My Mary Janes

Jag har extremt höga fotvalv...I en annan värld, där jag hade varit prima ballerina så hade det varit bra eftersom det hade gjort mina fötter starka och flexibla i tåspetsskorna. I min värld skapar det problem eftersom jag inte kommer i stövlar utan dragkedja och att jag "går ur" de flesta ballerinor och pumps som inte har slejf eller något liknande över virsten.

Just därför är "Mary Jane"-modellen på skor perfekt för mig. De gör att jag går stadigt och sitter fast i skorna. Personligen tycker jag också att modellen gör att fötterna ser "smalare" ut än i en helt öppen sko.

Mina ögon väljer därför alltid att söka sig till just Mary Jane-modellen i skoaffärerna och jag har med tiden lyckats köpa på mig ett antal par. Mina favoriter har länge varit ett par svarta jag köpte i Oslo för några år sedan. De är nu trötta och utslitna efter många partykvällar, jobbtillfällen och shoppingturer i storstäder.

På min januarireatur här i Reykjavik hittade jag ett par utmärkta ersättare helt i min smak. Fint läder, söt modell, lagom klack och några små detaljer som gör de lite mer speciella. Att de var på 70% rea skadade inte heller.

Vad tycks? Är det fler som älskar Mary Janes?






Kommentarer:
Postat av: Martina

De är fantastiskt! Sött och praktiskt.

2008-03-24 @ 23:21:29
Postat av: sandi

martina: tack...ser fram emot att snön försvinner så att jag äntligen kan använda dem ute...

2008-03-25 @ 00:59:53

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits