: http://berlan.blogg.se
Postat av: Linda

Vad fina de är- roligt att du visade dem:-). Mina ringar är i vitguld (har också ritat dem själv) och förlovningsringen har tre briljanter som har i samma bredd som ringen (i ärlighetens namn har de en något mindre diameter men det ser man inte) som sitter med lite mellanrum och vigselringen har sju briljanter som sitter bredvid varandra.

2008-01-11 @ 22:27:14
Postat av: Frida

helt underbara ringar! :)

2008-01-11 @ 23:22:02
URL: http://fridayallweek.blogg.se
Postat av: sandi

tack, kul att ni tycker de är fina!!

också skoj att ni hittat hit!

2008-01-12 @ 01:27:51
Postat av: Alinde

Och priset blev??

2008-01-12 @ 11:58:31
Postat av: sandi

Alinde- kommer inte riktigt ihåg. Den större stenen fick jag av min mamma, den togs ur en ring hon aldrig använde. Småbriljanterna köptes på auktion på kaplans och var vesäntligt billigare än om jag skulle köpt dem i "butik" eller om de skulle suttit i en ring. Hovjuveleraren, som gjorde hantverket, sa att om jag skulle sälja dem igen skulle de vara värda minst dubbelt så mycket som det kostade att få dem gjorda...stenarnas värde mäts ju i renhet och färg, de här är i mellan/övre klassen.Dugen bra för mig, skillnderna uppåt är så små att de bara syns i lupp.

ta gärna kontakt m kaplans.se om du vill ha mer info.

2008-01-12 @ 13:37:46

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits