Min Garderob

Eftersom det var så svårt att fota kläder tog jag ett par bilder på mina underbara Hopen-garderober från IKEA istället. De är verkligen en dröm jag kan rekommendera till alla.

Så här har jag organiserat dem:

Hopen hörnskåp ihop med två extra Hopen skåp

Hopen Hörn Garderob

På andra sidan dörren, ytterligare ett Hopen skåp.

Hopen sektion


I det stora hörnskåpet har jag kappor, klänningar, skor och väskor (i geniala genomskinliga lådor så man ser vad som är i.
Hopen Hörn Garderob, klänningar, kappor, skor och väskor

Mittensektionen har jag inrett med nätlådor för översikt. Där har jag koftor, tröjor, linnen, toppar, t-shirts och annat stickat.
Hopen Hörn Garderob, Koftor, tröjor, t-shirts, toppar, linnen och stickat

I den yttersta sektionen har plats för två rader hängade plagg. Kjolar underst och kavajer och jackor överst. På golvet fick några fler skolådor plats.

Hopen Hörn Garderob, kjolar, kavajer och jackor

I den fristående sektionen har jag plats för två rader byxor och en rad hängade blusar och kostymer/dräkter.
Hopen sektion, blusar och byxor

Jag älskar att ha en organiserad och översiktlig garderob och för första gången i livet har jag plats för en! Det är underbart!

Underkläder, tränings/myskläder, stumpor, strumpbyxor etc har jag i 3 Malm-byråer i sovrummet. De kanske ni får se vid ett annat tillfälle om så önskas.

Vad tycker ni?! Hur ser era garderober ut?

Kommentarer:
Postat av: lina

så skönt det verkar att ha överblick! Själv trängs jag och sambon i TVÅ garderober... hoppas på en framtid en en större lägenhet och därmed mer plats!! tack för trevlig läsning

2008-01-29 @ 09:21:25
Postat av: christine

Oj, det var ingen dålig garderob. :-) Jag får knökla in mina kläder eftersom jag bor på en liten yta utan plats för extra garderober. Dessutom måste ju sambon ha sina kläder någonstans med... tyvärr. Hihi! ;-P

Postat av: sandi

lina- tack! ja det ær superskönt! Är inte så förtjust i att blanda kläder med min man, vill ha de separerade.(men på liten plats har man ju inget val) Han har en stor garderob och en byrå i sovrummet, helt för sig själv. Med plats för alla skjortor och byxorna upphängda översiktligt och utdragbart. Han är nöjd han med!

2008-01-29 @ 09:26:38
Postat av: sandi

christine - jag vet hur det känns, har varit där själv...eller som min man sa på den tiden " det känns som dina kläder har gjort en "hostile take-over" av min garderob.." Jag smög in lite i taget...

2008-01-29 @ 09:29:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits