DvF - en livslång förälskelse

Det finns få designers som jag älskar så mycket som Diane Von Furstenberg....Hon gör kläder som vanliga, dödliga, kurviga kvinnor som jag ser ut som amazoner i. Hennes wrap-modeller är odödliga och smickrande och jag har med åren samlat på mig ett par olika.

Den nyaste i kollektionen ser ni nedan. De andra har jag köpt på nätet, i London eller New york eftersom de är hutlöst dyra i hela norden och fram tills helt nyligen dyrast här på Island, eftersom de har dyr importskatt och annat...men.....

Den senaste tiden har den Isländska kronan fallit fritt...när vi flyttade hit i augusti 2007 fick du betala 10.69 isk för en nok, nu får du betala hela 15.5 isk för en nok. Det betyder att vi som får betalt i nok för att jobba här på island helt plötsligt får mer för pengarna. Inflationerna och priserna har inte hunnit med fallet på den isländska kronan, vilket medför att "märkes" varor helt plötsligt har blivit "billigt" här.

Nedanstående klänning köptes för väsentligt billigare pengar än på netaporter, matchesfashion och saks i NY, detta trots att dollarn är så svag.

Alltså...var detta en investering! Jag var bara tvungen att ha den i den fantstiska turkosa färgen nedan...

Hmmm...undrar om jag måste "investera" i ett par nya Dior solisar till sommaren också...hehhe

Vad tycks? God investering?



DIANE VON FURSTENBERG Dresses from DIANE VON FURSTENBERG


DIANE VON FURSTENBERG Dresses from DIANE VON FURSTENBERG

DIANE VON FURSTENBERG Dresses from DIANE VON FURSTENBERG

bilder


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits