Nå er det nok.....

som norrmännen skulle säga!

1:a Juli 2007 var jag vältränad och vägde ungefär det jag skulle, om jag själv får bestämma...

Sedan dess har det bara gått utför...Det började med en underbar rundresa i Californinen där amerikanska pankakor med lönnsirap, caramel frappuchinos och glass satte tydliga spår. Sedan blev det flytt till Island, uppackning och IKEA. Tätt följd av ett skavsår som (otroligt nog) utvecklades till en elak infektion som spred sig till hela benet. Efter penicilin kur ock återhämtning var det plötsligen december med glögg, lussebullar, jul, födesledag och nyttårsafton....detta innebär - tro det eller ej - +9kg sedan i somras (!!!!!) och det är hemskt!

Inte för att jag är kraftigt överviktigt eller nåt sånt. Men jag skulle behöva gå ner de kg igen. Om inte för annat än att jag vill kunna ha alla mina kläder igen. I garderoben hänger faktiskt ett par underbara yllebyxor från Marc by Marc Jacobs (köptes i sommras i affären i San Fransisco) och ett par sköna, fina jeans från seven (från Anthropologie i Carmel) båda HELT OANVÄNDA! För att de inte sitter som de gjorde i somras, faktiskt illa.

Nu känner jag att detta börjar gå på självförtroendet...Jag vill inte vara med på bilder, inte gå ut, inte träffa folk som jag inte sett sen i sommras för att jag inte vill att de ska se mig "så här". ÄNDÅ har jag svårt att motivera mig till gymet och den nyttiga maten..hur går det ihop?

Jag har prövat Atkins förut och vet att det funkar, men det är så hemskt begränsande och väldigt lätt att gå upp allt igen. Annars så har jag extremt dålig ämnesomsättning (ärftligt fel på skjöldkjörteln) så jag vet att det är en lång och tuff resa att gå ner 9kg...men jag måste och vill...

Hjälp mig!

hit ska jag!

     


och det här ska jag träna, bland annat...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits