Shopping+London. fortsättning.

Whistles har de fantastiskt fina saker som inte är allt för dyra. Jag köpte ett par byxor med tillhörande kavaj i blått, med sailorknäppning på byxorna. Byxorna är sydda korta för att man ska ha dem till ballerinas och flats. Kavajen är dubbelknäppt, indvängd och kvinnlig. Bra att ha både till fint och på jobbet.

Jigsaw har jag själv jobbat när jag bodde i London, de har trendy kläder i mellanprisklassen.  Vårkollektionen var superfin, med många fina accesoarer och skor. Jag köpte ett par stövletter i plommon och brunt, med perforerade hål som blommor och påsydda läderblommor. Läckra och feminina med bra klack.

Underbara Nanette Lepore, som jag tjatade om massor när jag kom hem från NY i sommras finns på Fenwick i London. Där höll jag verkligen emot och köpte bara ett par svarta, välskräddade byxor, som sitter som en smäck! Ville ha massa mer. Jag prövade även ett par highwaisted, eller korsettwaist byxor...de är säkert fina på andra, men på mig såg det bara ut som mamma byxor. Så här såg de ut, vad tycker ni?
13603-172

På min rundvandring i Notting Hill hittade jag också det fina lilla märket Ross+Bute By Anonymus. De är Londonbaserade och gör fina, kvinnliga, välskräddade plagg till alla tillfällen. De har även en del försäljning över internet. Jag köpte två fina linnen i råsiden, ett nude och ett blått som kommer funka fint till alla pennkjolar och cityshorts till våren. Det jag köpte var från vårkollektionen som inte finns på hemsidan än, men de sa att den skulle komma snart. De hade även supersöta ballerinor, som nu är på rea, här är några bilder från deras sida.
13603-17413603-173




På matches hittade jag en supersöt marinblå pennkjol av duktiga Patrizia Pepe, som jag har köpt en hel del av tidigare. Den första, gröna klänningen som kommer fram när man loggar in på hemsidan är sååååå underbar.

Sist men inte mist på Matches fanns också världen, världens vackraste Marc Jacobs Kappa, men i grå/blå, precis samma färg som mina ögon. Jag älskar den svårt! Har inte Elenore på ytligheter något liknande, förresten.

13603-171


Nå vad tycks? Bra köp?

Kommentarer:
Postat av: Sparkle

wow :) vilken toppen shoppingrunda du har haft :)

Postat av: Mimi

Jo, Eleonore har den pa bilden :)

2006-03-02 @ 05:39:15
Postat av: Ida

Den är söt kappan såg den i London när jag var där. Den liknar mycket Elenores men några detaljer var olika iofs. Bra köp!

2006-03-06 @ 10:07:53
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: sandi

tack, ælskar den grå/blå færgen, hittar den dock inte någonstans på internet...får kanske ta en bild istællet!

2006-03-06 @ 11:21:39

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits