HJÄLP! är i valet och kvalet...

Hoppas nån har tid att hjälpa mig...har ju varken syster eller bästis här på Island. (fast bästis har sagt vad hon tycker) Jag behöver tjej-input!

Vad tycker ni om denna klänning från
Ivana Helsinki?

Den är i tjock/hård bomull och mer rosa än vad bilderna visar. Tänkte att den skulle vara ett kul tillskott till sommargarderoben. Jag har annars mest feminina, söta klänningar i mjuka färger. Inte så mycket mönster. Ska på semester i Spanien och bröllop i Italien i sommar och då borde den passa. Kragen kan knäppas högt så att det blir som ett "elisabethanskt krås" eller has öppen som på bilden. Den har fickor i sidorna. Kan has både med och utan skärp.

Glöm skorna och leggingsen, det är inte så jag tänkt använda den. Tänk istället neutrala ballerinor, sandaler eller lite grövre med klackar. Inga smycken och en enkel väska.

Tycker kanske inte att den är så smickrande för figuren, men jag har så många andra klänningar som sitter "rätt" om ni förstår...Den här känns ny i gardeoben, ovanlig och kul...

Men har jag rätt? Eller är den bara osmickrande och cirkus-galen? Hjälp!

image253

image254

image255

image256

image257

Kommentarer:
Postat av: Casper & Michaela

Nu gör jag inlägg på parti och minut, men hittat din blogg via Engla och tycker du har fin smak och skriver medryckande. Ännu en favoritblogg! :) Jag tycker kläningen var fin, färgerna känns våriga och snittet inte alls clownaktigt. Som du skrev, ett par neutrala ballerinor och en dito väska och du är i hamn. Lycka till!

Postat av: sandi

casper& Michaela - oj! tack för allt beröm, vilken fin kommentar! Och tack för hjälpen med klänningen, det lutar nog åt att jag köper den...

2008-04-01 @ 12:39:26
Postat av: karin

hittade med din blogg via engla,klänningen e jätte jättecool,skulle absolut köpa den,jag hade nog skippat bältet i midjan,men verkligen läcker klänning,du passar jättebra i den,lycka till

2008-04-01 @ 13:13:05
Postat av: Cassandra

Jättesöt klänning, den borde du verkligen spara! Hittade också sin blogg via Engla, och jag anar en favoritblogg på g :)

Kram

2008-04-01 @ 17:05:43
URL: http://Unikacassandra.blogg.se
Postat av: pauline

jättefin, behåll/köp den :)

2008-04-01 @ 18:59:11
Postat av: lina

köp :-)

2008-04-01 @ 20:05:32

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits