Gympa skor, för eller emot?

Gympa skor, trainers eller vad man kallar det för..funkar utmärkt för mig på gymet. Men varje gång jag har prövat det på våren/sommaren, för att vara så där härligt avslappnad och ledig till jeans eller linnebyxor, så känner jag mig paddfotad, kortbent, tjock och kort i allmänhet. Jag tycker alla andra är så fina i sina converse och jag trodde länge att ett par rosa skulle passa mig, men ikke...det känns fel....fast jag vet att jag med mina 172cm knappast kan räknas som kort och att mina fötter i stl 39 räknas som normala så blir det liksom fel - allt blir så mycket bättre med lite klack...

Men sen har vi den praktiska sidan....Jag älskar och resa och se nya saker och om man som jag vill gå över hela San Fransisco backe upp och backe ner en hel dag så går inte det i klackar...klackar passar inte heller i båten, på picknicken i parken osv....så jag måste helt enkelt ha gympa skor...men då ska de åtminstone vara söta, passa till kjol och klänning och sitta fint på foten...

På min rea-runda i januari hittade jag dessa
Adidas gympisar på 65% rea, De tyckte jag funkade. De är sportiga och klassiska i utformningen, samtidigt som de är söta och lättkombinerade i färg och mönster...

Jag längtar till snön smälter här på Island så att jag kan använda dessa på långa promenader längs vattnet under den sommarljusa natthimlen...

Vad tycker ni om gympa skor? Är det bara jag som känner så här? För eller emot?!

Adidas skor

Adidas skor

Adidas skor detalj

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits